Rust zacht, rooie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Rust zacht, rooie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 17:53

Onze lieve 10 jarige kat..
Lieve Nicky, je hebt gevochten tot het einde. Vandaag hebben we je uit je lijden verlost.
Lieve gekke rooie rotzak, rust zacht. Je hebt het verdient. Je was een kanjer.

Speel maar fijn bij de regenboogbrug...

Citaat:
Enkele berichten van een ander forum om het te begrijpen
Nicky heeft sinds een week of 5 medicijnen voor zijn ernstige hartruis. Helaas is er totaal geen verbetering te zien. HIj springt niet meer, eet bijna niet, zijn vacht is heel raar. Kortom, het gaat eigenlijk gewoon slecht met hem. Ik heb voor donderdag een afspraak samen met Dusty, maar ik denk dat ik morgen avond maar ff naar de DA ga met Nicky. Ik wil niet eens meer tot donderdag wachten met hem. Eigenlijk heb ik weinig hoop dat ik nog met hem thuis kom.
De DA zei dat als hij die ruis al lang heeft , de medicijnen niet meer aanslaan. Ze heeft het nog wel over bloedonderzoek gehad, maar als ik zie hoe slecht hij nu is.............

Citaat:
Vanavond meteen uit mijn werk dus naar de DA, waar de wachtkamer overvol was. Na drie kwartier toch eindelijk aan de beurt. We hadden deze keer een andere DA. Ze ging luisteren en constateerde een hevige hartruis. Ze heeft foto's gemaakt van hart en longen en we moesten even in de wachtkamer wachten. NA 5 mijn weer terug. Het viel haar hartstikke mee. ZIjn hart is wel vergoot en heeft een uitstulping. Maar dat is met de hartpillen prima te doen. Ze heeft alleen geen idee hoe lang hij nog te leven heeft met deze kwaal. Kan jaren zijn, maar ook weken. Hij is niet benauwd en heeft geen vocht bij zijn longen.
Ik heb nu speciaal voer mee met hoge voedingstoffen om te kijken of hij daar wat meer kracht mee terug krijgt. En natuurlijk een nieuwe voorraad hartpillen.
Viel dus eigenlijk alles mee.

Citaat:
Sinds gister is hij gestopt met eten. Hij drinkt alleen een beetje melk. Het voer wat hij van de DA heeft, eet hij helemaal niet en zijn pil krijg ik er nu ook niet meer in. HIj is helemaal ingevallen en dus vreselijk mager. Denk dat het weer een ritje DA gaat worden.

Citaat:
Hij is steeds buiten, komt af en toe snachts eens naar binnen, maar als we hem roepen reageert hij niet en dat deed hij altijd wel. Hij is nu binnen. Heb de kids opdracht gegeven de deuren dicht te laten zodat hij niet naar buiten kan. HIj is helemaal suf en afwezig. Ik probeer zi vroeg mogelijk van mijn werk weg te gaan en dan wordt het een enkeltje DA voor hem denk ik. Het is helemaal niks meer. HIj ligt op zijn zij op de grond. Is helemaal afwezig. Alleen zijn hartje klopt nog. Ik hoop dat ik op tijd ben en dat oma(die vandaag komt) hem niet dood aantreft.

Citaat:
Ik kwam vanochtend van boven en deed te trapdeur open. Hoorde ik opeens een heel zacht miauwtje. Bleek dat ik tegen Nicky aan ging met de deur. Hij bleef gewoon helemaal plat liggen. Ik heb hem opgetild en in een doos met een handdoek en kussen gelegd, hij was helemaal slap...

Citaat:
Hij was helemaal op. Zijn tandvlees was wit en hij viel om op de tafel.

En toen was het voorbij...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:48

Heel veel sterkte meid, Nicky heeft een weliswaar veel te kort, maar wel een goed leven gehad bij jou

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:53

Dank je wel..

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:38

Heeel veel sterkte meis!

Chocopasta

Re: Rust zacht, rooie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 20:26

Thanx.
Het is net alsof hij elk moment aan kan komen lopen.