Wie heeft er een Vlaamse Reus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Wie heeft er een Vlaamse Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:16

De vraag is simpel.... wat zijn jullie ervaringen?

Wij hebben de gelegenheid een Vlaamse Reuzin van 1 jaar over te nemen van mensen die er te weinig tijd voor hebben. Ik heb vroeger al wel konijnen gehad, ken het dus wel een beetje.
Maar natuurlijk is het leuk om ervaringen van anderen te horen.
Hou je ze binnen, of buiten? Wij zijn van plan om zelf een hok te bouwen, aangezien een groot hok nieuw erg aan de prijs is.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:44

mijn vriendin had er 1 maar die is overleden. Hij zat buiten. Hij had veel ruimte met kippen en geiten en nadere konijnen enz.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:50

Ik heb er nu nog een Heb er twee gehad.(zie ava) Ik hou haar buiten. En heb ook zelf een hok gebouwd. Ze eten best veel Als ze 1 jaar is, kan ze ook nog wel groter worden.

Koortje

Re: Wie heeft er een Vlaamse Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 11:18

En hoe bevalt het karakter?
Deze dame is nu echt al aan de maat, en weegt nu 11 kilo. Zou ze nog groter worden?? Waar ze nu woont is ze gewend overdag los in de tuin te mogen. Bij ons moet ik nog even kijken of en hoe dat gaat. Ik ben wel van plan een reusachtig hok te kopen heb er 1 op het oog op Marktplaats...

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:24

mijn tante heeft er ene gehad ik had haar vaak op schoot ze had best een rustig karakter. ze is dit jaar overleden en ik geloof dat ze iets van 9 jaar is geworden

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:30

11 Kilo!? Met 1 jaar?! Dan is deze dame of ongelofelijk groot, of ongelofelijk veel te dik/zwaar. Gemiddeld is namelijk 7 of 8 kilo (en dat zijn dan rammelaartjes). Dat zou ik nog even nakijken, want een veel te dik konijn is ook niet echt gezond (vaak een dikke troep onder de staart doordat ze hun zachte keutels niet meer op kunnen eten, omdat ze te dik zijn om zo ver te buigen ).

De Vlamen die ik ken zijn erg rustig en lief van karakter. Zeker de heren. De vrouwtjes kunnen nog wel eens wat vinnig zijn, maar over het algemeen zijn ze ongelofelijk lief en rustig.
Ze hebben wel flink te ruimte nodig ja. Voordeel van zo'n groot konijn is ook dat ze niet zomaar door elk gaatje passen

Als ik de kans had om zo'n dame over te nemen, zou ik eerst kijken of ze gezond was, maar het daarna zeker doen.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:47

Het karakter is super! helaas hadden wij er een (die van mijn ava) die van de verkeerde fokker kwam.. ze heeft maar anderhalf jaar mogen leven. Dus inderdaad eerst kijken of ze gezond is maarja, soms is het niet te zien. Dat hadden wij dus ook. Ze had namelijk iets aan haar hart.
Nu hebben we een zwarte vlamin gekocht, euhm eigenlijk gered.. ze was mager zag er niet uit en zat in een veel te klein hok en kreeg maar een handje voer per dag.
Dit was even mijn verhaaltje

esthergorzem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:51

Wij hebben thuis ook hele grote konijnen. Geen Vlaamse Reuzen, maar Franse hangoren. 11 kilo voor een Vlaamse reus is inderdaad veel te zwaar! Ze krijgen dan idd vaak dat de keutels aan de kont blijven plakken en met warm weer heb je dan kans op maden!! Die kunnen zo je hele konijn opeten als je het niet in de gaten hebt, kijk hier echt mee uit!!

Verder is mijn algemene indruk dat grote konijnen vaak heel lief zijn! Zo komen bij ons altijd naar je toe rennen en houden ervan om aangehaald te worden. We hebben er eens eentje met de fles grootgebracht, die hadden we binnen in huis loslopen, die sprong gewoon bij je op de bank!

Als het konijn gezond is denk ik dat je er heel veel plezier van kunt hebben.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:33

Bedankt voor de tips, ook degene die dat per pb hebben gedaan!

Ze zeggen dat ze 11 kilo weegt, heb het niet zelf na gewogen. Wat ik er van heb gezien en gevoeld, is niet dat ze vet is. Je kon de ribbetjes voelen. Wel is ze écht gigantisch! Ik heb niets van mest aan haar achterwerk gezien
Als ze er eenmaal is, wil ik er wel even mee langs een bevriende DA voor een algemene check-up Gewoon voor de zekerheid inderdaad.