Hollandse herder 1x per jaar plukken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Hollandse herder 1x per jaar plukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:17

Ik kwam dit ergens tegen op internet.
Wie laat zijn HH plukken?

Onze herder is nu nog aan het verharen en het valt er met bossen uit, elke dag borstelen we haar en af en toe plukken we er wat plukjes losse haren uit. Maar is het nou echt nodig om de hond naar de trimsalon te brengen? Vooral omdat dit voor onze hond een groot trauma gaat worden aangezien ze erg eenkennig is en erg gevoelig (na 1x zou ze nooit meer ind e buurt van de trimsalon willen komen, net zoals ze de hondenschool niet leuk vind en nu dus nooit meer met mijn vader mee wil in de auto).

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:26

Ik heb een Gordon Setter en die moet ook af en toe geplukt worden
maar dat doen we gewoon zelf

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:39

Ik heb het nog nooit gehoord dat mensen dat doen. Mijn tante heeft inmiddels haar 2e HH, en is nog nooit naar de trimsalon geweest!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:06

heb je een lang-ruw-of korthaartje?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:13

zelfde vraag al mmaxje ( heb steeds het idee dat ik stotter als ik je naam typ )

maar als het een ruw haar is, dan moet hij/zij getrimd worden ( 2 keer peer jaar) kun je het zelf niet dan idd bij een trimsalon, een korthaar met een rubberenborstel zo nu en dan borstelen en een lang haar kun je het beste in de periode van de meeste rui, met een herderharkje kammen, zo haal je de losse "wol" er makkelijk uit

dus eigenlijk is het alleen bij een ruwhaar nodig om naar een trimsalon te gaan, omdat dat trimmen wel wat vakkundigheid vereist.. de kort en lang haar kun je prima zelf thuis

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:28

Maar als je last van het haar hebt kan de trimsalon zomaar uitkomst bieden;-). Veel honden komen voor een 'verhaarbehandeling' en laten dan een flinke vuilniszak haar achter.

Negen van de 10 honden vindt het bezoek aan de trimsalon geen pretje maar daarna voelen zij zich een stuk plezieriger. Helaas kunnen we ze niet uitleggen dat de handelingen ondergaan moeten worden om het fijne gevoel te krijgen .

Natascha

Re: Hollandse herder 1x per jaar plukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:13

wij hadden vroeger een HHxbouvier en die plukten we 1 keer per jaar. Zij was wel ruwharig.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 13:55

Het is een kortharige
Als ik plukjes zie pluk ik die er altijd al uit en ga dan haar hele lichaam bij langs. Kan er thuis bijna niet tegen stofzuigen al dat haar haha
We borstelen haar bijna elke dag en ook dan komt er flink wat uit.
We gaan dus maar gewoon zo door als we het al deden
Bedankt voor de antwoorden