Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
19LindA83 schreef:en hij doet het de hele dag door? anders toch s avonds maar apart als het alleen s avonds is als ze in de kooi zitten....
Dais_ schreef:Wij hebben een vrouwtjes konijn en een gecastreerd mannetjes konijn. Het vrouwtje wil graag een nestje en rijd op het mannetje en plukt hem ook kaal. Elke week haalde wij al het haar weer weg en begon het overnieuw. Nu laten wij de plukken haar die mooi in een hoekje gestalt zijn, liggen. Het hele hok word schoon gemaakt behalve het kleine hoekje. Nu groeit alles weer mooi aan en plukt het vrouwtje het mannetje niet meer.. Dus gewoon het haar laten liggen met het schoonmaken want dat is voor het zogenaamde nestje. Dit krijg je elk voorjaar ...
Hopelijk heb je er iets aan
Noppes schreef:Mijn twee vrouwtjes konijnen doen dit ook
Dit is al geruime tijd bezig en ze stoppen er echt niet mee. Het dominantste konijn doet het behoorlijk vaak, en het andere konijn [wat het heel soms probeert] heeft dan ook een lelijke vacht op haar rug..
Wanneer ze in hun hok zitten [wat toch best groot is] gebeurt het wel vaker, maar ook wanneer ze los lopen in mijn tuin [die echt groot is!] zie ik nog steeds dat de ene achterna gejaagd word
Van het ene op het andere moment zijn ze ook weer heel lief voor elkaar, het dominante konijn is dan erg zorgzaam voor haar zusje..