Wat te doen met oververhitte vogels...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat te doen met oververhitte vogels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:56

Wie zijn vogels zitten ook te koken buiten in een voliere...

Mijn vogeltjes zitten buiten in een voliere met dak. De zon schijnt daar de hele dag op dus het is daar heel erg heet onder. En natuurlijk gaan ze het liefst op de allerhoogste tak zitten...

Ik ga meerdere keren per dag heen met een bak koud water, en daar drinken ze dan wel van (en ze hebben in het hok uiteraard ook een drinkbak en een zwembad), maar het is zo'n sneu gezocht hoe ze daar zitten met de vleugels helemaal uit elkaar, en steeds heel duidelijk zichtbaar ademend.

Ik heb wel een kooitje, daar kunnen ze wel in en dan in de gang staan, daar is het lekker koel, maar daar zullen ze vast niet tevreden mee zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:27

Heb op het dak trouwens een laken liggen die ik steeds natsproei met de tuinslang...

mirror666

Re: Wat te doen met oververhitte vogels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:18

bij ons hebben ze gewoon een donkere binnenkooi...zo warm is het daar niet (al hebben ze het wel warm, maarja, dan moeten ze niet zo nutteloos gaan zitten broeden..)
Idd zorgen voor vers koel water, en de gieter om onder te douchen (vinde ze hier ook leuker dan badderen)
Weet verder ook niet wat je kunt doen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:53

Ze gaan altijd in de maatbeker zwemmen, dat vinden ze leuk. Maar net met dat warme weer willen ze dat natuurlijk niet.
Het nachthok heb ik afgesloten en het voer en water buitengehangen, want daarbinnen was het echt niet om te zijn (er zit een raam in en daar schijnt de hele dag de zon op).

Ik heb ze natgesproeid met de tuinslang maar dat vonden ze niet leuk. Ze wilden vluchten maar helaas het nachthok was dicht dus..

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:46

Is het niet mogelijk om een gedeelte van het dak tijdelijk te verwijderen?
Ik zet iedere dag de sproeier voor de voliere, mijn vogels vinden dat heerlijk.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:48

1 Van onze kippen heeft het geniale idee gekregen te gaan zwemmen in de vijver. Helaas kunnen kippen niet zwemmen....

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:54

raam van binnenhok afsluiten en een airco inzetten

Denk dat als ze niet nat gesproeid willen worden, dat je b.v. een spoeriertje onderin kan zetten dat ze er zelf onder kunnen taan ofzo,,?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:29

Bluebontje schreef:
Is het niet mogelijk om een gedeelte van het dak tijdelijk te verwijderen?
Ik zet iedere dag de sproeier voor de voliere, mijn vogels vinden dat heerlijk.

Is wel mogelijk, maar dan heb ik waarschijnlijk geen vogels meer.

Gelukkig is het vandaag weer wat afgekoeld. Ze wilden vandaag wel in de maatbeker zwemmen, maar alleen als ik hem vasthoud.

Samiyah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:32

wat voor vogels zijn het dan?

Ik sproei mijn parkiet altijd nat met een klein plantenspuitje. En op stage doen we de papegaaien ook altijd met een plantenspuit (vinden ze héérlijk)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:37

Tamme grasparkietjes.