Iedereen met een hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Iedereen met een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:58

Gaan jullie nu echt iedere dag een uur ofzo met je hond lopen?
Ik moet dus verplicht van mijn ouders iedere dag minstens een uur met de hond wandelen.
Opzich vind ik dat niet erg maar na 3 dagen gaat dat echt wel vervelen..!
Een blokje om lopen telt niet mee

Zijn jullie iedere dag minstens een half uur weg?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:59

nee, we hebben een hectare grond om het huis waar de hond gewoon de hele dag losloopt, dus ga niet elke dag met hem wandelen

_janet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:02

wij wonen ook op een boerderij dus de hond loopt gewoon op het erf. Ik ga niet met haar wandelen langs de weg, want dan heb ik kans dat ze alleen de weg op gaat.
Ik ga wel af en toe met haar naar het bos.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:03

Ik had een border collie kruising die echt beweging en hersengymnastiek nodig had, dus met haar ging ik in het park spelen en soms nam ik haar mee uit fietsen. Meer dan een uur lopen deden we vooral op het strand of in het bos. De nodige uitlaatbeurten waren zo'n kwartier aan de lijn, maar ze kon wel altijd rausen en flink spelen in het park.

Dressuurenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:03

nee, ze lopen bij ons een tijd buiten gewoon op het erf. En met onze puppys van 6 maanden ga ik wel regelmatig een eind wandelen (wat ze aankunnen) en met onze tekkels echt niet. Die zijn ook niet mee te slepen. die gaan gewoon elke avond een blokje om! en voor de rset buiten lopen dan!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 12:05

Onze hond heeft (nog) niet de mogelijkheid om buiten in onze tuin te lopen omdat deze nog niet helemaal afgezet is...

Nickytje

Re: Iedereen met een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:08

Het hangt ook een beetje van het ras af. Er zijn rassen die altijd tevreden zijn, wandelen of niet, en er zijn rassen die ECHT wel hun dagelijkse wandeling nodig hebben.

Maar of het nu echt noodzakelijk is om er een uur elke dag mee te wandelen, denk ik niet. Mss kan je er mee naar een hondenschool gaan, vinden de meeste honden en hun baasjes wel leuk

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:09

Ik loop altijd op zijn minst 3x daags 20 minuten maar vaak ook nog tussendoor wat kleinere stukjes. En zeker met beter weer lopen we vaak lange einden. Als we naar het bos gaan met ons paard gaat hij ook altijd mee. Vind ie geweldig.
Verder vermaakt hij zich goed met takken en balletjes en kluiven, daar is hij verzot op
Met mooi weer zit hij vaak in de tuin maar als ik binnen ben wil hij ook altijd binnen zijn.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:10

Ik heb een Border collie. Een hond die erg veel beweging nodig heeft, en daar heb ik bewust voor gekozen.

Ik kom net uit het park, en heb 2 uur met hem gewandeld.

En ik ben van mening dat iedere hond iedere dag (desnoods om de dag) een uurtje in het park kan lopen rennen.

@TS: Als je geen zin hebt om te wandelen, had je misschien geen hond moeten nemen

Nickytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:12

FuRyoMaRLoeS schreef:
Ik heb een Border collie. Een hond die erg veel beweging nodig heeft, en daar heb ik bewust voor gekozen.

Border Collies hebben idd veel beweging nodig, en ook heel leuk om te weten dat hij hem dit ook geeft. Ik ken enkele mensen die er een kochten omdat ze zo mooi zijn, maar helaas werden de dieren ook knettergek door gebrek aan beweging en bezigheid.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:15

Nickytje schreef:
FuRyoMaRLoeS schreef:

Border Collies hebben idd veel beweging nodig, en ook heel leuk om te weten dat hij hem dit ook geeft. Ik ken enkele mensen die er een kochten omdat ze zo mooi zijn, maar helaas werden de dieren ook knettergek door gebrek aan beweging en bezigheid.

Inderdaad, dat soort mensen ken ik ook. En een border zonder beweging, word vervelend. Dan moet de hond maar weer de deur uit.. Hopeloos dit soort mensen...

