een Chihuahua gezocht om even te lenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

een Chihuahua gezocht om even te lenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:27

hallo,

Wij thuis zitten te overleggen om een Chihuahua pup te nemen. Alleen zitten we met 1 probleem namelijk dat mijn broertje astma heeft. en hij krijgt last van de huidschilfers van de hond.
Dus mijn idee is eigenlijk om een Chihuahua 1/2 maanden van iemand te lenen om te kijken hoe mijn broertje hierop reageert, en om te kijken of ik zo een kleintje in huis wel echt leuk vind.
Maar hiervoor hebben we natuurlijk iemand nodig die hun Chihuahua 1/2 maanden aan ons toevertrouwt. Wij zullen natuurlijk heel goed op hem passen.
Wie wilt zijn hondje 1/2 maanden aan ons toevertrouwen??
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 13-06-06 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:36

Plaatste je die eerder nie ook al?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:47

Ga naar een kennel op bezoek, en dan weet je het ook

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:49

Ik denk niet dat mensen zomaar ineens hun lieve Chi uitlenen. Ik heb zelf een Chihuahua teefje van 6 maanden nou en ik moet er niet aan denken!!! Misschien is het een logische oplossing om je broertje een tijdje te laten logeren bij mensen die een Chi hebben. Ik heb een kortharige, die haren iets meer dan de langharige Chihuahua's. Succes!

melissa_b

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:16

Barbara_

ik denk ook dat het moeilijk word om iemand te vinden die hun chi 1/2 maanden wilt uitlenen. maar ik blijf toch nog even zoeken. en ik wil het liefst dat de chi dan bij ons thuis komt, want dan kunnen ook de andere gezinsleden kijken hoe het is om te leven met zo een kleintje.

positiefo

Re: een Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:20

haai, mijne zou ik ook echtttt niet uitlenen! maar breng je broertje maar hier haha

positiefo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:22

neej maar nu serieus als je langs een kennel gaat of bij iemand thuis merkje dat toch al wel? Of komt zo'n reactie pas na n week ofzo?aaangezien allergische reacties wel vakr later opkomen

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:24

Ik denk ook niet echt dat iemand hun Chi weg zou geven, ik denk dat je naar een kennel moet of inderdaad je broertje ergens laten logeren waar ze een Chi hebben of een andere hond, want het zal niet alleen maar aan een Chi liggen, ik heb een Jack Russel die heel erg verhaart en me pa is alergische maar heeft gelukkig nog geen last..

Ff afkloppen

melissa_b

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:28

positiefo
en
ManOnniie_

volgens mijn moeder ligt het aan de hoeveelheid huidschilfers die een hond verliest en omdat dat bij iedere hond verschillend is wil ik hem toch wel even 1/2 maanden bij een Chi hebben.
de reactie van een allergie hoeft niet gelijk te komen kan ook na een aantal weken. daarom wil ik het liefst een Chi 1/2 maanden op proef hebben.

melissa_b

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:50

hallooo weet iemand iets van chihuahua af???

melissa_b

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:53

???????

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:40

Heey!

Chihuahua's zijn net zoals elke hond
En dus ook van chihuahua's kan je allergisch zijn! En nog goed ook!

Ga een keer naar een chihuahua fokker toe (niet een broodfokker aub!! )
Fokkers laten graag hun hondjes zijn

Of kom een keer naar een wandeling, daar kan je veel hondjes aaien (langharig en kortharig) en dan merk je het vaak ook snel

voor meer info kan je je ook eens aanmelden op de volgende site: http://www.chihuahua-club.nl

melissa_b

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:51

hallo douschka
volgens mij zit er toch wel verschil in ieder hondje, mijn broertje is alleen allergisch voor de huidschilfers... weet jij of ze veel verliezen? want tegen weinig kan hij wel

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:58

Nou... mijn oom is allergisch voor mijn chihuahua

Uiteindelijk hebben ze nu een japanse spaniel en een whippet omdat die anders zijn met de huidschilfers

co2

Re: een Chihuahua gezocht om even te lenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:04

Is een Maltezer niet iets voor jullie?
Dit zijn ook lieve kleine hondjes!

Omdat deze hondjes maar één soort haar hebben verharen ze niet en verliezen ze ook amper huidschilfers.
Dit is een van de weinige rassen die niet verharen. Het kan natuurlijk zijn dat je broertje hier ook allergisch voor is, maar de kans is een stuk kleiner.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:08

Voor honden met krullen zijn de meeste mensen niet allegies, net als paarden. Van die uhhhhh Curly horses, daar zijn de meeste aleergische mensen niet allergisch voor. En dat komt door de krullen, dus misschien iets om iets ergs krullerigs te nemen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:15

Volgens mij heb je dit bericht ook al op het chihuahua forum geplaatst en daar heb je ook al te horen gekregen dat er ook heel veel mensen allergisch zijn voor Chihuahua's.
Jammer dat je hun raad niet wilt opvolgen en hier weer hetzelfde topic opent.

Niemand is bereid om zijn hond 1 of 2 maanden uit te lenen, dat is bijna hetzelfde als aan een moeder vragen of ze haar kind 2 maanden wil uitlenen om te zien of het leuk is om een kind te hebben.

Als je broertjes last krijgt van de huidschilfers van een hond dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Je kunt wel willen geloven dat het per hond verschilt omdat je het zo graag wilt maar het risico is te groot dat je een hond weer weg moet doen omdat je broertje er toch niet tegen kan op de lange duur. Zelfs al zou je een Chihuahua op proef kunnen krijgen zegt dat niets over een eventuele andere Chihuahua.

Neem een huisdier waar je broertje wel goed tegen kan en neem zelf als je later uit huis bent een hond als je daar de tijd voor hebt.

En iemand die zijn hond uit wil lenen (ongeacht het ras) zul je nooit vinden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:00

Ik ben heeeeel erg allergisch, ook voor huidschilfers.. zowel die van honden, paarden en vooral cavia's en poezen.
Ik slik nu al 6jaar Telfast 180mg en dat gaat goed, ik kan lekker knuffelen met mijn Jack Russel Dino!

Zonder Telfast had ik ook mijn paarden niet kunnen houden..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:47

melissa_b schreef:
???????

slotje vanwege schoppen op een erg onaardige manier