kenmerken krols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

kenmerken krols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:02

Hoi,

mijn kat is nou iets van 8 maanden en gedraagd zich wel een beetje anders, maar of ze echt krols is weet ik niet. Dus mijn vraag was: wat doen jullie katten als ze krols zijn.

essiether

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:21

Heel veel miauwen, als je er al naar kijkt dan ging die van mij al liggen met haar achterwerk omhoog
En soms haar geurspoor achterlaten bij de voordeur (plassen)

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:25

de onze heeft namelijk in een tas geplast die ik mee had genomen naar stal en waar een kat bij heeft gezeten en ze gooit der achterwerk omhoog als je achter op der ruggetje aait. verder gedraagt ze zich gewoon echt heel anders.

lindsey

Re: kenmerken krols

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:32

Als je je kat een beetje kent merk je echt wel dat ze krols is. De mijne gaat dan heel veel miauwen tot je er gestoord van wordt en 'snachts mauwt ze nog harder dan overdag. Miauwt ze nu nog niet dan gaat ze dat binnen enkele dagen waarschijnlijk alsnog doen want wat jij beschrijft is inderdaad wel krols gedrag. Als je ze over hun rug aait steken ze gelijk hun achterwerk omhoog. Krolse katten gaan ook over de vloer rollen.
Wil je geen kittens dan je kat vanaf nu binnenhouden.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:38

lindsey schreef:
Als ze krols is merk je dat echt wel. Ze gaat dan ook veel miauwen. miauwt ze nu nog niet dat gaat ze dat binenn enkele dagen wel doen. want wat jij beschrijft is inderdaad wel krols gedrag.
Wil je geen kittens dan je kat vanaf nu binnenhouden.

onze katten mogen wegens omstandigheden soieso nooit meer naar buiten (misschien ooit aan het tuigje). Ze mauwt wel meer (voor zover ze dat kan). Ze mag wel een nestje alleen moet de kater uit Deurne komen, vandaar ook dat ik het best zeker moet weten

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:44

ik zou er nu nog geen nestje bij doen, ze is nog veelte jong

krolsgedrag is meestal veel miauwen, kont omhoog doen, plassen en over de grond rollen.
Als je je kat echt goed kent merk je het wel

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:53

8 maanden is nog wel erg jong voor een nestje. Voor raskatten wordt toch aangeraden om te wachten tot ze minimaal een jaar oud zijn en dat is voor andere katten ook beter. Dus ik zou haar deze keer zo wie so niet laten dekken. Je kan zien hoe ze nu reageert en dan weet je de volgende keer echt wel wanneer haar krolsheid op zijn ergst is.

even wat spelfoutjes verbeterd
Laatst bijgewerkt door lindsey op 26-05-06 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:55

Zo te horen is ze krols, maar als ze pas 8 maanden is zou ik nog lekker even wachten

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:00

waren we eerst ook van plan om te wachten, maar toen zij iemand dat het geen kwaad kon, maar als jullie zeggen dat we beter kunnen wachten dan doen we dat gewoon Normaal spint ze trouwens heel weinig, en dat deed ze nou ook wat meer en ze begon heel raar op der rug te liggen. Normaal is ze soms best wel een b*tchje, maar nou wil ze super veel aandacht.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:05

Als je kat krols is merk je dat wel meteen!

Mijn kat wordt heel erg knuffelig, ze gaat alles kopjes geven. Daar begint het mee. Dan gaat ze steeds omrollen, heel veel prr geluidjes maken.
Dan komt het harde gemiauw, en met de kont omhoog rondlopen. En werpt ze zich voor de voeten van mijn (gecastreerde)katers.

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:21

Onze kat is aan de pil dus die is nooit krols..
We hebben haar wel een nestje laten krijgen maar heb haar eigenlijk niet gezien toen ze krols was, ze was de hele tijd buiten

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:08

Waarschijnlijk is je kat idd krols, maar laat haar toch a.u.b. steriliseren ! asiels zitten elk jaar al overvol, alleen in Belgie al worden er jaarlijks 40.000 katten ingeslapen ! als je een kitten wil, haal er dan een uit een asiel !

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:11

Mist schreef:
Waarschijnlijk is je kat idd krols, maar laat haar toch a.u.b. steriliseren ! asiels zitten elk jaar al overvol, alleen in Belgie al worden er jaarlijks 40.000 katten ingeslapen ! als je een kitten wil, haal er dan een uit een asiel !

ze komt niet buiten dus er kan niet zomaar een nestje komen.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:11

zijn ze trouwens ook wat rustiger als ze krols zijn?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:14

Heel veel miauwen op zo'n hele rare toon en verder zou ik het niet meer weten. Tis ene lange tijd terug dat onze katten voor het laatst krols waren

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:48

Marijkjuh schreef:
Heel veel miauwen op zo'n hele rare toon en verder zou ik het niet meer weten. Tis ene lange tijd terug dat onze katten voor het laatst krols waren

k bedankt weet je verder ook niet of ze rustiger waren dan normaal?