Konijnen riempje help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Konijnen riempje help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:28

Ik heb zo'n riempje voor mijn konijn.. kan die lekker mee naar het bos:) alleen het probleem is als ik hem om wil doen gaat tie bijten.. verder vind ie het wel heel leuk.. als ik maar met hem mee loop en hij niet met mij.. dat wil zeggen dat ik soms een uur lang rondjes aan het lopen ben.. als ik hem mee wil laten lopen waar ik heen wil gaat tie op zijn kont zitten en komt ie niet meer vooruit.. of hij gaat hij er tegen vechten.. ik heb dat ding pas 3 x gebruikt maar wil graag weten ofdat jullie tips hebben ofdat ik er beter mee kan stoppen wil hem geen pijn doen en ik do ehet ook alleen als hij het zelf leuk vind.. veel mensen zeggen dat zo'n riempje zielig is vinden jullie dat ook? ik zie wel aan hem dat hij het leuk vind(zolang ik achter zijn kont aan loop) en ik weet ook wel dat konijnen geen honden zijn maar toch

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:29

en trouwens als het zielig is worden ze tog niet verkocht of heb ik dat fout? het is trouwens een klein dwerg konijntje van 5 maanden oud mischien is hij er wel te jong voor?

Skotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:30

mijn bunny heeft m ook:D haha
omda thij altijd losloopt in huis en af en toe zijn we hem kwijt waar hij heeft een kattebandje (met elstiek en een belletje) dus kunnen we hem altijd weer vinden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:35

Kimmie_Paard schreef:
en trouwens als het zielig is worden ze tog niet verkocht of heb ik dat fout? het is trouwens een klein dwerg konijntje van 5 maanden oud mischien is hij er wel te jong voor?

Geloof me, er worden in dierenwinkels zóveel dieronvriendelijke producten verkocht, daar heb jij geen weet van...

Of een riempje voor een konijn zielig is hangt er vanaf of het konijn het gewend is (van jongs af aan).

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:38

Mijnne kan er tegen dus sja die krijgt hem om als ze mee naar buiten gaat op het grasveld.
En dat gaat goed maar die beesten zijn geen honden die willen zelf lopen ze lopen niet me je mee en dus ook niet mee trekken je moet gewoon zitten en je konijn laten eten.
Als het loopt er achter aan lopen maar niet op fokken het is geen hond.
5 maanden mag nog helemaal geen gras eten trouwens!
Tenzij je hem dood wilt hebben.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:40

Tja het zijn geen hondjes he..

Mijn konijn had er ook 1 toen ie heel klein was, inmiddels past ie 'm al niet eens meer.

Maar die snapte het ook niet echt, hij raakte steeds helemaal in paniek, dus heb dat ding maar snel weer afgeschaft.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:42

xxxvagoxxx schreef:

Waarom zou dat slecht zijn?
In de natuur blijven ze ook niet 5 maanden op moedermelk leven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:43

LZP --> BB.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:44

xxxvagoxxx schreef:

Wat is dat trouwens voor onzin? Van een beetje gras zal ie niet dood gaan hoor.. Tenminste, dat heb ik nog nooit gehoord.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:46

Ze worden niet opgevoed als in het wilt.
Het is geen onzin je moet het echt heel goed opbouwen als je het zo jong doet.
Want ze krijgen dan diaree en dan is er bijna altijd niets meer aan te doen en gaan ze dood.
Mij is verteld 8 a 10 maanden gaan wennen.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:47

mag een konijn van 5 maanden geen gras eten? ik heb hem sinds hij 4 maanden is en hij eet gewoon gras hoor.. kan hem moeilijk in de tuin laten lopen en ieder gras sprietje uit zijn mond rukken heb hier egt nog nooit van gehoort lijkt me onzin.. een konijn hoefd maar (dacht ik) 6 weken bij zijn moeder te blijven en wat eet hij in de tussen tijd? patat ? lijkt me sterk hoor maar goed het zal best kunnen die van miij overleeft het wel hoor;)

maar bedankt voor jullie reacties zal nog wel is even kijken waarschijnlijk went hij er wel aan dan en anders peg dan doen we hem maar weer weg en houden we het op de achter tuin;)

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:48

Ach joh, 5 maanden, dan zijn ze al zo groot.

Mijn uk toen ie nog uk was kreeg met 7 weken ook al wel groenvoer, gewoon een beetje. Nog steeds springlevend hoor. [En die ouderen ook wel ]

happyhorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:48

Ik heb ze voor me cavia.
Ze blijven stil zitten en verroeren geen pas.
Vroeger had ik er een voor me hamster die liep er wel mee. Maar die rukte zich steeds los.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:51

Haha Okee.. nou zo te horen pleeg ik geen misdaad met mijn riempje ofzo:P.. maar wie heeft hier een levend konijn die gras eet? vind het egt geweldig waarom zou hij dat niet mogen als hij 5 maanden is?:P

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:53

Ik heb 3 grasetende [en levende ] konijnen...

