Mottige kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mottige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:40

Hay Poes-fans

Mijn Leenderdje, een vuilnis-silver-tabby-blotched-bakkie is nu 2.( zie ava)

Sinds een week of 2 is ie wat mager aan het worden, zijn staartje is niet zo vol meer, en heeft konstant de behoefte om zich te wassen.

Ik vermoedde wormpjes, dus heb hem ff bekuurd, ( afgelopen vrijdag)2 dagen achter elkaar, maar merk nog weinig. Hij is wel gewoon vrolijk, eet goed, eigenlijk alleen dat magere vind ik vreemd. Hij ziet er gewoon een beetje mottig uit.

Ik zat zelf te denken aan een groeispurt? Hij is nu 2?

En mijn buuf heeft een Maincoon, en die is nu ook wat mottig, ze zei dat het ws met de rui te maken had, en doet nu schapenvet over zijn voer, maar is de rui niet wat laat ?

Hebben jullie enig idee?

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:41

Ik zou toch maar even langs de DA gaan hoor! Die kunnen je zeker weten en helpen!

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:44

Drinkt ie veel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:45

Ik denk wel dat het wormpjes zijn hoor Wie zegt er dat het gelijk over is ?? Nou ja, ik zou iniedergeval langsgaan bij de dierenarts. Heb je misschien ineens van voer ofzo gewisseld ? Dat kan ook het probleem zijn. Maar goed : succes!

Anoniem

Re: Mottige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:55

@tavanta, nee, niet meer dan normaal

@bizzybijtje: Ik heb hem nu 2x met dat spul ontwormd, volgens gebruiksaanwijzing.
Ook geen eten gewisseld, gewoon hetzelfde als altijd.

Ik heb dit bericht ook op een poezenforum geplaatst, en ze kunnen dus best wel wat 'mottig' worden van de rui.

Hij heeft verder geen enkele vlo, want heb ze ook allemaal behandeld met bolvo.

Hij is voor de rest gewoon compleet zichzelf, spelen, slapen, naar buiten, niets is veranderd aan hem, alleen is ie gewoon mager.

Hebben katten nog een groeispurt rond hun tweede jaar?

En, ja, als dit zo doorgaat, ga ik echt wel ff naar de DA.

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:57

Rui kost ook enorm veel energie dus daar kan ie best wat magerder van worden, misschien tijdelijk iets meer eten geven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:35

Ja, doe ik sowieso.
Ik ben helemaal niet zo van naar de DA-rennerig, zeker omdat ie gewoon normaal in zijn doen en laten is.

Ach, ws een storm in een glas water, zodra je met DA's gaat dreigen, houdt het meestal wel op