konijntje dat ontsnapt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamantje

konijntje dat ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:03

Ik heb sinds een paar daagjes een nieuw konijntje hierover had ik al een topic gemaakt met foto's en al.
Mevrouw is een pittig dametje want afgelopen weekend had ze zich al door de ren gewurmd en liep rond bij mij katten in de ren
Ik heb toen karton eromheen gedaan en dacht dat het daarmee gedaan was. Ze was nog gewoon bij ons in huis in de ren omdat ik haar nog niet buiten wou doen in die hitte.
Maar vanavond had madam nieuw spelletje gevonden. Spring over de ren eruit
Iets over de ren gedaan zo een kleed daarvoor. Nee hoor madam kon er zo nog uit. Lang leve je geld die je uitgeeft aan veiligheid voor je dieren. Helpt je niks

Maar goed ze zit na lang overleg nu wel buiten in haar hok in de kattenren. Alleen ik ben nu als de doods dat ze vannacht wel haar weg naar buiten vind daar want ze zoekt wel naar uitgangen. Ze zit dan wel in de kattenren als ze eruit kan maar goed ze is nog zo klein ze kan er nog uit..

Iemand tips wat ik hier tegen kan doen. Want heb net vorige week een konijn verloren aan een spuitje en heb geen zin in een konijn dat wegloopt

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:06

totdat ze groot genoeg is even in een kooi houden waar ze echt niet uit kan. klein gaas en een houten bak eventueel zo'n caviakooi voor binnen

kamantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:15

Nimber schreef:
totdat ze groot genoeg is even in een kooi houden waar ze echt niet uit kan. klein gaas en een houten bak eventueel zo'n caviakooi voor binnen

handig gezegd maar als ik die niet tot mijn beschikking heb en ook geen geld ervoor? kijk ze zit wel in konijnenhok met gaas en alles maar iets in mij zegt me dat dat haar niet tegenhoud. En ik kan haar ook niet binnen houden want daar ontsnapt ze mij out de ren en wij hebben een hond tjah..

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:33

Met gaas boven af deken alle kieren en naden vast maken en een maatje erbij..

kamantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:37

hmm dat is nog wel een goed idee dankje maar het maatje erbij gaat niet lukken. Ik heb nog een konijn die is 6 maar dat is nog volledig mannetje. Met mijn vorige ging dat goed de 2 hadden nooit ruzie en toch beiden volledig mannetje.. maar om die bij dat kleine meisje te zetten nee dankje. Plus mag er helaas niet nog 1 bij van mijn ouders. Misschien wanneer ze een groter hok krijgt met ren eronder. Die komt rond 17 juli

AYM

Re: konijntje dat ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:45

Alles dicht timmeren.

Gat graven, betegelen of gaas neer leggen, gat weer dicht.
Bovenkant dicht maken zodat er geen enkel kiertje meer is.

Als de konijnen eenmaal de smaak te pakken hebben, blijven ze gaan.

Even moeite ervoor doen, dan heb je geen last meer van ontsnappende konijn-bandieten