We gaan uitbreiden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

We gaan uitbreiden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:21

Gisteren heb ik een heel vet aquarium gekocht op standaard! ik ben er zoo blij mee
Nu kunnen we eindelijk gaan uitbreiden! en hopelijk ook Sluiertjes kweken!

Mijn vissebeestjes gaan van dit:

Afbeelding

Naar dit!

Afbeelding

Oftewel, van 25 liter naar meer dan 130 liter!
Maar ze krijgen er een aantal vissenvriendjes bij natuurlijk!

Het aquarium ziet er nu nog heel saai uit... ik kan niet wachten om 'm in te gaan richten!
Volgende week heb ik lekker een aantal daagjes vrij, dus die ga ik mooi spenderen aan het kopen, schoonmaken, inrichten en klaarmaken van het nieuwe vissenverblijf!

Mischa

Re: We gaan uitbreiden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 09:38

Geen mening over mijn aquarium?

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:40

Mooi aquarium! Komen er alleen sluierstaarten in of ook nog andere soorten? Veel plezier met inrichten!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 09:50

Dankje

De Sluierstaarten die ik nu heb gaan er natuurlijk in, en voor de afwisseling wil ik er ook 2 Leeuwenkoppen bij kopen, maar verders alleen Sluierstaartjes ja, mijn specialiteit!

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:50

Ziet er goed uit. Lijkt mij ook wel wat om voor mijn guppen z'n mooie bak te kopen, helaas moeten die het eerst nog doen met een kom.
Veel plezier met inrichten en laat eens even foto's zien als je visjes in hun nieuwe huis zitten.

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:51

dat nieuwe aquarium ziet er goed uit
Maak je ook nog een foto als die is ingericht ?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:53

Zo die guppen krijgen het wel goed dan, in zo'n aquarium!

Tip: doe de guppen in een rechte bak met een luchtpomp... de kans dat ze dan langer leven is vrij groot

Enne, als ie klaar is, ga ik absoluut foto's maken!
Ik kijk ook al uit naar me nieuwe aanwinstjes!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:05

DAt zijn wel heel zwakke rassen. Heb je niet vaak dat ze last hebben van zwemblaas ontsteking? Misschien kun je ze eens kruisen met de gestroomlijnde sluierstaarten, dan krijg je misschien een iets sterker ras. Ze zullen dit onderkomen wel mooier vinden.

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:27

Sluierstaarten zijn niet zo zwak als je denkt we hebben al jaren 3 sluierstaarten in de vijver zitten, ze doen het er heel goed op! Terwijl het water in de vijver toch niet zo helder is als het eigenlijk zou moeten zijn voor sluierstaarten Nu hebben we weer 5 sluierstaarten in de vijver gezet sinds een maand, ook deze doen het erg goed!

Veel plezier met inrichten van de bak!

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:33

hey ik zie dat je een nieuw aquarium hebt, maar vindt je warmwater niet leuker dan? heb je veel meer keuze, hoeft er alleen nog een verwarming in te plaatsen, alleen zit je dan weer met de goudvissen...
ik vind goudvissen een beetje standaard... maarja das mijn mening

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:06

wrm koop je niet een paar vanb die mooie siervisjes??

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:11

Ik heb precies de zelfde in het beuken.Met geloof ik zo'n beetje 100 guppen en nog een paar andere vissen

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:18

Wij hebben een sluierstaart van 6 jaar oud en hoe groter de bak, hoe groter hij wordt. Iedereen schrikt van onze gigantische vis haha! En hij heet Joop

Het is een mooi aquarium, daar zullen je visjes wel blij mee zijn!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:27

Just_in_time schreef:
hey ik zie dat je een nieuw aquarium hebt, maar vindt je warmwater niet leuker dan? heb je veel meer keuze, hoeft er alleen nog een verwarming in te plaatsen, alleen zit je dan weer met de goudvissen...
ik vind goudvissen een beetje standaard... maarja das mijn mening

Jaaa, goudvissen zijn booooring

http://oregonstate.edu/dept/ncs/photos/goldfish.jpg
http://www.sanyou-goldfish.com/eng/images/photo_1.gif
http://www.sanyou-goldfish.com/photo/moor_3.jpg
http://www.sanyou-goldfish.com/photo/moor_5.jpg
http://www.aquariumfish.net/images_01/g ... ranchu.jpg
http://www.aquarticles.com/images/China ... antail.jpg
http://www.mainlandfishfarm.com/Images/ ... antail.jpg

Goudvissen zijn geweldig, als het je ding niet is, is het als uitleggen hoe geweldig hannoveranen zijn aan een niet-paardenmens

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 10:21

Bedankt voor jullie reacties

@ Desiree:
Heel zwakke rassen? vind ik wat overdreven gebracht moet ik zeggen.
Goudvissen zijn 1 van de sterkste en oudste vissenrassen op de wereld... daarin tegen zijn Sluierstaarten wat 'moeilijker' (wat is moeilijk) te houden als de 'standaard' goudvis zeg maar.
Shubunkins, komeetstaarten enz. bijvoorbeeld is sterker als de Sluierstaart, maar dat wil niet zeggen dat Sluiers een zwak ras zijn ze hebben alleen iets meer verzorging dan een 'gewone' goudvis nodig

