Heeft jullie huisdier ook zo'n last van de warmte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Heeft jullie huisdier ook zo'n last van de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:41

De titel zegt het al. Ik heb zelf een witte herder, en die loopt nu al de hele dag te hijgen. Buiten in de schaduw liggen wil hij niet, dus hij ligt meestal binnen, waar ik de gordijnen al grotendeels dicht hou om nog wat koelte te krijgen. Eergister heeft hij wel gezwommen, maar hier in de buurt zijn alleen wat sloten en daarna stinkt hij een uur in de wind, dus daarna moet hij onder de kraan. Om dit nou iedere dag te doen lijkt me ook niet bevordelijk voor zo'n dier. Op dit moment slaapt hij bijna de hele dag en laat ik hem maar zo veel mogelijk met rust. Eten doet hij nu ook slecht met dit weer.
Hij heeft natuurlijk ook een beste vacht. Het moet een stokhaar zijn, maar ik vind zijn vacht aardig lang voor een stokhaar

Zijn er nog meer mensen met dieren die zo'n last van de hitte hebben? (hoeft niet per se een hond te zijn) En wat doen jullie om het nog een beetje dragelijk te maken? Quinn heeft zelfs ijsklontjes in zijn waterbak

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:51

Te koud water is met dit weer echt heel slecht!!
Dus ik zou GEEN ijsklontjes in zijn bak doen ..
Wel kun je hem af en toe eens natspuiten met water, of een natte handoek op hem leggen
om af te koelen ..

Veel succes, onze hond heeft het ook warm maar is hartstikke bang voor water
maar hij rent maar door de tuin en wil zich niet eens gaan liggen .. gek beest
alstie zich gaat liggen gaat hij zich in de struik liggen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:58

Er zaten er ook maar 2 in hoor Mijn nichtje van 3 had ze erin gegooid uit medelijden ze zijn natuurlijk allang gesmolten.

Mijn hond is niet bang voor water, sterker nog, als hij water ziet krijg ik hem er niet meer uit

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:05

Mijn Konijn en hond hebben het ook verschrikkelijk warm, konijn zorg ik dat ze veel water heeft een zoutliksteen en schaduw en ze mag sávonds rond 10 uur loslopen.
De hond zorgd grotendeels voor zichzelf, gaat in de schaduw liggen etc.
Ik ga ook zeker niet stukken fietsen met dit weer met mijn hond!

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:09

Cayenne schreef:
Er zaten er ook maar 2 in hoor Mijn nichtje van 3 had ze erin gegooid uit medelijden ze zijn natuurlijk allang gesmolten.

Mijn hond is niet bang voor water, sterker nog, als hij water ziet krijg ik hem er niet meer uit

haha oke
maar de hond vaak natspuiten of een natte handoek werkt

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:15

Mijn katten liggen héél de dag te pitten in de schaduw, tussen de planten (buiten dus), en soms krijgen ze het heen en weer Dan gaan ze weer even in de zon liggen, en dan lopen ze weer naar de schaduw.
Maar ze líggen ook echt alleen maar. Als ze even van slaapplek wisselen ploffen ze meteen weer neer