honden !! zijn nooit vals

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanny21

honden !! zijn nooit vals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 00:03

hallo allemaal
ik vindt dat honden nooit vals zijn want men kan ze zelf maken hoe zei een hond willen.
En ik vind dat je een hond nooit alleen moet laten met kinderen !!!

maar ik vind als een hond vals is of iemand bijt of dood bijt hoeven ze nog niet afgemaakt te worden ze kunnen toch zorgen dat die honden een gedrags cursus krijgt wij mensen worden ook niet voor zoiets afgemaakt en als die husky een baby dood bijt zijn die ouders niet echt alert geweest vindt ik en dan weer de geschiedenis van de rottweiler naar boven te halen vind ik ook zwak want een rottweiler is niet altijd vals je hebt ook hele lieve rottweilers

ik heb een rottweiler van 11 mnd maar die beschermd kinderen als je een kind wilt straffen staat ze er direkt bij tussen om het voor het kind op tenemen dus ik wil weten wie het met me eens is dat honden niet afgemaakt moet worden als ze bijten of vals zijn of iemand dood bijten maar gewoon op gedrags cursus moeten gaan

vriendelijke groetjes sandra

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:06

dus jij vind dat die Husky die dat kindje heeft doodgebeten maar op cursus moet gaan?????

Overigens zijn er honden met een afwijking in de kop, bv een tumor, waardoor ze zich erg onberekenbaar gaan gedragen.....is niet met een cursusje op te lossen.

Enne....in een groot deel van de wereld krijgen mensen wel degelijk een spuitje of iets dergelijks als ze een kind op dergelijk gruwelijke wijze ombrengen.

Speciaal geregistreerd om dit topic te kunnen openen.......een schaduwaccount om ff lekker te kunnen rellen???
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 10-06-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:09

jacimatho schreef:
dus jij vind dat die Husky die dat kindje heeft doodgebeten maar op cursus moet gaan?????

Overigens zijn er honden met een afwijking in de kop, bv een tumor, waardoor ze zich erg onberekenbaar gaan gedragen.....is niet met een cursusje op te lossen.

Enne....in een groot deel van de wereld krijgen mensen wel degelijk een spuitje of iets dergelijks als ze een kind op dergelijk gruwelijke wijze ombrengen.

zou je hem dood willen schoppen dan...??

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:10

als ik mijn kind verscheurd vind, en mijn hond heeft het gedaan.....geen idee wat ik dan met de hond zou doen, maar zijn welzijn komt op de allerlaatste plaats en ik zou er zeer zeker op toezien dat de hond afgemaakt zou worden.

nightlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:12

jacimatho schreef:
als ik mijn kind verscheurd vind, en mijn hond heeft het gedaan.....geen idee wat ik dan met de hond zou doen, maar zijn welzijn komt op de allerlaatste plaats en ik zou er zeer zeker op toezien dat de hond afgemaakt zou worden.

verscheurd???? dat is in dit geval wel een HEEL GROOT WOORD!!!!!
als het kind verscheurd zou zijn had het gejankt en had "goed oplettende" mamma het toch gehoord!!!!!

sanny21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 00:13

nou ja zeg als jij iemand vermoord wordt jij toch ook niet meteen afgemaakt , laat dan je hond onderzoeken of iets dergelijks maar gun ze dan nog niet de dood honden hebben net zo als ons ook gevoel en zijn ook van vlees en bloed en ik vindt honden geven meer liefde dan een mens kent ......

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:16

De baby in kwestie was 8 dagen oud, honden kunnen erg jaloers reageren op de nieuwe situatie en zien de baby als een soort van concurrent. Dus die hond heeft de baby doodgebeten, omdat ie aandacht tekort kwam voor zijn gevoel. Dit gebeurt veel vaker, en mensen die kinderen verwachten worden hier ook vaak voor gewaarschuwd. Als je huisdieren hebt en je verwacht een baby, betrek het dier daar dan bij zodat ie aan de baby kan wennen, maar laat de baby niet alleen met bijv. een hond want dan kan DIT gebeuren... Heel triest, maar ja. Zelfs de meest lieve hond kan jaloers reageren en dingen doen die niemand verwacht had. Dus het gaat er niet om of deze hond vals of niet vals is denk ik.

liekiej1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:17

waarom maken ze dieren zo snel af?? zij zijn toch niet anders als de mens ? ze zeggen ook altijd er zijn teveel vossen.. ow dan maken we ze wel af.. 5 jaar later doen ze er weer alles aan omdat het er te weining zijn... laat de natuur + diertjus toch hun gang gaan!!

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:19

nightlover : Het kind is dood, de hond heeft het gedaan....maakt het uit op welke wijze hij dat gedaan heeft?
Ben het met je eens dat de hond nimmer de gelegenheid had moeten krijgen en dat de betreffende mensen het waarschijnlijk anders hadden moeten aanpakken maar die discussie wordt ook al in het andere topic gevoerd.