@ Just_in_time:
Het klopt dat je in warmwatervissen meer keuze hebt inderdaad en ik kan zo een tropisch aquarium opzetten als ik wil, heb alle benodigdheden... alleen mijn aandacht gaat puur uit naar de Sluierstaart (en voor de afwisseling misschien wat Leeuwenkoppen )
Maar Sluierstaarten zijn de vissen die mijn interesse echt wekken en met tropische vissen heb ik dat minder

@ Misz_J:
Sluierstaarten zijn ook siervissen
Maar ik snap wat je bedoeld... lees: hierboven

@ FlairS:
Leuk! wees er maar zuinig op, de Panorama word niet meer gemaakt

@ Ronja:
Goed dat ie zo oud is joh! is een teken dat er goed voor word gezorgt he, zeker dat ie ook zo groeit hoe groot is ie?

Gisteren ben ik er de hele dag mee in de weer geweest, alles uitgeschropt, planten gekocht, stenen gekookt en dat leverde het volgende op:

Afbeelding

Ziet er al veeel beter uit he?

Vanmiddag ga ik nog even kijken naar wat decoratie voor in het aquarium, en dan kunnen m'n vissen erin!
Dan alleen nog alle kabels mooi wegwerken, en dan is het helemaal af

Mischa

De verhuizing achter de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 16:11

Zo laai je een aquarium in...zo richt je 'm in, en zo zwemmen er gewoon alweer vissen in!
Vanmiddag nog even wezen kijken voor iets leuks in het aquarium, en gevonden!
Ik moest uiteraard bij de Sluierstaartjes kijken, en behalve wat decoratie voor in het aquarium heb ik ook meteen maar een Sluierstje erbij gekocht, ik zag 'm en ik vond 'm toch zo schattig! die moest gewoon mee

Afbeelding
Gompie!

Afbeelding
Flow en Jester

Afbeelding
En allemaal

Afbeelding
Jester tussen de plantjes verscholen

Afbeelding
En de kennismaking tussen Flow en nieuwkomelingetje Gompie

Het is wel lachen om 3 van die kleine visjes te zien zwemmen in zo'n grote bak! (en zéker die kleine hummel )
Maar ik werk in een dierenwinkel, en zodra er weer visjes binnenkomen waarvan ik heb, die passen erbij! koop ik die er gewoon bij, en beetje bij beetje komen er dan wat soortgenootjes bij.

Ben er toch zooo blij mee!

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:51

Leuk man! Ik vind goudvissen ook veel leuker als warmwater, ondanks dat er daar meer soorten van zijn.
Ik heb mijn goudvissen al 12 jaar en ze zijn nog kerngezond! Als ik straks samenwoon en even gespaard heb dan wil ik ook een groter aquarium kopen. Heb ze nu in een oude vierkante hamsterbak. Van zo'n 30 liter. Kan prima maar voor mijn paard wil ik een grote box en een grote wei en voor mijn vissen wil ik ook een zo'n groot mogelijk onderkomen!
Hiervoor heb ik ook sluiterstaarten gehad maar ik kan er niet zo goed mee omgaan want ze leeden maar 2 jaar, toen heb ik maar 3 goudvissen gekocht, 1 ervan is alweer 10 jaar ofzo dood en deze 2 zijn er al een mooie tijd!

Afbeelding
(water lijkt vies door de kleur van mijn muur, heb ze 2 weken geleden nog verschoont dus zijn nog mooi schoon )

Oh en dat rode puntje boven de vissenkom, dat is een stukje voer op de muur haha. Tijdens het eten zijn ze even wild geweest en was op de muur gekomen!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:01

leuk he uitbreiding
heb ik als ik m'n slangen in een groter terrarium zet, of de muizen in ene grotere bak, gewoon een heel avontuur.
ik had guppen, maar die waren of kanibalistisch of kamikaze..niet echt mijn dieren dus

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:06

Die beestjes zijn echt niet zo zwak
Wij hadden er een paar in onze enorme vijver gekieperd en die hebben het deze winter al mooi overleefd. Het water is op dit moment erg slecht van kwaliteit ( net groene soep helaas) maar ze leven nog !

Mooie bak , lekker groot !

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:35

Mischa schreef:
@ Ronja:
Goed dat ie zo oud is joh! is een teken dat er goed voor word gezorgt he, zeker dat ie ook zo groeit hoe groot is ie?

Euh goh geschat denk ik toch wel al gauw 10/11 cm lang in z'n lijf alleen al, en zo'n 7/8 cm "hoog" (stokmaat zeg maar ) en z'n staart sleept er achteraan. Hij begon als een heel klein en schattig visje maar nu is het een echte VIS haha! Ik zal wel eens proberen een foto te maken om te laten zien.

Je aquarium ziet er mooi ingericht uit zeg, en wat een leuke visjes heb je! Die wit met rode is leuk