Zijn er hier mensen met herten die me op weg kunnen helpen met te nemen stappen?
Ik waardeer de mening van mensen die geen herten hebben, maar vergeet niet dat dit zo goed als wilde dieren zijn en ik dus niet zomaar een kalfje naast de moeder kan oppakken en aan de uier kan leggen. Dan zal de moeder het jong verstoten. Tenminste dat heb ik altijd geleerd bij Animal Planet

Ik heb net al met een hertenhouderij gebeld en heb van hun al advies gekregen. Zij zeggen dat het diertje veel te vroeg geboren is en dus eigenlijk een coveuse-baby is. Ik kan het tot morgen afwachten en als ze dan nog niet staat kan ik stappen ondernemen en haar met de fles groot brengen. Maar, volgens de hertenhouder, gaat dat flink veel geld kosten en blijf ik dan zitten met een verschrikkelijk tam hert dat nooit meer bij anderen in de wei kan.
Dan stel ik mezelf de vraag of het diertje dan wel een "hertwaardig" leven kan leiden. Het zijn immers kuddedieren.
k weet het even niet meer en zou graag jullie mening horen. Ik voel me zo verschrikkelijk machteloos nu.