Honden zijn geen mensen, en beleven de wereld anders dan mensen.......niet op hetzelfde vlak qua gevoelens en emoties.
Als een hond, op wat voor manier dan ook, een jong weerloos kind uit het bedje haalt en ombrengt, zonder dat er aanleiding is tot agressie , moet deze ingeslapen worden om herhaling te voorkomen.
Zo'n hond is nl. nooit meer te vertrouwen, niet bij kinderen maar ook niet bij volwassenen.

sanny21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 00:21

idd laat de natuur en dieren hun gang gaan en laat dan ook nooit kinderen alleen met een hond want idd een hond zou in begin als die baby er net is en die baby krijgt alle aan dacht jarloers zijn en dat is voor de hond niet leuk ik vindt betrek je hond er ook zoveel mogenlijk bij dan komt het vast allemaal goed want als ik tegen mijn hond de namen noem van mij zussen zijn kinderen dan is ze harstikke blijk ook als zei ze ziet is ze blij dus weet niet hoe het komt maar mijn hond is gelukkig dol op kleine kinderen en ook op babys ze is er heel lief en waakzaam over gr sandra

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:23

jij begint ook goed met je berichten
bang om het te openen op je echte account?

valse honden bestaan wel
maar dit is dan alleen als het wordt gekweekt of aangeleerd

ik vind dat je een hond niet mag doodspuiten omdat hij een kind doodbijt...
een hond is en blijft een dier, het is de taak van de ouders om de hond in de gaten te houden...

cursus is onzin, dit leer je je hond beter zelf

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:36

sanny21 schreef:
nou ja zeg als jij iemand vermoord wordt jij toch ook niet meteen afgemaakt , laat dan je hond onderzoeken of iets dergelijks maar gun ze dan nog niet de dood honden hebben net zo als ons ook gevoel en zijn ook van vlees en bloed en ik vindt honden geven meer liefde dan een mens kent ......

oke... even hoor, heb jij een plekje voor zo'n hond? een hond die dit heeft gedaan? ( of het nou wel of niet te voorkomen was, gaat het even niet om) nee die heb jij ws niet, net als zovele niet.
iemand in een hutje op de hei? die nooit iemand tegenkomt? mwoh die denk ik ook niet nee, een eskimo in alaska? ja vast.
deze hond zou dus in een asiel moeten gaan zitten, wachtend op een nieuwe baas, die er dus ws niet komt. geen enkele hond is gebaat met een verblijf in een asiel, maar voor een husky helemaal funest.
ik heb van familie van het gezin begrepen dat die het kindje niet meer mochten zien, dat zegt heel wat, niet zomaar een beet op een ongelukkige plaats dus. en nogmaals of het nou voorkomen had moeten worden dat hond bij kind kon komen gaat het niet om.. ( jij hebt ook geen idee van de ware toedracht )
hond heeft dit gedaan, hond zal altijd gezien worden als een hond met dit verleden, de kans dat iemand nog ontspannen en liefdevol met de hond wil leven is zeeeer klein.
het is gewoon klaar, ongeluk, nalatigheid, doet er niet toe... ik zie het ook niet als de hond straffen, ik zie het als je verantwoordelijkheid nemen.
voor dier en mens

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:41

:S honden zijn nooit vals.. nee ken genoeg mensen die zijn gebeten door een hond deden ze omdat ze zo lief zijn,, :S HIJ HEEFT EEN BABY VERMOORD,, wat denk jij wel niet:S

Patricia20

Re: honden !! zijn nooit vals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:58

hmm de titel klopt echt niet...

honden kunnen zeker wel vals zijn,zoals al werd gezegt,door bijv een tumor.
mijn hond,was ook vals,niet tegenover mensen, maar wel tegenover andere honden,het was dan wel een reu, maar of hij nu een grote of kleine ,een reu of een teef tegekwam, er kanpte dan iets in zijn kop,en dat kon je onmogelijk nog corrigeren.
ik ben zelfs met hem bij martin gaus geweest,en die stond perplex...
dus nee curses volgen heeft dan geen nut...

dat die hond een kind heeft doodgebeten is niet goed te keuren,wel ben ik ervoor het dier in kwestie na te laten kijken en te laten onderzoeken,wie weet heeft het dier ee ntumor,wat verwijderd kan worden, zodat het weer normaal gedrag gaat vertonen.
ook vind ik dat honden veel te snel afgemaakt worden...
zoek er een reden bij,een emotie, en laat de hond onderzoeken,....

en wat er al is gezegt,een hond kan jaloers zijn op de baby,maar om hem dan af te maken, nee...
geef hem dan aan iemand ZONDER kinderen.

dit alles nemt niet weg dat zowiets vreselijk is ...

