hond is bang voor onweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

hond is bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:58

Onze hond (en wij dus ook) heeft weer een vervelende nacht achter de rug. Het heeft behoorlijk geonweerd bij ons, dus ze lang weer de hele nacht te stressen onder het bed. Zijn jullie hondjes ook zo bang voor onweer?

Anoniem

Re: hond is bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:03

Daisy is altijd heel bang geweest voor onweer en vuurwerk en geen enkele training heeft daar ooit aan geholpen
Het liefste lag ze dan in de badkamer achter het douchegordijn in het donker met de deur goed dicht zodat ze weinig mogelijk zag en hoorde.

Jesse en Kira zijn beide afgericht op het schot en vliegen bij de eerste klap nog wel eens luid blaffend naar buiten om vervolgens zwaar gefrusteerd weer binnen te komen omdat er geen pakwerker te zien is

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:06

Ach je doet er niets aan als je hond bang is voor onweer,mijn hond en mijn kinderen zijn er niet bang voor maar ik

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:08

De hond van een vriendin van mij is ook zo ontzettend bang. Maar hij is niet alleen bang voor onweer, maar ook gewoon voor in het donker, vuurwerk enz..

Vannacht heeft hij dus gepist in de woonkamer uit angst.. Ze hebben er idd nooit wat aan kunnen doen. Hij blijft gewoon bang.

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:14

Ons hondje is ook bang, maar dat komt doordat hij bijna een keer een vuurpijl tegen zich aan heeft gekregen. Nu is hij bang voor onweer, vuurwerk en met de avond 4daagse komt er zo'n stoet met trommels enzo door de straat dan is ie ook bang. Hij gaat dan op de raarste plekken zitten, op je nachtkastje, op de rugleuning, in een hoekje naast de bank, allemaal plekken waar ie normaal nooit komt. Hij gaat dan ook heel erg piepen en trillen. Erme hund

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:25

Onze hond is idd ook erg bang voor vuurwerk. Ik heb ook niet de illusie dat dat ooit overgaat. Trillen, hijgen en vooral geen seconde alleen beneden willen blijven. Vandaar dat ze ook onder het bed slaapt. Nou ja, slaapt...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:34

Eén van mijn honden is niet bang voor vuurwerk, maar reageert er wel heel waaks op door bij het raam te gaan staan blaffen bij elke flits en donder. Ben je evengoed de hele nacht wakker.
Hetzelfde ook met vuurwerk, jagers en luchtbalonnen. Maar die laatste twee zijn er gelukkig nooit 's nachts.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:12

Ik heb hier ook zo'n bangerik Ik kan aan haar merken wanneer we onweer krijgen. Ze gaat pal achter me lopen en loopt overdreven te hijgen. En dan heb ik nog niet eens gehoord dat er onweer in de lucht zit, maar zij weet het al. Het liefst zou ze dan in m'n bed onder de dekens kruipen. Waarschijnlijk zal ze er nooit meer vanaf komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:15

Je kunt het het beste gewoon negeren. Als jij laat zien dat het niks is hoeft hij ook niet bang te zijn. Op het moment dat je haar gaat troosten gaat ze denken ' Zie je wel, het is wel eng'

Wij hebben er niet zo'n last van. Al onze honden zijn schotproof.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:16

Onze hond moet er ook niet veel van hebben..
Maar vooral onze kat!!
Echt zielig gaat ze onder de kast zitten..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:31

Onze vorige hond had er ook zoveel last van. Als het ging onweren ging ze ook overdreven zitten hijgen en lopen zeuren. Het liefst kroop ze ergens onder of achter. Ze is ooit uit de tent ontsnapt toen we op vakantie waren. Onweer en harde regen midden in de nacht en hup hond weg. En ik midden in de nacht in mijn nachtjapon met paraplu hond lopen zoeken op de camping. Bleek ze bij de buren onder de caravan te zijn gekropen... Die angst ging nooit over en negeren is het beste. Nooit de angst bevestigen. Die hond was ook bang voor vuurwerk, klapperpistooltjes, van dat bubbeltjesplastic, alles wat maar kon knallen. Zelfs als ze dacht dat ze iets hoorde knallen zat ze al te trillen. Erg lastig, maar je doet er weinig aan.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:40

Eén van onze honden is ook doodsbang voor onweer. Zodra het eraan zit te komen begint ze inderdaad te hijgen en je overal te volgen. Ik kan dan niet eens meer normaal naar de w.c., dan moet ik piesen met een hond op schoot
Dat is alleen voor het onweer begint, zodra het begint te knallen wil ze in de slaapkamer onder de dekens, of in de badkamer. Onder de wastafel in de badkamer zitten planken (het is een soort open kast en wastafel in 1) waar de handdoeken liggen, daar kruipt ze tussen.

En het is niet gelukt het af te leren, op wat voor wijze dan ook. Aangeleerd gedrag is het ook niet, ze is de jongste, en de andere 2 honden geven er niet om.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:03

Het beste id idd te negeren, anders leren ze echt bang te zijn, gezien je reacie om te troosten. Ik wel een iemand weten gewenningstraining doen met een radio die eerst heel licht knallen liet horen, tot hij daarop niet meer reageerde. En dan harder. Dat bleek goed te helpen.

row_bow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:04

Die van ons is ook altijd bang voor onweer, maar je moet het ionderdaad gewoon negeren, dan denken zij dat het niet eng is, door dat jij het ook niet eng vind