Teek bij hond weggehaald....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Teek bij hond weggehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:14

Ik zag vandaag een teek bij mijn hond zitten, en heb het direct bij thuiskomst verwijderd met een tekentang. Ik vraag me nu wel af of ik de kop ook meegetrokken heb. Het was nog een heel klein teekje dus ik was er op tijd bij, maar daardoor kon ik de kop niet echt duidelijk zien. De pootjes bewogen wel, en ik zag bovenop twee sprietjes zitten, is dit de kop? Ik ga straks direct jodium halen, want ik las op een internetsite dat je dat het beste op de wond kon doen.

Met al die verhalen wat ik gelezen heb over honden die doodgegaan zijn door een tekenbeet ben ik best wel bezorgd......

nikki_candy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:18

ja waarschijnlijk heb je de kop wel meegenomen. moet je even op internet zoeken hoe een teek eruit ziet dan herken je het wel.
De kans dat je hond ziek word van een tekenbeet is niet erg groot. Het moet dan al een besmette teek zijn. Als onze katten teken hebben trekken we die er gewoon uit en de wond geneest vanzelf wel.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:21

nikki_candy schreef:
ja waarschijnlijk heb je de kop wel meegenomen. moet je even op internet zoeken hoe een teek eruit ziet dan herken je het wel.
De kans dat je hond ziek word van een tekenbeet is niet erg groot. Het moet dan al een besmette teek zijn. Als onze katten teken hebben trekken we die er gewoon uit en de wond geneest vanzelf wel.

Ik heb ook gelijk op internet naar foto's gezocht, maar daar zie ik tekens van dat formaat heel klein, dus ik kan niet echt onderscheid maken of het nou wel of niet een kop was. Bij de grotere teken zie je duidelijk een kopje, en nu zag ik dus echt "sprieten".

En ze heeft eerder teken gehad en er goed uit kunnen krijgen, maar die teken waren groter, en deze was dus nog heel klein. Wat als de kop er nog wel inzit?

Angeliekje

Re: Teek bij hond weggehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:33

Toch maar even de dierenarts gebeld (woont onder mij). Het is niet zo heel ernstig als het kopje er nog inzit, ze zei dat het er vanzelf uit zweert. Ik ga het wel in de gaten houden...pfff.