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 01:02

jacimatho schreef:
.
Zo'n hond is nl. nooit meer te vertrouwen, niet bij kinderen maar ook niet bij volwassenen.

dat denk ik niet, de hond was waarschijnlijk jaloers, waarom zou het dan bij volwassen niet kunnen...
ik zou hem of haar zo in huis nemen als het kon, maar goed, ik kan het ook verkeerd hebben...en voor baroen..

je schreef :het is gewoon klaar, ongeluk, nalatigheid, doet er niet toe... ik zie het ook niet als de hond straffen, ik zie het als je verantwoordelijkheid nemen.
voor dier en mens

hier ben ik het wel mee eens, alleen vind ik dit toch echt verantwoordelijkheid va nde mens, en vind ik dat het er wel toe doet of het nalatenschap of ongeluk was...
een hond bijt niet voor de lol,maar met een reden.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 01:11

sanny21 schreef:
hallo allemaal
ik vindt dat honden nooit vals zijn want men kan ze zelf maken hoe zei een hond willen.
En ik vind dat je een hond nooit alleen moet laten met kinderen !!!

maar ik vind als een hond vals is of iemand bijt of dood bijt hoeven ze nog niet afgemaakt te worden ze kunnen toch zorgen dat die honden een gedrags cursus krijgt wij mensen worden ook niet voor zoiets afgemaakt en als die husky een baby dood bijt zijn die ouders niet echt alert geweest vindt ik en dan weer de geschiedenis van de rottweiler naar boven te halen vind ik ook zwak want een rottweiler is niet altijd vals je hebt ook hele lieve rottweilers

ik heb een rottweiler van 11 mnd maar die beschermd kinderen als je een kind wilt straffen staat ze er direkt bij tussen om het voor het kind op tenemen dus ik wil weten wie het met me eens is dat honden niet afgemaakt moet worden als ze bijten of vals zijn of iemand dood bijten maar gewoon op gedrags cursus moeten gaan

vriendelijke groetjes sandra

Ben blij dat er eindelijk eens iemand hier zoiets zegt.
Ben het ook helemaal met je eens behalve op een ding na.
Er zijn nou eenmaal honden die afwijkingen hebben en gestoord in het hoofd zijn.
Maar ook daar heb je een oplossing voor en dat is niet spuiten!!
Laatst nog op animal planet.
Hadden ze een project gestart waar criminelen werden samen gebracht met honden die een afwijking hebben.
Iedere celganger had een specifieke hond waar die voor moest zorgen.
En ze waren allemaal postitief verrast hoe de honden en de mensen veranderen.
Soms is het beter twee gelijkwaardige samen te brengen om de problemen op te lossen.

Het probleem bij het andere topic was dat er te snel conclusies werden genomen.
Vaak ook uit onwetendheid en alleen maar gericht op de kennis van het ongeluk.
Wat ik al eerder zei als een het doet hoefen het die anderen ook niet te doen.
Ik kan hier soms echt zo boos over worden.

Als ik eerlijk moet zijn ben ik helemaal niet zo geschokkeerd over het feit dat een hond een baby heeft gedood.
Het is wel erg voor die mensen en daar heb ik ook medelijden mee, maar aan de andere kant.
Mensen doen zoveel dingen met de dieren waar niemand zo heftig op reageert.
maar oh wee als er een dier een mens aanvalt luiden alle klokken.
Worden de dieren weer in het slechte licht gesteld en als levensgevaarlijke beesten beschouwd.
Ik vind de mensen eerder afschuwelijke en levensgevaarlijke beesten.
Mensen slachtten mensen af, slachtten dieren op de meest brute wijze, gebruiken de dieren als hun bezit en gebruiken ze ook nog als entertainment.
Maar nee dat is ja allemaal niet zo erg he.
Als een baby word vermoord door een hond dát is pas erg!!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 01:13

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 01:54

slimmerik schreef:
Over dit onderwerp is al een topic:

viewtopic.php?f=135&t=604227&hilit=

ik tem even....

ja.. soort van, ik heb hier ook de husky aangehaald ( nou ja als reactie) maar het gaat hier ook om honden in het algemeen en vals of niet.. daarbij vind ik het andere topic niet om wel of niet discussies te voeren, dus een 2e ( iets algemener topic) kan geen kwaad

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:45

Mijn moeder waarschuwde mij vroeger altijd voor vreemden. "ga nooit mee met vreemde mensen, en neem nooit iets van ze aan" zei ze. Want mensen zijn niet altijd te vertrouwen, en je hoeft maar een keer de verkeerde te treffen.

