Plagende Eksters!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Plagende Eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:41

en dan heb ik t wel over dit "mormel"
Afbeelding
2 eksters lopen mijn katten al zo'n week te zieken, gewoon ech treiteren en daarna "lachen" ze je gewoon uit. vanmiddag zat ik in de tuin en zoë lag te slapen en ja hoor daar kwam er één van. hij pikte in zijn staart en als zoë hem probeert te pakken is hij allang foetsie, ook destiny heb ik geprobeerd die vogels te laten pakken want destiny is zeer snel. maar ook dat mislukte ze zijn mijn katten enorm aan het zieken en ik hoop dat jullie er iets op weten!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:47

Afschieten
Ja, eksters zijn klerebeesten wat dat betreft.. Ik weet niet wat je eraan kan doen, misschien kan je eens naar de boerenbond/Welkoop daar weten ze vast wel iets tegen ze?

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:21

hoe en waar kan ik dat vinden?
hij viel nu zelfs mij bijna aan

Marye78

Re: Plagende Eksters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:45

Kijk maar uit, er stond hier op bokt een tijd geleden een topic over eksters die zelfs kittens vermoord hebben. en als ze met velen zijn pakken ze zelfs een volwassen kat, lekker met zijn 20en op die kat inpikken, en als eerste pikken ze naar de ogen. er was zelfs iemand die zijn volwassen kat was overleden n.a.v. de wonden.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 13:46

marye78 heb je de link naar dat topic mijn kat heeft er al 1 gevangen maar er is er nog steeds 1 !

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:01

PrinCessRomy schreef:
marye78 heb je de link naar dat topic mijn kat heeft er al 1 gevangen maar er is er nog steeds 1 !

Nee is al een poos geleden helaas...misschien kun je dmv de zoekoptie het vinden?

Maar hij heeft er dus 1 gevangen?? wat is er nu mee gebeurd, heeft ie m afgemaakt ofzo?

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:19

Dat zie ik ook, maar in plaats van eksters zijn het merels, gelukkig is het zo dat wij een garage port hebben waar ze rustig onder kan gaan zitten. Ze zat laatst achet het raam, raam stond op een kier, ik zat voor het raam, zeg maar als je naar buiten kijkt. En dat beest vloog gewoon recht op er af, mijn kat viel bijna naar beneden. Dus, ik een krant gepakt, mijn kat daar neergezte al wou ze niet, me verstopt en om de hoek gekeken. Toen hij kwam heb ik hem flik gemept met die krant, en geschreeuwt. Maar ik zeg het je, als die beesten mijn kat echt pijn doen, schiet ik ze neer. Lekker puh.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 15:46

ik had me gister ook verstopt met een flinke emmer met ijskoud water hij volgde me kat die ik naar me toe riep, maar hij zag mij en was helaas zo weer weg, marye78 me kat heeft hem net zolang lopen bijten in zijn nek tot ie niet meer bewoog, daarna heeft mijn stiefvader hem in de kliko gegooid! eigen schuld dikke bult

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:16

Marye78 schreef:
Kijk maar uit, er stond hier op bokt een tijd geleden een topic over eksters die zelfs kittens vermoord hebben. en als ze met velen zijn pakken ze zelfs een volwassen kat, lekker met zijn 20en op die kat inpikken, en als eerste pikken ze naar de ogen. er was zelfs iemand die zijn volwassen kat was overleden n.a.v. de wonden.

Die kat was al dood

En een volwassen kat kan zich echt wel verdedigen

Fiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:39

PrinCessRomy schreef:
ik had me gister ook verstopt met een flinke emmer met ijskoud water hij volgde me kat die ik naar me toe riep, maar hij zag mij en was helaas zo weer weg, marye78 me kat heeft hem net zolang lopen bijten in zijn nek tot ie niet meer bewoog, daarna heeft mijn stiefvader hem in de kliko gegooid! eigen schuld dikke bult

hahah
Ik zie je al zitten

nee idd...
stomme klerebeesten dat het zijn..
zie ze hier ook vaak..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:34

Wuis schreef:
Die kat was al dood

En een volwassen kat kan zich echt wel verdedigen

Hmm ik heb het me dan toch anders herinnerd...

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:54

Zijn inderdaad rotbeesten die eksters!

Ik heb ze ook in mijn tuin en mijn kat heeft het ook al een paar weken zwaar. Maar... daarnaast zit er ook nog een nest vlaamse gaaien.
Die beetsen zijn nog erger dan eksters.

Zodra de kat ergens opduikt, al gaat 'ie voor het raam zitten, dan volgt er vreselijk gekrijs en worden er talloze duikvluchten uitgevoerd net zo lang totdat 'ie afdruipt. En ondertussen vechten de gaaien weer met de eksters! Het is net een freakshow...
Vorige week was er een jong uit het nest gevallen dat nog niet kan vliegen. Ik dacht dat ie wel snel verslonden zou worden door de kat...
Maar nee hoor... het jong woont nog steeds op de grond in de tuin en oefent hard met vliegen. Die kat haalt het dus echt niet in zijn hoofd om 'm op te smikkelen. Terwijl 'ie wel geregeld met andere jong gevederd spul trots de keuken in komt.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:59

xx_Horsiex schreef:
Dat zie ik ook, maar in plaats van eksters zijn het merels, gelukkig is het zo dat wij een garage port hebben waar ze rustig onder kan gaan zitten. Ze zat laatst achet het raam, raam stond op een kier, ik zat voor het raam, zeg maar als je naar buiten kijkt. En dat beest vloog gewoon recht op er af, mijn kat viel bijna naar beneden. Dus, ik een krant gepakt, mijn kat daar neergezte al wou ze niet, me verstopt en om de hoek gekeken. Toen hij kwam heb ik hem flik gemept met die krant, en geschreeuwt. Maar ik zeg het je, als die beesten mijn kat echt pijn doen, schiet ik ze neer. Lekker puh.

Als ik die merel was zou ik het ook doen.Ze hebben op dit moment allemaal hun jongen en verdedigen hun nest.Je zou eigenlijk moeten zorgen dat jouw kat de merels niet storen.Als een van mijn katten in de buurt van een nest zouden komen zou ik ze er eigenhandig bij vandaan meppen.Eksters zijn trouwens inderdaad klerebeesten Die roven ook de merelnesten leeg.Als ik een merel anstig hoor fluiten weet ik dat er een op de loer zit.

Nicolle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:13

PrinCessRomy schreef:

heb je die dode ekster nog?
dan moet je die aan een touwtje hangen, dan komt die ene niet meer
klinkt goor, maar moet wel helpen....

hier stikt het van de kraaien... een hele groep... denk wel zo'n 30... gaan ze zich in de bomen zitten en zitten ze om 6 uur al herrie te schoppen!! ('s morgens BTW)

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:33

die exters verdedigen hun nest en vallen alles aan wat los en vast zit.
je kan 2 dingen doen nest verplaatsen of gedult hebben.
bij nest verplaatsen loop je de kans dat ze het nest verlaten of je dat wil lijkt me niet .
ik weet trouwens niet zijn die krengen nog beschermd???? anders moet je ze met rust laten