De plaats van de kattenbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

De plaats van de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 11:17

Tsja, ben het huis opnieuw aan het inrichten, met oog op de komst van de baby en liep even tegen een vraag aan dus ik denk 'Ik stel hem op Bokt'.

Waar hebben jullie de kattenbak staan?

Wij hebben twee binnenkatten dus de bak wordt intensief gebruikt.
Ruimtes in huis:
- de keuken (mogen de katten niet in)
- de badkamer (lijkt me irritant met al die losse korrels die ze er steeds uittrappen)
- de huiskamer (heeft hij gestaan maar ik weet echt niet goed meer waar hem te zetten. De ruimte staat vol met een eettafel, twee bureaus, boekenkasten, de tv-hoek met banken en straks de box)
- onze slaapkamer (staat hij nu even, maar als je 's avonds naar bed gaat en er gaat net een kat... OMG! )
- de babykamer (geen optie)
- een halletje (daar dacht ik aan, maar daar willen ze nog wel eens 'wildplassen', zou dat niet verergeren? En is het niet vervelend om thuis te komen of bezoek te ontvangen als er net een kat naar de bak is geweest?)

Wij houden de bak heel netjes schoon uiteraard verder.

Ylana

Re: De plaats van de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:19

Tja, moeilijk.
Wat is de reden dat de katten niet in de keuken mogen?

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:13

Die van mij staat in de hal, verstopt onder een tafeltje. Als je binnenkomt zie je hem dus ook niet gelijk zo in het zicht staan. Vind dit een ideale plaats, heb ook eigenlijk nooit last dat ze net geweest zijn als er visite komt. Vond het vervelender toen ik nog bij mijn ouders woonde en hij in de keuken stond. Als het daar dan stinkt terwijl je lekker staat te koken, jakkes!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:14

Wij hebben hem in een soort halletje, en dan naast een grote kast en onder een soort kraan wastafel ( niet dat die word gebruikt ) en daar staat ook het eten en drinken

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:17

Bij mij staat hij in de gang.
Keuken en woonkamer zijn afgesloten als we niet thuis zijn. Badkamer ook, dus dan zou hij op zolder of in de slaapkamer moeten. En ik vind beneden handiger met scheppen, anders blijf je heen en weer lopen om de kattebak te scheppen.

Wij hebben overigens maar 1 bak, met 3 binnenkatten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:18

Bij ons staat hij in de zadelkamer, die trouwens gewoon in huis is. In een soort van halletje. Ik zou hem in de hal zetten. Of ergens waar je er niet veel mee in aan raking komt. Heb ooit eens gelezen of gehoord dat als je zwanger bent je het beste niet met kattenbakkorrels enz in aanraking kan komen. Maar ik weet dus niet zeker of dat waar is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:20

bij ons staat hij in de gang, er staan er zelfs 2, voor iedere kat eentje.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:23

Ik heb maar een klein gangetje, maar ik heb een bak in de gang dichtbij de wc en een bak in de hoek van de badkamer tegenover de wasmachine (is naast de deur). Ik heb ook 2 binnenkatten.

Ik heb de bakken zover mogelijk verwijdert van slaapkamers, huiskamers en keuken

"Vroeger" had ik 1 kattenbak op zolder in de ruimte met de cv ketel achter een katten luikje in de deur. Daarnaast had ik er 1 beneden onder de trap in de hal.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:26

Ik heb ze op de overloop op zolder onder het dakraam staan, gaan eventuele ongewenste parfums zo het raam uit
In de keuken zou ik ook niet doen, daar bereid je eten en wil je geen luchten enz van uitwerpselen ed

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:27

Okay, de meesten hebben hem dus toch ook in een halletje of gang staan. Ik ga het daar eens proberen Bedankt!

@Ylana: Ze mogen niet in de keuken omdat dat de doorgang naar het 'balkonnetje' is en omdat ze anders in de keuken komen schooien als we aan het koken zijn. Ik vond het ook niet zo hygienisch met alle haren die dan op de borden vliegen, de luchtjes van de kattenbak enzo.
(lekker onlogisch: ze mogen wel op bed slapen maar niet in de keuken )

rooz_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:30

wij hebben een kattenluikje dat naar van de keuken naar het balkon gaat.. de kattenba staat dus op het balkon met daaromheen met hout spijltjes gemaakt zodat er niet vreemde katten in het huis kunnen komen door het kattenluikje etc.. onze katten gebruiken de bak niet vaak maar het stinkt natuurlijk dan niet in huis want de bak staat lekker buiten.

rooz_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:31

er zit een soort honden hok omheen gebouwd zeg maar... maar wel dat onze katten door de spijltjes het balkon kunnen zien snap je?.....
en natuurlijk overdekt zodat ze niet door de regen hoeven om bij de bak te komen

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:35

Door hem in de hal te plaatsten zel het 'wildplassen' denk ik eerder stoppen dan dat het zal verergeren. Sowieso gezien de mogelijkheden bij jullie in huis zou ik voor de hal gaan.
Zelf hebben wij de bak in de keuken staan onder een tafel staan, maar met luchtjes valt het wel mee. Misschien scheelt het dat ik een dichte bak heb en aan het zand wat ik gebruik een soort van babypoeder is toegevoegt waardoor rare luchtjes meteen geneutraliseerd worden.