Hond bijt,wanneer moet ie een spuitje krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saampie

Hond bijt,wanneer moet ie een spuitje krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 22:13

beetje rare titel maar wist niet hoe ik het anders moest zetten.ik heb 2 jack russels,waarvan 1 niet los kan,en de ander wel,die is altijd heel makkelijk. Laatst was een jongetje aan het voetballen,en schopte die bal richting die losse hond,per ongeluk,die die hond ging hem achterna en hij viel,verder niks gebeurd. Komt die moeder net naar me toe,dat een ander kind is gebeten door die loslopende hond,en aangifte heeft gedaan. Ik weet echt werkelijk waar van niks,dan zou ik het toch gemerkt moeten hebben. Ik ga hem nu wel aanlijnen iig,wil natuurlijk niet dat zoiets gebeurd.Maar stel het is waar,kunenn ze dan na 1 keer met minder ernstige verwondingen de hond in beslag nemen en een spuitje geven?Ik ben nu zo bang.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:16

Volgens mij kan dat niet zo 1,2,3.. maar heb je ook bewijs?
Ze kan het wel zo zeggen maar heeft het jochie echt een beetwond?

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:35

Mag niet, gaan sowieso eerst karaktertests doen enzo. Voor je eigen (en die van je hond) veiligheid een muilkorfje of snuitje omdoen, zodat het niet nog een keer gebeurt!

Roane

Re: Hond bijt,wanneer moet ie een spuitje krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:50

Dat kan zeker niet zomaar!

1. zonder bewijs komt ze nergens
2. zonder dat aangewezen kan worden dat de hond het heeft gedaan, of 'gevoelig' is voor deze bijt-situaties kan ze niets doen.
3. Als jij de hond in de gaten hebt gehouden, ik neem aan dat hij nooit uit zicht is verdwenen, wat heeft zij dan te zeggen?

je kan niet zomaar een hond platspuiten, omdat hij zogenaamd gebeten heeft.
Alleen de Gevaarlijke 5, die verboden zijn in Nederland, mogen zo'n spuitje krijgen, als ze gebeten hebben; maar alleen als het bewezen is als ze gebeten hebben.

Een Jack Russell staat niet op zo'n lijst, en na één keer bijten, als hij dat al heeft gedaan, kan hij niet zomaar afgemaakt worden.

Aldus mijn mams de hondentrainster.

Lekker, we gaan elke hond met incidentele bijtneigingen afmaken, omdat één iemand zegt dat hij gebeten heeft...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:00

Beetje raar verhaal, hoor. Weet je om welk kind het gaat en waar hij woont? Zou dat anders proberen te achterhalen en eens langs gaan om te vragen wat er waar is van dit verhaal. Als ze echt beweren dat het kind gebeten is en dat er aangifte is gedaan, dan zou ik vragen om de wond te mogen zien of vragen om een doktersverklaring.
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt met een jongen die met een paar andere kinderen liep te stoeien. Hij keek niet uit, viel over mijn hond heen, die van schrik begon te blaffen. Vervolgens liep die jongen luid schreeuwend en hinkend weg en begon allerlei wilde verhalen op te hangen tegen die andere kinderen dat hij gebeten was. Moeder erbij, veel geschreeuw over die valse rothond die gebeten had en uiteindelijk bleek hij niet meer dan een krasje op zijn been te hebben, dat nog niets eens de naam schram mocht hebben, want er was geen druppeltje bloed te zien. Storm in een glas water dus.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:01

Denk het niet hoor... Zielug tiepje die vrouw.
Dat jongetje zal het dan vast wel op 1 of andere manier uit gelokt hebben!
Ze kunnen je hondje niet zomaar een spuitje geven hoor!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:05

Roane schreef:
Alleen de Gevaarlijke 5, die verboden zijn in Nederland, mogen zo'n spuitje krijgen, als ze gebeten hebben; maar alleen als het bewezen is als ze gebeten hebben.

Even ter aanvulling: alleen de pittbull is verboden in Nederland. De andere 4 rassen die je hier waarschijnlijk bedoelt zijn de mastino napolitano, amstaff, fila brasileiro en de dogo argentino. Deze 4 rassen zijn niet verboden, mits ze over een FCI-stamboom beschikken.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:08

Inderdaad, diegene met stamboom, sorry mijn fout.
Paarden he, geen honden, die zijn voor de mama...