Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze gaan dan zo lekker in je nek zitten
, een konijn is daar te groot voor! Ze staan bij ons in de huiskamer en we hebben er echt nooit last van. Tja, af en toe knaagt er een aan de tralies of ergens anders aan, maar verder? nergens last van!
s'Avonds, als me moeder in de keuken staat, worden ze helemaal panisch, want dan weten ze dat ze eten krijgen! Helemaal door de kooi rennen, en mijn cavia gaat dan popcornen, dan is het net alsof ze stroomschokken krijgt
Cavia's zijn groepsdieren, dus het is het beste als je er twee aanschaft. Dat moeten dan 2 vrouwtjes zijn (zeugjes) omdat het met mannetjes vaak niet goed gaat (ruzie) Cavia's slapen overdag maar héél weinig, ze kunnen ook met hun oogjes open slapen. s'Avonds eten ze altijd wat meer, dan zijn ze iets actiever. Maar het zijn geen échte nachtdieren. Verder moet er altijd hooi te eten zijn, dat hebben ze echt nodig voor het verteren van hun eten
Als je verder nog vragen hebt kan je me altijd een privébericht sturen!
(kijk voor foto's van mijn cavia's in mijn profiel!)
is beter hé)
ik heb er zelf 3...alleen wij hebben niet echt veel geluk met ze gehad; we hebben ze allemaal voor rond de €5,- gekocht maar ze zijn alle 3 super ziek geweest...het ging om leven en dood...gelukkig is er niemand overleden
( de cavia's zijn nu bij elkaar iets van €700 euro waard; door de operaties en medicijnen....maarja; je moet het er voor over hebben...wij hebben gewoon pech gehad...deze ziekte komt gelukkig niet vaak voor!!)