poes blijft 'magertjes'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

poes blijft 'magertjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 16:15

mijn poes van 7 mnd blijft een beetje aan de magere kant.
Het is niet zo dat ik zijn ruggengraat enzo voel maar als je hem ziet lopen is het toch een dunne kat..
hij eet goed, ik zorg ook dat er voldoende eten staat.
hij is ontwormt dus een lintworm kan het ook niet zijn.
maar over het algemeen is haar hele bouw een beetje dun en klein..
wie weet wat dit zou kunnen zijn en wat ik daar aan kan doen, of dat dit gewoon haar bouw is?

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:18

het is denk ik gewoon haar bouw dat ze zo is,en ze is natuurlijk ook nog in de groei.hoe zwaar is ze of weet je dat niet?
en wat voer je der allemaal?

Kipje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 16:21

hoe zwaar ze is weet ik niet precies, ik denk een kilo of 2 a 3.
ik heb van die maaltijd zakjes van wiskas, daar krijgt ze er 3 van en de hele dag door heeft ze gewoon brokjes staan.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:21

Ik denk dat het gewoon haar bouw is. Al onze katten [wij hebben er 4] krijgen het zelfde voer, en dezelfde hoeveelheid per dag. De jongste is 9 maanden en de oudste anderhalf jaar. De ene is erg dun, de ander is zo rond als een tonnetje.

Het zal dus, wanneer zijn eetgewoontes goed zijn, aan haar bouw liggen . Zolang haar vacht straalt, tandvlees rose is en haar ogen niet dof zijn is het meestal in orde.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:21

Veel ontwormingsprodukten helpen niet tegen lintworm, dus ga ff langs de DA en vrag daar om een ontwormingskuurtje ook tegen lintwormen. Verder is het voer dat je geeft ook niet geweldig, daar zou ik zeker wat aan veranderen.

Kipje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 17:42

ik ben net bij de dierenspeciaalzaak geweest en heb ander voer gehaald wat hun mij aanraadde

iilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:47

Mijn poes is nu 9 jaar en nog steeds aan de magere kant. Mensen die op bezoek komen denken altijd dat ze geen eten krijgt, terwijl ze echt een vreetzak is. Het ligt gewoon aan de bouw denk ik ja.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:37

MMaxje schreef:
Veel ontwormingsprodukten helpen niet tegen lintworm, dus ga ff langs de DA en vrag daar om een ontwormingskuurtje ook tegen lintwormen. Verder is het voer dat je geeft ook niet geweldig, daar zou ik zeker wat aan veranderen.

Idd, even een sterkere ontwormingskuur halen- je zult ervan versteld staan- sommige katten heb ik zelfs 3-4 keer moeten ontwormen om er vanaf te raken!

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:39

Ik heb ook een kat die heel lang echt heel dun is geweest.

Heb van alles geprobeerd, hij at als een dijkwerker, zijn vacht was mooi, had geen wormen, sliep goed, speelde goed etc.

Pas nu na 2 jaar wordt hij wat voller.

Het is een heel ranke kat met een spits koppie, gewoon zijn bouw dus.
Je kan hem voor de zekerheid laten nakijken

maar mijn 2 katten verschillen als dag en nacht van elkaar

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:41

Citaat:
ik heb van die maaltijd zakjes van wiskas, daar krijgt ze er 3 van en de hele dag door heeft ze gewoon brokjes staan.

wat mij betreft is er niets mis hoor met jouw voer,

Kom op zeg, 198230742063410834 katten worden met dat voer gevoerd. Het is gewoon een basisvoeding. Als je maar wel genoeg droogvoer bijvoert. Want de maaltijdzakjes zijn eigenlijk meer voor het lekkere dan dat ze goed voeden.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:44

Mijn 2 katten ook, ze komen uit het zelfde nest en de ene is veel dikker als de ander terwijl de dunne juist als de dikke geen trek heeft het voer van hem opeet!

Eerst hadden we van die bakjes van de c1000 dat kregen ze s'avonds en de hele dag door brokjes.
Nu heeft de DA ons speciale bakjes gegeven en ik zie de dunne kat dikker worden

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:52

Smystique schreef:
[
wat mij betreft is er niets mis hoor met jouw voer,

Kom op zeg, 198230742063410834 katten worden met dat voer gevoerd. Het is gewoon een basisvoeding. Als je maar wel genoeg droogvoer bijvoert. Want de maaltijdzakjes zijn eigenlijk meer voor het lekkere dan dat ze goed voeden.
[/quote]

Het is niet dat het echt slecht is...maar Wiskas gebruikt in verhouding met andere merken veel meer kleur en smaakstoffen. Het is bekend dat (sommige) katten hier heel gevoelig voor zijn (dit uit zich in vaak overgeven) ik heb het ook heel lang gevoerd (ik heb 6 katten btw- op dit moment zelfs...eh...even tellen 16 omdat ik er wegens overpopulatie op het asiel een aantal thuis opvang-voornamelijk kittens)
Dus als je kat er tegenkan, geen probleem, maar aangezien TS aangeeft dat de kat mager blijft, zou ik haar ook aanraden een ander merk te nemen