Guinness op stal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Guinness op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 16:09

Gisteren hadden we een obstakeltraining op stal, zie:

viewtopic.php?f=10&t=601746&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=602040&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=602070&hilit=

Guinness was natuurlijk mee en heeft erg veel gespeeld en aandacht gekregen, een super dag voor hem. Zeker tijdens de borrel er na, toen mocht hij ook mee eten van de lekkere hapjes.

In de wei:

Afbeelding

Kijken naar de paarden die de obstakels overwinnen en af en toe moest hij hard blaffen naar de Shetlanders die ook mee deden, dat vindt hij nog heel gek. Grote paarden zijn normaal maar kleintjes vindt hij echt raar.

Afbeelding

Hij deed ook nog even mee aan het onderdeel slalom, maar deed dit op zijn eigen manier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer bij onze boxen.

Afbeelding

Waar hij graag met ons in de paddock speelt en stoeit:

Afbeelding

Afbeelding

Moe van de lange dag, lekker tegen de auto aanliggen in de schaduw.

Afbeelding

Cin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:23

Guinnie is liefffffff en ook heel fotogeniek.
Met zijn lieve smekende blik.

Dat hij met die pion ging spelen was echt heel leuk. Dus je weet wat voor speeltje je voor hem moet kopen

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:46

Ik vind het zo'n leuke hond he!

Komt iig ontzettend leuk en lief over zo op de foto's

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:48

Aah die foto's met die pion.

Misschien liggen ze nog op stal, eentje zullen ze vast niet missen.

Gwen

Re: Guinness op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:59

Zo te zien heeft hij zich de blubbers gewerkt en amuseerde hij zich kostelijk . Wat merkje hond is Guinness? Wat een gigantische flappers heeft hij op zijn hoofdje trouwens !

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:45

Er zit in ieder geval podenco in, misschien wel volledig podenco maar dat is niet bekend. Leuke oren he?

Gwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:28

Jura schreef:
Er zit in ieder geval podenco in, misschien wel volledig podenco maar dat is niet bekend. Leuke oren he?

Eh, watte?? Kende ge dâh eten?! En ja, die oren geven hem een superleuke uitstraling .

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:01

vind t een ontzettend leuk dier, volgens mij beleven jullie onwijs veel plezier aan Guinness Lekker ding hoor, leuke foto's!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 01:28

Gwen schreef:
Jura schreef:

Eh, watte?? Kende ge dâh eten?! En ja, die oren geven hem een superleuke uitstraling .

even een stukje "gejat van een site ( http://www.dierenhulpcadiz.nl )
De Podenco

Er zijn diverse soorten Podenco's, die wat karakter betreft aardig ver uit elkaar liggen.

Podenco's zijn halfwindhonden. Ze jagen op zicht, maar gebruiken ook hun neus graag.

De Podenco Ibicenco en de Podenco Canario komen veel voor op de eilanden rond Spanje.

Het zijn veelzijdige jagers en ze zijn opgewekt en vriendelijk van karakter. Wel zijn het hele pure honden die door hun levendigheid en grote jachtinstinct soms lastig in huis zijn te houden.

Hun kleinere familieleden zoals de Podenco Portugues Pequeñio en de Podenco Andaluz zijn hondjes die worden ingezet bij de jacht op konijnen. Veel meer dan hun grote broers neigen dit soort hondjes naar het oertype toe. Ze zijn feller en wat karakter betreft meer te vergelijken met de Terriers dan met de windhonden.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:39

Nou dat hazenwind gedeelte klopt helemaal, want hij is ontzettend snel. Ook ondeugend trouwens. Luisteren doet hij nog heel slecht, en ik denk ook dat het verstandig is om op cursus te gaan met hem. Hoewel ik denk dat het moeilijk wordt om hem iets bij te brengen. Hij denk namelijk dat hij op zijn kop krijgt als ik hem bv vraag te gaan zitten (iets wat hij als commando nog niet kent en ik hem probeer bij te brengen). Ook houdt hij niet van hondenkoekjes (maakt niet uit welke type), dus als beloning kan je deze koekjes ook niet inzetten.

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:37

heej leuke hond hoor
wat voor ras is het eigenlijk?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:58

Mooie hond
Arme slalompionnetjes (A)..
Zo te zien heeft ie zich wel vermaakt daar

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:38

Prima schreef:
Ook houdt hij niet van hondenkoekjes (maakt niet uit welke type), dus als beloning kan je deze koekjes ook niet inzetten.

Rodi Worst, Kaas, gekookte kip-filet, zelfgebakken leverkoekjes.... Mogelijkheden zat en ik weet zéker dat hij een van bovenstaande dingen zeker wel heel lekker vindt

Het is echt een leuke hond

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:07

Ja die dingen lust hij zeker weten! Ook vindt hij 'mensenkoekjes' erg lekker.

Hij heeft net ontdekt dat hij ook de trap naar ons souterrain af en op durft dus nu rent hij de hele tijd achter me aan als ik daarheen ga of juist even naar boven om wat te drinken te pakken. En hij ligt nu naast me bij het bureau.

Gisteren was hij heel stout, hij was achter een koe (meer een groot kalf) aangegaan en hij wilde niet komen. Heb bijna een half uur achter hem aan gezeten. En tot overmaat van ramp heeft hij ook nog in een koeienvlaai liggen rollen!! Stínken! Dus toen moest hij om 23.00 uur ook nog in bad en lagen wij weer veel te laat in bed. Grapjas.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:47

Als beloning gebruiken wij met de training geen koekjes maar iets wat de hond erg leuk vind. Bij onze hond dus een tennisbal. Als ze braaf is krijgt ze de tennisbal.
Nu is het misschien een beetje onhandig om een pion in je jas te verstoppen maar wie weet vind hij nog wel iets anders leuk wat wat draagbaarder is

In ieder geval vind ik het een erg leuke hond!

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:47

Deed ie goed gisteren
Eerst de sloot in, daarna ook nog door de koeienflaters?
Heerlijk!