Ik geloof dat voor honden hetzelfde geldt. Niet allemaal te vertrouwen, maar de meesten wel. MAar zoals mensen vals kunnen zijn en moordenaar, zo kunnen die er ook onder de honden zijn. De natuur is niet perfect en maakt vaak fouten. Ook bij dieren (waaronder ik ook mensen bedoel).

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:53

Ik hoor ook wel eens dat als honden 1x bloed hebben geproefd, dat ze dan vals blijven.. Maar als dat waar is ?

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:58

nou mensen die iemand vermoordt heeft mag wel ingeslapen worden van mij, dus een hond ook.

nightlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:00

jacimatho schreef:
nightlover : Het kind is dood, de hond heeft het gedaan....maakt het uit op welke wijze hij dat gedaan heeft?
Ben het met je eens dat de hond nimmer de gelegenheid had moeten krijgen en dat de betreffende mensen het waarschijnlijk anders hadden moeten aanpakken maar die discussie wordt ook al in het andere topic gevoerd.

Honden zijn geen mensen, en beleven de wereld anders dan mensen.......niet op hetzelfde vlak qua gevoelens en emoties.
Als een hond, op wat voor manier dan ook, een jong weerloos kind uit het bedje haalt en ombrengt, zonder dat er aanleiding is tot agressie , moet deze ingeslapen worden om herhaling te voorkomen.

okeey ben het een beetje met je eens
sown hond is nooit meer te vertrouwen[misschien]
als je hem bij een ander gezin onderbrengt kan hij het daar ook gaan doen....
maar dat stukje van een kronkel in hun kop ben ik het niet helemaal mee eens,dan moeten ze al wat aan de hond gemerkt hebben!!!!!!
die hond krijgt niet zomaar een kolder in zzijn kop!!!!!!
en als de hond het kind heeft "vermoord"" ,had het kind echt wel een kik gegeven hoor!!!!!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:05

Mies7 schreef:
De baby in kwestie was 8 dagen oud, honden kunnen erg jaloers reageren op de nieuwe situatie en zien de baby als een soort van concurrent. Dus die hond heeft de baby doodgebeten, omdat ie aandacht tekort kwam voor zijn gevoel. Dit gebeurt veel vaker, en mensen die kinderen verwachten worden hier ook vaak voor gewaarschuwd. Als je huisdieren hebt en je verwacht een baby, betrek het dier daar dan bij zodat ie aan de baby kan wennen, maar laat de baby niet alleen met bijv. een hond want dan kan DIT gebeuren... Heel triest, maar ja. Zelfs de meest lieve hond kan jaloers reageren en dingen doen die niemand verwacht had. Dus het gaat er niet om of deze hond vals of niet vals is denk ik.

Het was een Husky..
Husky's zijn niet snel jaloers, het is een roedelhond en een Husky heeft het gevoel: hoe meer mensen/honden, hoe meer vreugd. Hij zag de baby als Pup en als de pup/baby huilt, wat doe je als (moeder)hond? Je pakt het pupje in zijn nekvel, baby gaat harder huilen en de hond denkt dat hij niet streng genoeg geweest is, en schudt dus een beetje. Helaas had de Husky het baby'tje in de nek vast........
Dit is wat ik ervan begrepen heb ik ieder geval. Niks valse hond, maar een zorgzame hond die helaas verkeerd gehandeld heeft....
Dit vertelden ze op het nieuws gister in ieder geval, en het klinkt voor mij een stuk logischer dan een hond die ineens gek werd en de baby greep met het doel het te vermoorden....

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:14

Rupsje schreef:
Mies7 schreef:

Het was een Husky..
Husky's zijn niet snel jaloers, het is een roedelhond en een Husky heeft het gevoel: hoe meer mensen/honden, hoe meer vreugd. Hij zag de baby als Pup en als de pup/baby huilt, wat doe je als (moeder)hond? Je pakt het pupje in zijn nekvel, baby gaat harder huilen en de hond denkt dat hij niet streng genoeg geweest is, en schudt dus een beetje. Helaas had de Husky het baby'tje in de nek vast........
Dit is wat ik ervan begrepen heb ik ieder geval. Niks valse hond, maar een zorgzame hond die helaas verkeerd gehandeld heeft....
Dit vertelden ze op het nieuws gister in ieder geval, en het klinkt voor mij een stuk logischer dan een hond die ineens gek werd en de baby greep met het doel het te vermoorden....

en zo komen verhalen in de wereld... jij was er helemaal niet bij, niemand was erbij, en dit werd ook niet zo op het nieuws verteld.

daarbij je redenatie klopt van geen kant, zeg dan niks aub.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:16

Ik vind ook dat er eerst een grondig onderzoek bij de hond moet plaatsvinden voordat er gelijk een spuitje ingaat die hond verdient dat niet. Hij heeft denk ik gehandeld vanuit zijn instinct. Het is alleen verschrikkelijk om zoiets te moeten meemaken.