vogeltje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

vogeltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 18:49

hoi!
ik heb heel sne info nodig over een baby ekster.
Die heb ik gevonden. broer en nest lagen op de gron, broer dood.
morgen gaat ie als goed is naar dierenasiel, maar heeft iemand nog tips ofzo?
alvast bedankt...
ps hij is we leif:D

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:52

nou ja... zodra je zo'n baby vogeltje hebt beet gepakt, wordt het verstoten door de moeder, en heeft het nog maar een kleine kans van overleven. Hm* hopen dat ie de nacht doorkomt, en dan hopen dat ze hem/haar in het asiel goed eten kunnen geven.

Ik weet niet hoe oud/ klein het beestje is, maar ik schat de overlevingskans klein in.. .

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:53

Enig idee wat voor moordenaars eksters wel niet zijn? Pikken bijvoorbeeld bij netgeboren lammetjes de ogen uit...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:59

uh, ik denk dat dit onder BeestenBoel hoort. *temt

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:45

LZP --> BB

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:47

Geef hem blikvoer voor katten te eten, meelwormen en indien je hebt een beetje universeelvoer.

juweeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:01

gabyfedde schreef:
Enig idee wat voor moordenaars eksters wel niet zijn? Pikken bijvoorbeeld bij netgeboren lammetjes de ogen uit...

Ja...dus?? Wat moet ik dan? gewoon maar laten liggen?! dacht het niet heee

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:08

gabyfedde schreef:

dat is natuurlijk de grootste onzin. Wij hebben zomers kuikens, die mogen in een speciale ren zodat de kraaien ze niet mee nemen. Alleen als ze groot genoeg zijn mogen ze daar pas los. Kraaien lussen kuikens ja, maar van een schaap ogen uit pikken Onze geitjes lopen ook gewoon buiten. Ik vind wel dat ze best een kuiken mee kunnen nemen, maar dat is dan de verantwoording van de eigenaar, omdat die dat hoort te weten dat ze hendig de lucht in kunnen. Ik zou wormen gaan steken in de grond, of hele kleine stukjes brood dopen in een beetje warme melk.

Succes,( het blijft toch een levend dier) Je kan een tijger ook dood laten gaan in de jungle,maar als je zo'n beestje kan redden vind ik het moedig om te doen)

juweeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:07

vogel verslag: Tweety(ja, ik wist geen andere tijdelijke naam) is nu in het vogelkliniek in Zundert. Daar mag tie in een couveuse, zodat ie lekker warm blijft. Hij heeft de nacht dus gered, en de kans is groot dat ie het blijft redden!