wat is geschikt voor hamster?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

wat is geschikt voor hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:00

ik heb een goudhamster, volwassen man maar hij heeft geen molentje in z'n hok dus echt veel lichaamsbeweging krijgt hij niet. wie weet een geschikt molentje, hoe duur en waar te koop??
alvast bedankt!

Sappos

Re: wat is geschikt voor hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:06

Ehm de diameter moet ongeveer 13,5 cm zijn. Verder is het voor een hamster beter om een plastic wiel te kopen omdat ze vrij kleine pootjes hebben. De wielen die standaard in een kooi zitten zijn te klein. Je kan ze bij de gewone dierenwinkels halen.

[url]http://www.happypets.nl/N_frame.html?http://www.happypets.nl/[/]
-> hamster -> loopwielen

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:17

tja het probleem is dat ik die niet kan bevestigen ik heb namelijk geen traliekooi.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:20

kan je niet een stukje met tralies in de kooi maken.ergens tegenaan ofzo en m dan eraan hangen? heb zelf zo'n dichte van plastic kunnen ze pootjes nooit doorgaan. alleen zijn haren blijven wel allemaal aan dat ding in t midden zitte..daar haal ik iedere keer van die grote lange plukken af.
je hebt ze ook die op een standaard staan die je zo in de kooi kan zetten..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:22

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:26

die zien er wel goed uit ja alleen vraag ik me af of die niet te smal zijn goudhammies zijn grOOt!

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:47

nee daar passen ze denk k wel in hoor.mijne is ook groot..en de vorige was nog veel groter.was net een molletje alleen wel ietsje kleiner

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:00

Ik heb altijd deze gehad en mijn goudhamster was ook behoorlijk vet. Afbeelding

Meneertje snapte alleen niet dat hij erin moest lopen. Hij liep altijd met zijn voorpootjes tegen de buitenkant van het wieltje aan

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:01

hallo ik heb ook een goudhamster en daar heb ik een hele grote molentje (diameter: ong. 24 cm.) voor. ik had eerst een stuk kleinere maar daar ging hij een beetje schuin in lopen dus ik had het idee dat die te klein was daarom heb ik nu gewoon een grotere. ik heb wel tralies dus die kan makkelijk vast gemaakt worden maar ik weet niet wat voor een hok jij hebt maar mischien kan je er (een) gleuf(en) in maken zodat je wel zo'n molentje erin kan doen. ik weet niet of ze die molentjes die je op de grond zet ook in het groot hebt maar je hebt ook rattenmolentjes die je ook op de grond kan zetten (die zijn dus al groot), voor je hamster nemen. die zijn gewoon in de dierenwinkel te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:52

Sappos schreef:
Ehm de diameter moet ongeveer 13,5 cm zijn.

Dat is een radje dwerghamsterformaat!!!

Voor een syrische hamster moet je een rad hebben van MINIMAAL 18 cm doorsnee.

Een kleiner rad gaat je hamster waarschijnlijk niet in, en als hij er wel in gaat beschadigd hij zijn rug ermee omdat die helemaal dubbel geklapt wordt.

Standaard 13.5 cm wiel, veel te klein:
Afbeelding

Rad van 18 cm die groot genoeg is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook geen traliekooi maar er zijn gewoon radjes op een stander te koop hoor, dat heb ik ook.

En zo kun je je radje ook nog vastmaken:

http://www.dehamster.nl/tipsentrucs.html#radje