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:18

Als de hond mee naar de paarden gaat niet aangezien hij dan minstens 3 uur non-stop rondjes rent, maar anders wel ja.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:20

Ik laat de hond nooit uit. Maar speel wel met hem enzo.

Mijn moeder en stiefvader laten hem echt iedere dag een uur uit, En als ik het zou moeten doen zou ik het geen enkel probleem vinden. Je kan toch gaan hardlopen etc. Hardstikke goed voor jou conditie, en voor je hond.

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:22

Bij ons worden ze ook nooit uitgelaten..
Kleine hondjes, grote tuin

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:32

Ja, en als ik het niet doe dan doet iemand anders het wel. Maar hij gaat zeker elke dag een flinke rondje uit, naar het bos, of gewoon lang wandelen.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:34

Ik ga elke dag een half uur a 3 kwartier met me hond lopen..
Vind het wel lekker!!
Maar we gaan verhuize, en hebbe we groot stuk land achter ons huis dus dan mag hij lekker heel de dag naar buiten

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:37

Ja minstens een uur. meestal veel meer.
we hebben een pointer jachthond.
we gaan elke dag ermee het park in. na 2,5 uur zelf helemaal kapot en hondje blijft actief. damn

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:39

ik loop met mijn hond 4 keer per dag een half uur dus elke dag 2 uur

Nickytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:41

jockeygirl schreef:
we gaan elke dag ermee het park in. na 2,5 uur zelf helemaal kapot en hondje blijft actief. damn

Hehe, dat ken ik... Wij hebben 3 jack russels en namen een tijdje deel aan een lange groepswandeling. Toen zei iemand: Ocharme, moet je hen niet even dragen met hun korte pootjes, ze zijn erg moe!

MOE? De enige die moe werd was ik!

Stumper_

Re: Iedereen met een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:42

Ik moet het ook doen. Elke dag ongeveer een uur, in het weekend anderhalf á twee uur. Vind het wel lekker, eventjes uitwaaien. Tussendoor wat oefeningetjes doen enzo, bevalt me wel.
Soms doe ik het niet, dan ga ik eventjes met haar fietsen ofzo.
Mevrouw klaagt ook niet als ze een dagje niet zo lang wordt uitgelaten, maar ze vind het gewoon geweldig om lekker in het bos haar gang te gaan.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:43

Wij hebben een herder, ook wel een grote tuin maar we hebben liever niet dat ze daar dr behoefte doet Ze wordt 3 keer per dag uitgelaten.. Meestal 2x per dag een half uur en savons nog een kwartiertje

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:44

Jup, S'ochtends altijd een half uur. Smiddags lopen ze ruim een uur en savonds nog een kwartier. We hebben een Labrador en een kruising terrier.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:45

ik heb een kleine hond met een gigantische tuin die niet echt van wandelen houdt dus ik ga er niet vaak mee wandelen.
Als we wandelen dan wel uuuuren aan een stuk (hij houdt z'n eigen conditie wel op peil)

Met een hond die meer beweging nodig heeft zou ik zeker wel meer gaan wandelen
Verveling? Andere paadjes kiezen

Eas_Mon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:45

wij hebben een Griffon Petit Brabancon... (klein hondje)
Die word 4x per dag uit gelaten..

rond 06.00 uur 5-10 min.
rond 08.00 uur 5-10 min.
Als we thuis komen een half uur..
En 's avonds als me ouders naar bed gaan
En ik weet niet hoelang dat is... Zal wel 10-15 min zijn..

Maar die is niet moe te krijgen.. behalve na een halve dag lopen.. denk ik..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:46

Nee .. nooit. Naja nou kan onze ene hond ook niet verder dan honderd meter lopen zo ongeveer.
Maar die ander wel, meestal 's ochtends klein stukje, 'smiddags loopt m'n moeder dr meestal wel een stuk langer mee, en 'savonds een klein stukje. Jaa en het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe vroeg ze worden uitgelaten enzo, anders gaan ze er smiddags wel 2 of 3 keer uit.