Wat te doen met een gevonden kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Wat te doen met een gevonden kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 11:18

Weekje geleden zat er opeens een kat in de tuin, een superlief beestje. Besteedde er eerst niet zoveel aandacht aan maar 's avonds zat hij er nog, wilde echt aandacht. Toen ik 'm oppakte voelde ik hoe mager ie was, dus meteen eten gegeven. Ik heb nog nooit een kat zo belachelijk snel zien eten :| Overigens had ie wel een bandje om, veel te groot, en op dag 2 zat ie er 's ochtends half opgehangen in met zn pootje vast, tegen zn nek. Eraf gehaald dus. Nouja, volgende dag zat ie er weer, ook 's nachts tegenwoordig. Hij slaapt in het tuinhuisje op een paar blokken hout :/
We zijn na drie dagen met 'm naar de dierenarts gegaan om te kijken of ie een chip heeft. Niet het geval helaas. Hij vertelde ons dat het een vrouwtje is [ze dus ] van ongeveer 6 á 7 maanden oud.
Inmiddels hadden we dr al opgegeven bij Amivedi, marktplaats en nog wat andere zoeksites. Veel reacties maar het was toch niemand zn kat.
Ze zou hier best mogen blijven, alleen gaat het niet zo goed met onze eigen kat die behoorlijk jaloers is en al 9 jaar alle andere katten uit de tuin houdt. Behalve deze dus, mevrouw zit onverstoorbaar naar haar te knipogen als ze loopt te grommen en te loeien

De kans is dus erg klein dat het beestje naar binnen kan aanstaande winter, wat toch wel nodig is...je gaat zo'n dier niet in de vrieskou laten zitten! De kans dat het baasje zich meldt is erg klein, als die echt op zoek was had ze haar allang terug kunnen vinden. Naar het asiel is absoluut geen optie, dat ga ik 'r niet aandoen.
Heeft iemand nog andere opties? Ik ben al aan het rondvragen hier en daar, maar niemand zit te wachten op een extra kat. Misschien zijn er bokkers die serieus geinteresseerd zijn en haar een goed huis kunnen bieden? Ze is hartstikke lief, zou best met andere katten kunnen, voor de hond is ze ook niet echt bang, ze houdt van mensen, is speels......

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Wat te doen met een gevonden kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:06

Je hoeft dat katje niet direkt naar het asiel te brengen, je kan het daar ook gewoon aanmelden. Misschien heeft iemand daar gemeld dat hun kat weg is. Ook kan het zijn dat poes is achter gelaten en de mensen verhuisd zijn. Je hebt het nodige al gedaan door het bij amivedi te melden en naar de DA gaan voor de eventuele chip. Ik neem aan dat je het de DA ook hebt gemeld.. En nu is het gewoon afwachten. Als er niemand voor komt, zal je haar toch zelf moeten houden.. Briefjes ophangen bij de supermarkt, of hier en daar ophangen. Het duurt nog een aantal maanden voor het weer winter wordt, misschien is jullie eigen poes tegen die tijd wel aan de indringster gewend geraakt. In ieder geval succes met poes!

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:44

amivedie?

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:00

Google-en kan je een hoop leren Patricia20

Amivedi is een Nederlandse stichting voor vermiste en gevonden dieren. http://www.amivedi.nl/

Als je je dier kwijt bent gerijkt,of hij is ontsnapt, dan geef je hem daar op. Als je een dier hebt gevonden kun je hem ook daar op geven.

Eventjes afwachten inderdaad, en daar de tijd voor nemen. Misschien meldt de eigenaar zich nog. Als dit niet het geval is kun je inderdaad een nieuwe eigenaar voor haar zoeken

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:18

Agosh, die is duidelijk de weg kwijt..
Je zou asielen bij je in de buurt idd kunnen bellen, foto van haar daar ophangen, supermarkten foto's hangen. De dierenambulance kan je eventueel nog bellen, of die toevallig aan melding binnen heeft gehad en zo niet, dat je haar wilt aanmelden bij hun als gevonden zijnde.
VErder zou je nog naar www.kattenplaza.nl het forum kunnen gaan, daar zitten veel mensen vanuit NL en Belgie en plaats je haar daar ook, wie weet heeft iemand daar nog goede tips.