Onze kat bij de "weight watchers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Onze kat bij de "weight watchers"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:15

Het was even schrikken vandaag, dus ik ga mijn verhaal maar even hier opschrijven, dat helpt misschien.

Onze kater heeft al een poos last van overgewicht. Voorheen was hij nog een beetje aktief, maar laatste maanden werd hij steeds slomer en wilde steeds minder. Hij stond al een poosje op dieet, wat inhoud dat onze poes (die weer aan de magere kant is) haar eten in een doos krijgt waar zij met haar slanke lijfje makkelijk doorheen kan en hij niet. Hij kreeg precies zijn portie en meer niet. Toch vond ik dat hij er niet op vooruit ging. Dus vandaag maar weer richting dierenarts gegaan om hem eens grondig te laten nakijken. Ze hebben foto's van zijn hart en longetjes gemaakt en hem grondig bekeken en beluisterd. Ik ben me echt helemaal rot geschrokken toen ik die foto's te zien kreeg. Zijn hartje ligt letterlijk in 't vet, wordt door het vet in zijn buik omhoog gedrukt. Overal op die foto's waren vetranden te zien..... Hij kon goed horen dat hij hartruis heeft, dus het gaat niet goed met zijn hartje. De dierenarts zei ook duidelijk dat hij niet te lang meer zo had moeten doorlopen, dan was het einde kat geweest. Hoe het komt dat hij zo dik geworden is, blijft een beetje vaag. Het is geen vreetzak die alles opeet wat hij op zijn weg tegenkomt. En hij heeft ook nooit teveel te eten gekregen. Misschien is het gewoon erfelijk (hoewel zijn moeder lang niet zo dik is!). Wat ik wel vreemd vind, zijn hartje is regelmatig beluisterd bij inenten en controles en niemand heeft iets over hartruis gezegd. Maar ja, misschien was 't er niet?

Nu heeft hij medicijnen gekregen voor zijn hart en we gaan deelnemen aan een afslankprogramma voor katten. Hij heeft speciaal voer gekregen en gaat nu 1 á 2 x per week naar de assistente om te wegen en om te kijken hoe het gaat en wat er nog veranderd moet worden. De medicijnen voor zijn hartje krijgt hij levenslang. Voor mezelf heb ik maar een pak zakdoeken gekocht, ik ben er echt vreselijk van geschrokken.

Hij wandelt nu weer nietsvermoedend door de woonkamer, hij was dolgelukkig dat hij weer mee naar huis mocht (nogal een eenkennig beestje). Zelf het pilletje heeft hij zonder al teveel poespas (katerpas?) opgegeten. Hopelijk komt het verder allemaal goed en wordt hij weer wat levenslustiger.

Misschien zijn er nog wat bokkers die ervaringen hebben met katten met hartklachten of met afslankprogramma's?

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:54

Jeetje zeg, kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken. Arme katie! Ik heb helaas verder geen ervaring met afslankprogramma's e.d. voor katten.

Als je me nodig hebt, ik ben op messenger.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:59

Wat vervelend joh!
Hopen dat het met de "weight watchers" beter lukt met het afvallen en hij zich weer wat beter voelt!