nog even voor de duidelijkheid voor we opmerkingen krijgen van "ahhh, wat zielig!", kleine eendjes zijn heel erg kwetsbaar in de vrije natuur, ook als ze bij de moeder zijn, want als ze in het water zitten kunnen ze gepakt worden door reigers en snoeken maar ook katten, als ze op de kant liggen kunnen ze ook door katten gepakt worden maar dat zal niet snel gebeuren want meestal liggen ze nog wel onder de moeder. maar als ze helemaal alleen zijn kunnen ze EN in het water door snoeken, reigers en katten gepakt worden EN op de kant door reigers en katten dus zijn ze nog kwetsbaarder!
we hebben al vaker eenden opgevoed, die alleen waren (zo was er ook een keer een nestje in januari geboren, daar hebben we er 1 van kunnen redden) ook alleen of iets anders. dus we weten heus wel wat we doen hoor! de eenden gaan ook elke dag een paar uur in bad, wat ze heerlijk vinden en de rest van de dag in de grote verhuisdoos, met een warme lamp er boven..
foto's zal ik nog even plaatsen, ik vind het gewoon altijd zo leuk om weer een paar eendjes te redden, deze 3 maken een goede kans omdat ze niet alleen zijn dus ik denk wel dat ze het redden maar het kan natuurlijk altijd anders lopen..
kusj jaimy en kwik, kwek en kwak