Ach, te veel in 1 keer is niet goed nee, maar een beetje kan prima. Je merkt het vanzelf, en als ie wel aan de dunne is zou ik 'm er snel vanaf halen en op hooi zetten..

Nannes

Re: Konijnen riempje help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:54

Ik heb mijn konijn een aantal keer aan het tuigje gehad, maar ik merkte gewoon dat ze het niet leuk vind. Ze zat steeds aan het flapte te trekken en te knagen dat het in de weg zat en heel de tijd door te stampen. los in de ren of in de tuin vind ze veel lekkerder

Skotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:58

haha mijn bunny vind het juist super heb ik het idee haha
en gras eten mag echt wel( kan me niet voorstellen dat ze in het wild tot 8maanden geen gras eten dan zijn ze al lang volwassen:S)
maarja wel met mate natuurlijk haha

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:58

mijn konijn vond het dus wel leuk :P maar als hij het niet leuk vind stop ik er ook meteen weer mee.. en als ik aan hem merk dat dat gras niet goed voor hem is tja dan euhh kan die niet meer uit zijn kooi:P

Ik wou trouwens nog een nijn kopen maar de mijne is een mannetje en ik hoorde dat 2 mannetjes ginge vechten en ja een mannetje en een vrouwtje dus wil ik hem late castreren vanaf welke leeftijd kan dat? 6 maanden ofzo?

BianCatjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:06

ik heb ook zo'n riempje, maar het is echt niet zielig hoor! zo leren ze met je meelopen enzo.. klinkt misschien raar.. maar kan wel zo zijn bij sommige konijnen die lopen je daarna echt achter je aan. mijn konijn vond het aan het begin ook niet leuk zo'n riempje.. maar ik ben toen begonnen met belonen, als hij de riem om had kreeg hij een stukje wortel en werkte echt heel goed hij kan het nu zonder tegen te werken en doet heel lief als hij hem om heeft

* edit: je moet het natuurlijk wel rustig opbouwen zo'n riempje!!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:07

dan zal ik ook maar is zo te werk gaan *zoekt een paar wortels en rent naar buiten*

JustNanno

Re: Konijnen riempje help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:07

Kimmie_Paard schreef:
Ik heb zo'n riempje voor mijn konijn.. kan die lekker mee naar het bos:) alleen het probleem is als ik hem om wil doen gaat tie bijten..
verder vind ie het wel heel leuk.. als ik maar met hem mee loop en hij niet met mij..
dat wil zeggen dat ik soms een uur lang rondjes aan het lopen ben.. als ik hem mee wil laten lopen waar ik heen wil gaat tie op zijn kont zitten en komt ie niet meer vooruit.. of hij gaat hij er tegen vechten.. ik heb dat ding pas 3 x gebruikt maar wil graag weten ofdat jullie tips hebben ofdat ik er beter mee kan stoppen wil hem geen pijn doen en ik do ehet ook alleen als hij het zelf leuk vind.. veel mensen zeggen dat zo'n riempje zielig is vinden jullie dat ook? ik zie wel aan hem dat hij het leuk vind(zolang ik achter zijn kont aan loop) en ik weet ook wel dat konijnen geen honden zijn maar toch

Dan had je maar een hond moeten nemen.

BianCatjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:09

heel veel succes en vooral veel plezier met het wandelen met je konijn het lukt je echt wel

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:13

mijn konijn liep met 8 weken aan een riempje. niks zieligs aan. iedereen kijkt er wel van op als je met een konijn loopt. haha maar je krijgt wel leuke reacties.
als hij/zij bijt is dat vaak uit niet weten wat jij gaat doen. was bij mij de eerste keer ook moeizaam. gewoon goed beet pakken en om doen. en zo een tijdje aan laten wennen zonder dat jij trekt of dat je met hem gaat lopen. evt zet je hem met tuig en al in zijn hok.
de 2e keer gaat altijd beter.
succes verder gr Franca

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:50

Ik heb mijn konijn ook een keer aan het riempje gehad maar dat werkte totaal op der zenuwen(denk dat het een meisje bunny is)

sinds die tijd loopt ze gewoon lekker 24/7 los in de tuin... eet al gras vanaf dat ze 3 maand was en guess what??

ze leeft nog

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:57

MMaxje: Dan had je maar een hond moeten nemen

Ik heb een hond.. :S

@Debsey jaa die van mij leeft ook nog steeds hoor.. heb hem net weer een lekkere pluk gras gegeven lijkt me niet dat ze daar aan dood gaan hoor