pupje nog erg klein voor dr leeftijd :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

pupje nog erg klein voor dr leeftijd :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:05

hoi!
wij hebben ongeveer 3 weken een pupje gekocht.
ze stond op marktplaats.
toen was ze al erg klein maar we dachten dat ze nog wel een groeispurt zou krijgen ofzo..
toen we haar 3 dagen hadden dachten we dat ze misschien wel wormen had, omdat ze zo klein was en erg dun met een dik buikje. ze had ook heel erg veel dorst enzo.
dus wij een wormenkuur halen, en nu gaat het veel beter. ze ziet er een stuk gezonder uit.
het enige probleem is dat ze niet echt groeit. ze is ook nog steeds wat dun.

het is een labrador pup van 6 maand. veel mensen denken dat ze nog maar 10 weken ofzo is.
hier heb ik een paar foto's. ze zijn niet heel duidelijk.
kleine nikkie
Afbeelding

Nikkie en Chilla.
Afbeelding

Nikkie
Afbeelding

Nikkie kontje van Chilla snuffelen.
Afbeelding

wat vinden jullie er van ?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:07

Ik denk dat ze een kruising hondje is, en daardoor wat kleiner en ieler is? Het kan ook zijn dat ze een groeiachterstand heeft opgelopen door slechte verzorging.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:09

dat ze een kruising is zou opzich best kunnen. ze heeft geen papieren. alleen een paspoort en daar staat bij het ras: labrador.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:09

misschien even langs de DA gaan?

Verder leuk hondje.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:10

xxxvagoxxx schreef:
misschien even langs de DA gaan?

Verder leuk hondje.

de grote hond moet haar 'jaarlijkse prikje' nog hebben en dan waren we al van plan nikkie ook even mee te nemen.

Ellebel

Re: pupje nog erg klein voor dr leeftijd :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:08

Is ze wel gewoon actief? Of sloom of vreemd gedrag af en toe?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:11

Het kan meerdere redenen hebben idd. Slechte verzorging, of idd niet raszuiver, of jonger verkocht als dat ze daadwerkelijk was. Als ik jouw was zou ik idd even langs de DA gaan, en dan even vragenhoe oud hij haar schat. Grote kans dat ze jonger is. Of het is gewoon een klein labradortje. IK ben benieuwd wat eruit komt.
Groetjes, mij

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:57

Ellebel schreef:
Is ze wel gewoon actief? Of sloom of vreemd gedrag af en toe?

ze is heel actief. toen we haar net hadden was ze té rustig, maar nu is ze soms té druk. echt puppiegedrag. op haar paspoort staat dat ze van 3 december 2005 is. op marktplaats staat van dezelfde mensen nu ook een reutje te koop. die heeft ook een smal figuur. misschien is het wel gewoon een kruising. ik weet niet. we gaan deze week even langs DA met de honden en zien wat hij ervan zegt.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:10

Bij wat voor mensen heb je haar gekocht?

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:49

uhh weet niet meer precies hoe die mensen heten.
het was van marktplaats. ze wonen in veenwouden.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:51

Wat ziden hun dan dat het voor ras was? Als hun de honden hebben gefokt kan je toch even navragen wat de ouders waren? Het kan ook zijn dat het gewoon een klein uitgevallen beestje is, voor de zekerheid geowon even laten onderzoeken door de DA komt het vast wel goed allemaal

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:55

onze labrador had ook een groeiachterstand en is ook nooit groot geworden ik vind het wel schattig nu hebben we een kleine labrador
ze is inmiddels al 13 jaartjes

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:56

Ik denk ook dat jouw pupje een kruising is en daarom is het niet te voorspellen hoe groot ze wordt ten opzichte van een raszuivere Labrador.
Het invullen van de naam Labrador in een inentingsboekje/paspoort wordt door de fokker zelf gedaan, dus hij kan erin zetten wat ie zelf wilt. Dat is absoluut geen garantie voor een raszuivere hond. Dat is alleen maar mogelijk als je stamboompapieren van de Raad van Beheer erbij krijgt.

Daarbij alle kans dat jouw pup zo'n knauw heeft gekregen van zijn ondervoeding/wormen dat ze daarom ook wat kleiner blijft omdat de groei stagneert bij ernstige ondervoeding of een zware wormen infectie.
Herhaal de ontworming na 14 dagen nadat ze voor de eerste keer ontwormd is en bespreek met de DA of je mss ook een ander wormmiddel moet gebruiken want het is ook mogelijk dat je pup een lintworm heeft.

Verder vindt ik haar op de foto's er wel heel goed uit zien, levendig en attent, dus wat ze mee gemaakt heeft is denk ik zo te zien met de goede verzorging van jullie al weer helemaal oke geworden, maar alles wat ze als pup heeft meegemaakt voordat ze bij jullie kwam heeft haar wel 'gevormd' voor het leven.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:57

t is wel lief denk ik .. een mini labje

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:01

Neem haar in ieder geval mee naar de DA. Ik denk dat het een kruising is en ook dat ze misschien jonger is dan de verkoper beweert. Maar de DA kan dan tenminste ziektes e.d. uitsluiten.

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:03

ik begin eigenlijk nu ook steeds meer te denken dat het een kruising is.. dat is niet erg natuurlijk want het is gewoon een gezelschaps hond. onze 'oudere' labrador is ook een beetje kruising dus dan passen ze bij elkaar
het is nu bijna 2 weken geleden dat ze een wormenkuur heeft gehad, en ze gaat waarschijnlijk deze week even langs de DA.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:41

ik had het ook met mijn cavia..toen ik hem kocht was hij heel klein en iel..en dat is hij nog steeds maar wel brutaal maar als je hem voor de lol hebt is dat helemaal niet erg

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:16

het kan zijn dat er verschillende dingen mis kunnen zijn, dat het bijv. een kruising is. Daar moet je erg mee oppassen als je een hond van marktplaats haalt.
gelukkig heb je al een wormenkuur geprobeerd ,maar ik zou als ik zou was toch naar de DA gaan voor een ecgo van de buik (darmen, maag enzo)