Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zo'n castratie hoeft niet altijd te helpen. Sommige katten zijn nu eenmaal buitendieren. Mijn (ex)kater is precies zo. Als hij niet naar buiten kan sloopt hij de hele boel, en zijn poezenzusje erbij en doet zijn behoefte op de bank. Dit alles deed hij zowel vóór de castratie als erna. Veel energie en erg dominant. (Gelukkig kan hij hier wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar buiten.)
Smystique schreef:Ik snapo niet waarom je het beestje niet catreerd?
Vind het zelfs een beetje een zielige gedachte dat je denkt dat je een kater met mooi weer binnen kan houden?
Smystique schreef:Citaat:Zo'n castratie hoeft niet altijd te helpen. Sommige katten zijn nu eenmaal buitendieren. Mijn (ex)kater is precies zo. Als hij niet naar buiten kan sloopt hij de hele boel, en zijn poezenzusje erbij en doet zijn behoefte op de bank. Dit alles deed hij zowel vóór de castratie als erna. Veel energie en erg dominant. (Gelukkig kan hij hier wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar buiten.)
Dat is waar, maar het kán in veel gevallen wel verlichting bieden.
Maar goed, het is geen aantrekkelijke kat om in huis te nemen. Eigenlijk snap ik niet dat je overgaat tot de aanschaf of overname van een huisdier als je daar niet de financiële middelen voor hebt. Je kán nou eenmaal niet verwachten dat zo'n beest nooit wat mankeerd.
Nu is dit wel een rampenverhaal als ik het zo lees, maar toch...
Maar goed, je hebt idd buiten katten en binnen katten. De mijne worden ook gek van binnenzitten maar kunnen gelukkig rustig naar buiten.
Ik zou vragen om bemiddeling via dierenasiels en artsen.
Moosje schreef:
We hebben hem overgenomen omdat ie anders een spuitje zou krijgen. De eigenaresse wilde hem liever geen leven geven, dan de kans op een rotleven.
Is NIET mijn keuze, maar dit is wel de reden dat ie nu bij ons zit.