ik heb 2 cavia's en ik vind ze erg leuk. Als je ze in het begin goed aan jou laat wennen, kan je er best wel veel mee! Ik heb mijne een paar keer op mn kamer gehad, en heel veel last had ik er niet van qau geluid. Ze gingen hoogstens drinken wat geluid maakte...
Cavia's zijn érg leuke beestjes. Ik heb er zelf 2 mannetjes. Het zijn heel aandachttrekkertjes, als je van de trap komt lopen dan gaan ze fluiten na je, omdat ze je herkennen. Érg leuk is dat, je kan ze ook heel veel verschillende fruiten en groente geven. En kunstjes leren enzo. De mijne hete Kleintje en Robbie. Voor meer vragen PM me maar
Ik vind Cavia's leuker dan hamsters, niet dat hamsters niet leuk zijn hoor, maar mijn cavia gaat helemaal fluiten als hij mij de tuin in hoort komen en dat is zo lief!
Cavia's zijn géén nachtdieren...Mede daardoor ook erg geschikt voor kinderen itt hamsters...Ze slapen dus ook 's nachts en zijn overdag wakker...Tja af en toe drinken ze 's nachts...jij hebt zelf ook weleens dorst... Verder zijn het hele leuke diertjes...vind ze eigenlijk leuker dan konijnen...(en hamsters vind ik niet echt vergelijkbaar) Cavia's hechten zich aan mensen die ze verzorgen en eten geven...vooral aan de geur...Herkennen ze je zullen ze piepen als je binnenkomt...of als je de koelkast open doet (hhmmm lekker hapje)... Verder zijn het echte groepsdieren...dus altijd min. 2 samen houden...2 mannetjes of 2 vrouwtjes...of natuurlijk een gecastreerde beer met zeug...(bv uitopvang?) Voor 2 caafjes minimaal 1 meter bij 50 cm kooi...hoe groter hoe beter... Die groentes en fruit hebben ze echt nodig...voor de vitamine c. Dat maken ze niet zelf aan net als mensen...dus moet je dat in de vorm van fruit en groente geven...Geef ze ook altijd speciaal caviavoer met toegevoegde vitamine c. geen knaagdierenvoer...Daar zit niet alles in wat ze nodig hebben...
ik heb er al 4 gehad de 4e is nu nog erg jong. het zijn leuke en lieve diertjes. ze maken soms best veel geluid ja maar dat hangt echt af van de cavia mijn vorige maakte namelijk veel minder geluid dan de nieuwen. het geluid dat ze maken is niet zo heel hard dat je er nachts wakker van word hoor. en het zijn dagdieren
Ik heb ook 2 cavia's. Maar nog niet zo heel lang. Ik heb wel een tijdje voor de cavia van de zus van mijn vriend gezorgd. Die floot ook als ik de kamer binnen kwam. Cavia's zijn geen nachtdieren! Ze passen zich aan aan jouw ritme. Dus als jij elke ochtend om 8 uur wakker word en ze eten geeft, gaan ze zich daarop instellen, als jij het vergeet, en om half 9 nog niks gegeven hebt, dan gaan ze fluiten omdat ze eten willen. Ze laten horen dat ze er zijn, en daardoor vergeet je ze niet. Je moet ze wel aandacht geven en weten dat ze 8 jaar kunnen worden.
_N_
Geplaatst: 14-06-06 16:44
.
Laatst bijgewerkt door _N_ op 16-02-22 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb ook een cavia. En ik vind het echt super lieve beestjes. Hij staat gewoon op mijn kamer, en ik heb er ook geen last van. Alleen dat drinken hoor je af en toe wel. Verder is hij heel lief, hij heeft nog nooit gebeten of wat dan ook. Hij vind ook alles goed. Mijn zusje heeft een hamster gehad. Die zijn wel grappig. Maar een cavia vind ik leuker
Cavia's zijn de bom!!! Ik heb er twee gehad, eentje is zelfs mee naar Spanje verhuisd en is 8 jaar geworden! Hij stond op mijn kamer, en ik vond het alleen irritant als hij midden in de nacht aan zijn fles water begon te rukken. Maar daar raak je na een tijdje ook wel aan gewend.
