Maltheser valt om help??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Maltheser valt om help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:33

Hallo ik heb een maltheser die heeft over gewicht maar krijgt maar weinig te eten, hij is nu 10 jaar en heeft last vanm de warmte. laatst liet ik hem uit begint oppeens er snel te ademen en zijn voorpoot trok op, zijn kop ging schuin en hij viel bijna om. Ik schrok heel erg en heb hem even zo gelaten maar heb hem thuis in het badje gezet en dat deed hem goed. Gisteravond had hij het weer zijn kop ging schuin zijn voor poot deed raar en hij was zijn evenwicht kwijt, hij viel om. Ik pakte een natte handoek en heb hem gekoeld, is dit door de warmte denken jullie of is er meer aan de hand, iets met zijn hart bv. Ik ga zo ie zo donderdag naar de d.a

nightlover

Re: Maltheser valt om help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:36

het zou van de warmte kunnen zijn.....
maar een vriendin van mij had een kat die dat ook had....
dat ging een paar jaar door totdat ik zei ga is naar de da,
de da vertelde dat de kat vroeger een beroerte heeft gehad!!!!
hou hem goed in de gaten hoor....
veel succes verder...

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:42

de hond vande opa en oma van me vriend had dat gisteren ook maar die had iets van gif gegeten zijn ze achter gekomen
maar hij is er weer boven op gekomen
misschien heeft die van jou ook iets gegeten tijdens het uitlaten ofzo
als hij het blijft doen even naar de da idd
sterkte!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:42

Mijn Jack Russel heeft dat ook gehad.
Hij bleek een te hoge bloeddruk te hebben waardoor hij af en toe een hersenbloeding kreeg.
Nu heeft hij er medicijnen voor en gaat het een stuk beter.

Inderdaad verstandig van je om even langs de DA te gaan.
Succes er mee!

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:03

Het doet me een beetje denken aan onze beagle die af en toe (op het einde om de 5 minuten ofzo) epilepsie aanvallen kreeg. Hij had een hersentumor. Hij viel dan ook gewoon om en begon te schokken en te beven.

Citaat:
Partiële aanvallen beginnen doorgaans plaatselijk (lokaal) en komen op die manier ook meestal tot uiting: trillen met een oor of een poot, of knipperen met een oog. Soms breiden zulke aanvallen zit uit tot een gegeneraliseerde aanval.
Afhankelijk van de plaats (lokalisatie) kan een partiële aanval zich op verschillende manieren manifesteren. Als voorbeeld kunnen we noemen de "lobus temporalis" aanvallen (psychomotorische aanval), waarbij de hond achter zijn staart aanrent of naar denkbeeldige vliegen hapt, en de Jacksonische epilepsie (epilepsie van Jackson) waarbij de partiële aanval die bijvoorbeeld in 1 poot begint, zich geleidelijk uitbreid naar een gegeneraliseerde aanval.

Bron: http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortaanval.htm

Ik zou de DA eens raadplegen

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:18

Ik zou zowiezo gewoon even naar de DA bellen!

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:55

En? heb je al nieuws?

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:06

Hij had denk ik last van de warmte hij voelde zich nadat het weer kouder werd weer helemaal top, ik hou hem wel goed in de gaten als dit nog 1 keer gebeurd ga ik meteen naar de d.a

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:13

Super, hopen dat het nt meer terugkomt!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:48

Helaas is hij plotseling overleden en dat terwijl ik op vakantie ben, mijn ouders zorgden voor hem.Ik ben er helemaal kapot van en had dit niet verwacht, ik internet nu in een bieb en moet het even van mij afschrijven.Er was verder niks meer gebeurd en oppeens begon hij zondag raar te doen, trillen ogen draaien enzo.Dat duurde 3 kwartier en toen heeft hij buiten nog een drol gedraaid,eenmaal binnen begon het weer en het is zo de hele nacht gebleven.Mijn ouders wisten zich geen raad en hadden Alle nummers van d.a en zo klaar gelegd.Maar mijn moeder viel in slaap en toen ze ging kijken was hij overleden.Hij lag verstrikt in zijn dekentje door her draaien wat hij al maar deed.Toen mijn moeder belde ging ik helemaal over de rooie hij was pas 11 jaar, ik zal hem vreselijk missen ook de kids maar we gaan op zoek naar een andere hond al zal die mijn liefje nooit kunnen vervangen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:51

Dat lijkt wel op epileptie. DAn heeft hij overleden aan een hartstilstand. Het hart kan een epileptie aanval nooit zo lang uithouden, zeker neit als de hond toch al zo dik is. Dit was het begin van het einde. Heel veel sterkte met het verlies. Een andere hond zal nu gelukkig worden bij jullie. Kijk eens bij www.hondeninnood.com. Dat heb ik ook gedaan toen mijn geliefde POlleke dood was. En daar heb ik nu sokkie vandaan.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:10

desiree je link doet het niet!!

heel erg veel sterkte

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:13

onze groenendealer doet dat ook, hebben onderzoek laten doen maar ze kunnen niet echt iets vinden, ze heeft wel een te grote hartklep, maar dat schijnt normaal te zijn bij grote smalle honden. Het komt dus gewoon door de warmte..
epeleptie kan het ook zijn dat onze vorige groenendealer, maar die ging dan echt een aantal minuten trillend op de grond liggen (die hond is er overigens wel oud mee geworden, 14jaar)
veel sterkte met je hondje

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:23

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:03

Ik ben weer bij de bieb en heb even gekeken als ik thuis ben zal ik eens goed spitten op die site.ik zoek een jonge hond die klein blijft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:45

Die hebben ze bij bij bovenstaande link ook! 2 pagina's met pups waar je uit kunt kiezen. Zit een cockerspaniel bij.