Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jacimatho schreef:dus jij vind dat die Husky die dat kindje heeft doodgebeten maar op cursus moet gaan?????![]()
![]()
Overigens zijn er honden met een afwijking in de kop, bv een tumor, waardoor ze zich erg onberekenbaar gaan gedragen.....is niet met een cursusje op te lossen.
Enne....in een groot deel van de wereld krijgen mensen wel degelijk een spuitje of iets dergelijks als ze een kind op dergelijk gruwelijke wijze ombrengen.
jacimatho schreef:als ik mijn kind verscheurd vind, en mijn hond heeft het gedaan.....geen idee wat ik dan met de hond zou doen, maar zijn welzijn komt op de allerlaatste plaats en ik zou er zeer zeker op toezien dat de hond afgemaakt zou worden.
sanny21 schreef:nou ja zeg als jij iemand vermoord wordt jij toch ook niet meteen afgemaakt , laat dan je hond onderzoeken of iets dergelijks maar gun ze dan nog niet de dood honden hebben net zo als ons ook gevoel en zijn ook van vlees en bloed en ik vindt honden geven meer liefde dan een mens kent ......
jacimatho schreef:.
Zo'n hond is nl. nooit meer te vertrouwen, niet bij kinderen maar ook niet bij volwassenen.
sanny21 schreef:hallo allemaal
ik vindt dat honden nooit vals zijn want men kan ze zelf maken hoe zei een hond willen.
En ik vind dat je een hond nooit alleen moet laten met kinderen !!!
maar ik vind als een hond vals is of iemand bijt of dood bijt hoeven ze nog niet afgemaakt te worden ze kunnen toch zorgen dat die honden een gedrags cursus krijgt wij mensen worden ook niet voor zoiets afgemaakt en als die husky een baby dood bijt zijn die ouders niet echt alert geweest vindt ik en dan weer de geschiedenis van de rottweiler naar boven te halen vind ik ook zwak want een rottweiler is niet altijd vals je hebt ook hele lieve rottweilers
ik heb een rottweiler van 11 mnd maar die beschermd kinderen als je een kind wilt straffen staat ze er direkt bij tussen om het voor het kind op tenemen dus ik wil weten wie het met me eens is dat honden niet afgemaakt moet worden als ze bijten of vals zijn of iemand dood bijten maar gewoon op gedrags cursus moeten gaan
vriendelijke groetjes sandra
slimmerik schreef:
jacimatho schreef:nightlover : Het kind is dood, de hond heeft het gedaan....maakt het uit op welke wijze hij dat gedaan heeft?
Ben het met je eens dat de hond nimmer de gelegenheid had moeten krijgen en dat de betreffende mensen het waarschijnlijk anders hadden moeten aanpakken maar die discussie wordt ook al in het andere topic gevoerd.
Honden zijn geen mensen, en beleven de wereld anders dan mensen.......niet op hetzelfde vlak qua gevoelens en emoties.
Als een hond, op wat voor manier dan ook, een jong weerloos kind uit het bedje haalt en ombrengt, zonder dat er aanleiding is tot agressie , moet deze ingeslapen worden om herhaling te voorkomen.
Zo'n hond is nl. nooit meer te vertrouwen, niet bij kinderen maar ook niet bij volwassenen.
Mies7 schreef:De baby in kwestie was 8 dagen oud, honden kunnen erg jaloers reageren op de nieuwe situatie en zien de baby als een soort van concurrent. Dus die hond heeft de baby doodgebeten, omdat ie aandacht tekort kwam voor zijn gevoel. Dit gebeurt veel vaker, en mensen die kinderen verwachten worden hier ook vaak voor gewaarschuwd. Als je huisdieren hebt en je verwacht een baby, betrek het dier daar dan bij zodat ie aan de baby kan wennen, maar laat de baby niet alleen met bijv. een hond want dan kan DIT gebeuren... Heel triest, maar ja. Zelfs de meest lieve hond kan jaloers reageren en dingen doen die niemand verwacht had. Dus het gaat er niet om of deze hond vals of niet vals is denk ik.
Rupsje schreef:Mies7 schreef:De baby in kwestie was 8 dagen oud, honden kunnen erg jaloers reageren op de nieuwe situatie en zien de baby als een soort van concurrent. Dus die hond heeft de baby doodgebeten, omdat ie aandacht tekort kwam voor zijn gevoel. Dit gebeurt veel vaker, en mensen die kinderen verwachten worden hier ook vaak voor gewaarschuwd. Als je huisdieren hebt en je verwacht een baby, betrek het dier daar dan bij zodat ie aan de baby kan wennen, maar laat de baby niet alleen met bijv. een hond want dan kan DIT gebeuren... Heel triest, maar ja. Zelfs de meest lieve hond kan jaloers reageren en dingen doen die niemand verwacht had. Dus het gaat er niet om of deze hond vals of niet vals is denk ik.
Het was een Husky..
Husky's zijn niet snel jaloers, het is een roedelhond en een Husky heeft het gevoel: hoe meer mensen/honden, hoe meer vreugd. Hij zag de baby als Pup en als de pup/baby huilt, wat doe je als (moeder)hond? Je pakt het pupje in zijn nekvel, baby gaat harder huilen en de hond denkt dat hij niet streng genoeg geweest is, en schudt dus een beetje. Helaas had de Husky het baby'tje in de nek vast........
Dit is wat ik ervan begrepen heb ik ieder geval. Niks valse hond, maar een zorgzame hond die helaas verkeerd gehandeld heeft....
Dit vertelden ze op het nieuws gister in ieder geval, en het klinkt voor mij een stuk logischer dan een hond die ineens gek werd en de baby greep met het doel het te vermoorden....