Ik heb 2 cavia's. Ik heb er nu totaal 4 gehad. Het zijn echt heel leuke beestjes Ze gaan dan zo lekker in je nek zitten , een konijn is daar te groot voor! Ze staan bij ons in de huiskamer en we hebben er echt nooit last van. Tja, af en toe knaagt er een aan de tralies of ergens anders aan, maar verder? nergens last van! s'Avonds, als me moeder in de keuken staat, worden ze helemaal panisch, want dan weten ze dat ze eten krijgen! Helemaal door de kooi rennen, en mijn cavia gaat dan popcornen, dan is het net alsof ze stroomschokken krijgt Cavia's zijn groepsdieren, dus het is het beste als je er twee aanschaft. Dat moeten dan 2 vrouwtjes zijn (zeugjes) omdat het met mannetjes vaak niet goed gaat (ruzie) Cavia's slapen overdag maar héél weinig, ze kunnen ook met hun oogjes open slapen. s'Avonds eten ze altijd wat meer, dan zijn ze iets actiever. Maar het zijn geen échte nachtdieren. Verder moet er altijd hooi te eten zijn, dat hebben ze echt nodig voor het verteren van hun eten Als je verder nog vragen hebt kan je me altijd een privébericht sturen! (kijk voor foto's van mijn cavia's in mijn profiel!)
Maar het zijn erg leuke dieren hoor, je moet zel wel goed laten wennen aan omgang met mensen, en in je oren knopen dat het net als konijnen, hamsters e.d. geen knuffels zijn, en dus niet 24uur per dag willen knufflen (sommige uitgezonderd)
Zoek inderdaat eerst even zo veel mogelijk dingen op, wand cavia's hebben oa extra vitamine c nodig, anders worden ze ziek.
maar het zijn erg lieve/ leuke dieren, die overgens een erg grappig geluit produceren
heel veel succes met het vinden van een leuke cavia (of twee is beter hé)
Mijn cavia's komen meteen kijken als ik voor het hok sta...ook als ik ze groente geef komen ze half het hok uit om het aan te pakken...Je moet veel tijd steken in het tam maken en veel knuffelen...wat de mijne dus wel super vinden...Ze zijn gek op knuffelen en wheepen wat af...Heb dan ook 2 beertjes...Men zegt dat die toch knuffeliger zijn dan de zeugjes...
Cavia's zijn superrr cool!! Die van mij zitten alleen in een bak, dus de boven kant eraf. Ze lopen er niet uit en de hond blijft ervan af. Als ze mij horen als ik een speciaal geluidje maak, dan gaan ze op dr rand staan met hun voorpootjes en ze doen er alles aan om aandacht te krijgen. Zo gooien ze hun drinkfles er af als het etenstijd is of slepen hem hun hok in. Ik vind echt dat ze humor hebben en lach me soms helemaal kapot om ze
cavia's zijn echt zulke lieve beestjes!! ik heb der zelf ook een paar gehad. ze zijn heel lief en aanhankelijk. en lekker rustig op schoot enzow maar toch ook wel onderzoekend
Cavia's zijn wel leuke dieren, ze weten wanneer ze eten krijgen dan gaan ze piepen en de meeste zitten graag op schoot,, aaibaar dus. Als ze aan je gewend zijn en de omgeving zijn het hele tamme diertjes. Maar toch vind ik het niet de leukste dieren, chinchilla's, konijnen of degoe's vind ik leuker..
ze zijn super!! ik heb net een Topic gemaakt van mijn cavia en de wuppie ik heb er zelf 3...alleen wij hebben niet echt veel geluk met ze gehad; we hebben ze allemaal voor rond de €5,- gekocht maar ze zijn alle 3 super ziek geweest...het ging om leven en dood...gelukkig is er niemand overleden ( de cavia's zijn nu bij elkaar iets van €700 euro waard; door de operaties en medicijnen....maarja; je moet het er voor over hebben...wij hebben gewoon pech gehad...deze ziekte komt gelukkig niet vaak voor!!)
hier nog een caiva fan. ik heb er nu 10 3 u.s. teddy beertjes en 1 peruvian beertje. 5 u.s. teddy zeugjes en 1 peruvian zeugje. ze zijn nu allemaal rond de 4 maanden oud en over een maandje ga ik beginnen met fokken. ik vind het echt leuke beestjes. ze hebben ook allemaal een ander karakter. en idd als ik s´avonds de koelkast opentrek krijg ik een piepconcert van 10 caafjes.