russische dwerghamster samenhouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

russische dwerghamster samenhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 20:39

hey,

ik ben me wat aan het inlezen over de russische dwerghamster...maar overal lees ik wat anders mbt huisvesting.
Kun je een russische dwerghamster met soortgenoten samen huisvesten in één kooi? Maakt het dan wat uit of het twee mannetjes zijn, of twee vrouwtjes? *geen mannetje-vrouwtje ivm gezinsuitbreiding*

Droomster

Re: russische dwerghamster samenhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:55

Het is beter dat je ze alleen houdt. Er staat veel informatie op

www.dehamster.nl

Ook op het forum daar, kan je heel veel leren. Tenminste ik heb al veel geleerd

Er staat o.a. dit:

Citaat:
In theorie kan de Russische dwerghamster samen gehouden worden met soortgenoten, maar dat gaat zeer zelden goed. Het is ook niet zielig om een Russische dwerghamster solitair te houden. Als je toch meerdere Russische dwerghamsters bij elkaar wilt houden kan dit alleen met broertjes/zusjes uit hetzelfde nest die hun hele leven bij elkaar gezeten hebben. Je moet dan wel een reservekooi achter de hand te houden voor het geval het fout gaat..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:01

Niet doen!!! Bij ons is er tot 2 keer toe tot de dood toe gevochten. De ene keer waren het twee vrouwtjes en de andere keer een mannetje en vrouwtje..
Ik raad het je echt niet aan, aangezien jhet niet leuk is om opengebeten hamsters te vinden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:05

Ik ben het met Droomster eens. Van nature zijn het groepsdieren, maar in de praktijd gaat het bijna altijd fout. En jij zit niet 24 uur per dag voor de kooi om te kijken of het wel goed gaat.
Niet doen dus.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:44

Ik zou het niet doen inderdaad. Ken helaas al een aantal gevallen waarbij ze elkaar gewoon afgemaakt hebben.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:54

oke dankjewel!
je kunt het beter vragen dan dat dalijk een dier de dupe wordt...