Anti-tekenbandje voor katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Anti-tekenbandje voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 19:17

Hai mensen!
Aangezien mijn kat weer de eerste teek heeft en ik die dingen vreselijk vies vindt, zou ik graag een anti-tekenbandje voor mijn kat kopen. Maar die dingen zijn er bijna alleen maar voor honden! Wie weet waar je zo'n ding kunt kopen voor katten en werken ze ook echt?

Natascha

Re: Anti-tekenbandje voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:12

ik denk dat je beter Frontline druppels die ook tegen teken werken kunt gebruiken omdat katten nog weleens achter hun halsbandje blijven hangen. Je kunt het bij de dierenwinkel of dierenarts halen.

esc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:17

Onze katten hebben er heel veel last van dus ik ben ook overal al aan het zoeken geweest naar de oplossing. Helaas bestaan er behalve frontline zo goed als geen produkten voor katten. Een vriendin van mij is dierenarts en die heeft mij shampoo gegeven van Scalibor die is eigenlijk voor honden, maar kan ook voor katten worden gebruikt.
Zowel frontline als de shampoo helpen maar heel tijdelijk, helaas bestaan er geen anti-tekenbanden voor katten.
Dus er zit maar een ding op elke dag goed controleren en eventuele teken verwijderen met een tekenpincet.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:19

Frontline werkt 1 maand tegen teken.
Bandjes vind voor katten die buiten lopen erg gevaarlijk, ze kunnen zo aan een tak blijven hangen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:20

Kijk uit met middelen tegen teken bij katten, vaak wordt de werkzame stof permethrin gebruikt. Katten kunnen hier niet tegen en kunnen er zelfs aan dood gaan als je er niet op tijd bij bent.

Frontline doet wel iets tegen teken maar niet volledig afdoende, de bescherming wordt ook snel minder. Kat goed nakijken en de teken gewoon met de hand verwijderen.

Scalibor heeft de werkzame stof Deltamethrin wat een variant is van de permethrin, pas dus op met de dosering, gebruik heel weinig shampoo. Hij werkt 2 weken tegen de teken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:31

Het is inderdaad wel gevaarlijk, een bandje. Maar ik heb wel eens bij een online shop een anti-tekenbandje gezien, dus ze bestaan wel, alleen heb ik geen idee meer welke shop dat was. Frontline heb ik al, maar mijn kat houdt er niet zo van om ingesmeerd te worden. En als het maar heel eventjes werkt heb ik er ook niet zoveel aan.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:38

dorientjuh schreef:
Aangezien mijn kat weer de eerste teek heeft

Wow de eerste nog maar? Ik ben het toevallig dit jaar aan het bijhouden dit jaar met 1 van mijn katten, hij is altijd buiten en zit vaak bij bomen en in het gras, hij heeft al 6 vastzittende en 9 losse teken (die kleine 'spinnetjes' die zich nog moeten vastbijten) gehad.

Het enige wat helpt bij mijn katten is dagelijks controleren en ook bijna dagelijks kammen.