Aangezien mijn trouwe kameraadje (hond) na 12 jaar is overleden en ik hem ontzettend mis ben ik echt toe aan een huisdier. Echter is een hond geen optie, daar hebben we gewoon echt niet genoeg tijd voor. Het uitlaten is dan geen probleem, meer de constante aandacht die een jong diertje nodig heeft.
Nou hoorde ik laatst veel over fretjes, en heb ik eens flink gegoogled. Ik kwam tot de conclusie dat 't echt leuke beestjes zijn.. maar..
Ook een aantal vragen. Ik las namelijk dat fretjes veel aandacht nodig hebben, maar je kan er dan dus geen eentje houden?! Is het dan de bedoeling dat je er meteen twee neemt?
En als je ze loslaat omdat je ze niet de hele tijd in hun kooi kunt laten zitten, gaan ze dan niet overal aan knagen? Zo wel, hoe krijg je dit bij een Fretje dan afgeleerd..? Wat eten ze verder, wat eh 'doen' ze zoal zegmaar?
Verder hebben jullie tips, o.a over de aanschaf.. heb namelijk ook geen idee hoeveel zo'n beestje kost.
Kortom, ik weet er niet veel vanaf en hoop dat jullie Bokkers mij een beetje kunnen helpen