boerenzwaluwen als stalgenootjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Homerun

boerenzwaluwen als stalgenootjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:36

In de stal van mijn paard en shet zit een koppeltje boerenzwaluwen. Dat is op zich best apart, omdat de stal echt dicht bij het huis staat. De zwaluwen zitten gewoon op het randje van de ruif als mijn paard zijn hooi eet. Ik heb geen foto's van in de stal, maar wel dat ze buiten voor de wei zitten. Soms gaat mijn paard met zijn hoofd in de deuropening hangen, zodat de zwaluwen er niet in of uit kunnen. De zwaluwen vliegen dan zowat op zijn hoofd en hij geeft er niets om.
Afbeelding
Afbeelding

CrackerHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:38

wat leuk zeg! ik heb ook een nest in mijn stal, vorig jaar waren ze er ook en hebben 2x jongen gehad en dit jaar zijn ze weer terug! ze racen inderdaad de stal in en uit

LDRD

Re: boerenzwaluwen als stalgenootjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:43

Bij één van mijn paarden zit ook een paartje te broeden.

Ik heb nu een bruin paard met witte stippen .

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:45

Hier zijn ze nu voor het 3e jaar. Erg gezellig altijd. Gelukkig zitten ze niet boven de stallen. Vorig jaar is er eentje door onze kat op gegeten, was wel zielig.

Homerun

Re: boerenzwaluwen als stalgenootjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:51

Ja, onze kat zit ook op wacht. Zeker als de zwaluwen laag over de wei terugvliegen naar de stal, zit de kat al met een pootje omhoog. Tot nu is hij iedere keer te laat. Is het zo, dan is het zo. Het zwaluwvrouwtje heeft dit jaar een nieuwe partner, want vorig jaar is het mannetje gestorven. Ik hoop dat er dit jaar geen sneuvelt.