Ze sloopt mijn hele tuin!! Help...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

Ze sloopt mijn hele tuin!! Help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:13

Wat doen jullie met een hond die heerlijk alle bloemen uit je tuin plukt?
Ik hoop dat jullie goede tips en trucs hebben. Ons laatste redmiddel is de planten afzetten met kippengaas....

Ylana

Re: Ze sloopt mijn hele tuin!! Help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:23

Ik denk toch de planten afzetten met kippengaas
Wij hebben gewoon alle planten en bloemen eruit gehaald en tuintegels neer gelegd met van die leuke grote potten met planten.
Nog kregen ze het voor elkaar om die leeg te trekken......

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 12:46

Ik heb nu ook overal potten staan en die trekken ze bij mij ook leeg. Maar om nou mijn hele tuin te betegelen vind ik ook saai. De tuin is net bij ons opnieuw betegeld en nu moeten de planten er dus nog in. Ik hou mijn hart vast.....Zouden ze het nog leren??

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:47

Aan de lange lijn en corrigeren wanneer nodig...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:49

Dit is de tip die ze bij ons op de hondenschool geven aan mensen met vernielzuchtige honden... (als ie het alleen doet wanneer jullie niet thuis zijn is dit geen optie)

Vul een blikje of plastiek flesje met kleine kiezelsteentjes, of met iets dat lawaai maakt. Hou hem in het oog, maar laat het niet merken, en laat hem zen gang gaan. Op de moment dat hij zijn slag staat, gooi je met het flesje achter zijn kont (dit kan ook met een werpketting) ...

Het is niet de bedoeling dat je hem raakt, maar dat hij gewoon geweldig schrikt.

In ieder geval veel succes ermee!

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:42

Die tip heb ik op cursus ook gehad. Ik heb mijn knikkers in de aanslag, maar ze doet het altijd als je net even niet kijkt of als we weg zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:09

En ik kan gooien wat ik wil, mijn Argentijn trekt zich er erg weinig van aan hoor

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:24

We hebben de ideale oplossing gevonden. We hebben onze borders gevuld met kiezelsteentjes en er grote hoge potten met planten ingezet. Ze laten de steentjes en de planten nu helemaal met rust. Ook doen ze nu netjes alles in de borders....

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:29

Ik zou ook de lange lijn proberen, en daarop coorigeren met een commando die je kiest. Als het goed gaat, telkens een beetje langer laten en veel belonen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:39

waarom corrigeren? waarom niet negeren van slecht gedrag, en goed gedrag belonen?

Je leert de hond dat als je hier roept dat hij moet komen, en dat als hij komt een koekje oid krijgt. Word hier ook nooit kwaad bij als je hond je uitdaagt en wat later komt. en als hij dan bij je is niet straffen maar belonen.

Ga je lekker met dit weer in de tuin zitten. Zodra je ziet dat de hond aan je planten begint, roep je hem, kan door hier of voor, als het maar enthousiast is. Komt hij bij jou beloon je hem met een koekje
heb je een flos oid bij de hand en dan gooi je die weg
maak je die aantrekkelijk.

Je kan het beginnen met het aan leren van hier commando, door de hond een lange lijn aan te doen. uitlaten, en dan hier roepen. KOmt die niet herhaal je het commando en haal je de lijn in. dan krijgt hij zodra hij er is een koekje brave hond.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:14

Ik bedoel met corrigeren zoals je zelf zegt, de lijn inhalen als hij niet luistert naar je commando. Even voor de duidelijkheid

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:57

Ik zou zeggen, geef die hond een vaasje met water. DAn kan hij de bloemen daar in zetten.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:41

Haha, ik zal eens kijken of ik dat commando aan kan leren....
Het probeem is dat ze eigenlijk alleen ongein uithalen als we er niet zijn. Vaak als we even weg gaan, blijven ze in de tuin. Maar nu met onze mooie hoge potten en steentjes hebben ze gelukkig niks meer gesloopt. Als we erbij zijn luisteren ze goed. Ze kennen alle basiscommando's. Maar ja als we weg zijn....

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 00:48

freaky schreef:
Haha, ik zal eens kijken of ik dat commando aan kan leren....
Het probeem is dat ze eigenlijk alleen ongein uithalen als we er niet zijn. Vaak als we even weg gaan, blijven ze in de tuin. Maar nu met onze mooie hoge potten en steentjes hebben ze gelukkig niks meer gesloopt. Als we erbij zijn luisteren ze goed. Ze kennen alle basiscommando's. Maar ja als we weg zijn....

dan laat je ze binnen, probleem opgelost?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 01:00

pubelia schreef:
waarom corrigeren? waarom niet negeren van slecht gedrag, en goed gedrag belonen?

Je leert de hond dat als je hier roept dat hij moet komen, en dat als hij komt een koekje oid krijgt. Word hier ook nooit kwaad bij als je hond je uitdaagt en wat later komt. en als hij dan bij je is niet straffen maar belonen.

Ga je lekker met dit weer in de tuin zitten. Zodra je ziet dat de hond aan je planten begint, roep je hem, kan door hier of voor, als het maar enthousiast is. Komt hij bij jou beloon je hem met een koekje
heb je een flos oid bij de hand en dan gooi je die weg
maak je die aantrekkelijk.

Je kan het beginnen met het aan leren van hier commando, door de hond een lange lijn aan te doen. uitlaten, en dan hier roepen. KOmt die niet herhaal je het commando en haal je de lijn in. dan krijgt hij zodra hij er is een koekje brave hond.

Met het dikgedrukte stukje ben ik het zeker niet eens.
Tuurlijk, goed gedrag belonen is belangrijker!
Maar als hij iets aan het slopen is mag je je hond echt wel corrigeren!
Stemverheffing is vaak al genoeg, dat begrijpt die van ons heel goed.

Hij doet het dan wel gewoon waar je bij bent, maakt hem niets uit
Aan het balkon kluiven bijvoorbeeld. Een grote mond en klaar.
En juist als hij iets goed doet, uitbundig belonen enz.

Maar achteraf straffen helpt niet, als je bijv thuiskomt en het is al gebeurt.
Dan weet hij/zij niet wat ie nou verkeerd heeft gedaan.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:15

Pubelia: zoals ik al zei is ons probleem door onze steentjes en plantenbakken al opgelost.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:09

pubelia schreef:

idd hier ben ik het ook niet mee eens... als je dit gedrag niet corrigeerd ken je wel een hele intratuin opkopen om elke keer je tuintje te vullen..

de hond vind het kennelijk en ziet het als spelen... als je dit negeerd stopt tie egt niet geloof me...

ik zat te denken aan een dun draadje schrikdraad... als tie een paar keer een klein schokje krijg doet tie het vanzelf niet meer...