Elke keer als ze door de deur komt, je haar aait of tegen haar praat, of haar alleen maar aankijkt dan maakt ze een geluidje dat van laag naar hoog gaat.. zoiets van "mmm" ze doet dit niet altijd meestal alleen als ze je net ziet ofzo! Doen meer katten zoiets? En weet je toevallig ook wat het betekent?
wij hebben er een die hele verhalen vertelt... Als er visite ineens weggaat en hij ziet dat niet dan loopt hij te gillen Maar als hij een keer miauwt en je maakt geluid terug dan blijft hij bezig...ook zegt hij als je hem aait ''prrrrrrrt'' of ''mrrrr''
Bedoel je niet gewoon het " spinnen " van een kat? Wanneer een kat tevreden is " spint " hij, dit hoor je als een soort brommen, dat betekend dus dat hij tevreden is.
Mja sommige katten spinnen ook ter begroeting.. Ik heb veel rare geluiden van katten gehoord vooral jonge katten onderling onder mekaar, die roepen mekaar vaker. Misschien betekend het zoiets, zo van hallo waar ben je?
is het een hij of een zij? als het een zij is, en ze doet het pas heel kort, kan het zijn dat ze krols is. Maar het kan ook zijn dat het een soort van spinnen is. Zo mauwen onze katten altijd een keer als je ze ziet, of als ze binnenkomen
Mijn katten doen dit ook. De poes meer dan de katers, ze loopt de hele dag door het huis heen te Prrr-en. Ik vind het wel schattig. Als ze boven zit, en ik roep haar, komt ze al Prr-end naar beneden rennen.
Dreumes vertelt hele verhalen als ze alleen boven is (miauwt aan een stuk door). En als ze ergens vanaf springt maakt ze ook een geluid, weet niet hoe ik dat moet noemen.