Haha ik en katten. :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Haha ik en katten. :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:46

Gut ik schaam me dood.

Ik ben gewoon BANG aan het worden voor katten.

Loop sinds een paar weken stage in een asiel.. Waar dus niet alleen lieverdjes zitten.. En naja meneer de baas weet wel dat ik er niet zo'n held mee ben, en laat me er lekker mee pielen.

En donderdag en vrijdag ging alles fout, en zelfs voor mijn 'schuld' begonnen 2 te vechten en aj aj ging gelukkig 'goed' maar toch.

En maar roepen dat ik er wel overheen kom, nou mooi niet. Ik ben echt bang aan het worden.

Waarom weet ik eigenlijk niet, maar die klauwen staan me niet aan.

Iemand tips om hier overheen te komen?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:48

tip: Met handschoenen aan (zulke leren) katten pakken??? vooral als het gaat om agressieve katten.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:49

Haha ja dat doe ik ook wel Maar toch... Ik vind het doodeng

Marye78

Re: Haha ik en katten. :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:03

Katten zijn lieeeef! (zegt iemand die er mee is opgegroeid) Zijn er ook hele lieve knuffelkatten? dan zou ik daar gewoon lekker veel mee pielen en die 'valse' even lekker laten zitten

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:31

niet laten merken dat je bang ben merken ze he

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:07

Iemand meenemen die erbij gaat staan en roept wat je moet doen Heeft bij mij wel geholpen, moest poes dwangvoeren en dat leek me echt heel eng Heb toen even hulp gehad, die het me zelf liet doen, maar wel precies zei wat ik moest doen (en dat ik vooral niet onder de indruk moest zijn van haar gebrul ). Sindsdien ben ik wat doortastender

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:09

Elles schreef:
Iemand meenemen die erbij gaat staan en roept wat je moet doen Heeft bij mij wel geholpen, moest poes dwangvoeren en dat leek me echt heel eng Heb toen even hulp gehad, die het me zelf liet doen, maar wel precies zei wat ik moest doen (en dat ik vooral niet onder de indruk moest zijn van haar gebrul ). Sindsdien ben ik wat doortastender

ja, dat denk ik ook

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:02

Monster schreef:

Nou toen ik de eerste aanval had overleefd ging m'n hart de rest van de dag echt van BOEMBOEMBOEM

Elles, hihi zal ik doen.
Probeer ik nu ook al wel eens.. Maar niet altijd is er iemand die tijd voor me heeft.

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:05

Mlies schreef:
Monster schreef:

Nou toen ik de eerste aanval had overleefd ging m'n hart de rest van de dag echt van BOEMBOEMBOEM

Elles, hihi zal ik doen.
Probeer ik nu ook al wel eens.. Maar niet altijd is er iemand die tijd voor me heeft.

BOEMBOEMBOEM *Ligt hier van stoel af. :

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:06

Nee serieus

Ik schaam me echt dood

Zo'n katje Ik bedoel, een vervelende hond kan ook zo m'n arm eraf rukken, en daar hoor je me niet over

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:15

Waar loop je stage ik moet nog wat dagen stage lopen help ik je wel van je angst af

Nee, zonder dollen ik snap het goed sommige katten hanteer ik ook niet enzo dat mogen ze dan mooi zelf doen... maar bedenk zo niet elke kat is vervelend.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:14

Hey mijn ervaring is.. TREK NOOIT je hand terug als een kat z'n nageltjes in je hand zet!!!

Oohja wees ook niet zo dom om een kat op je schouder te zetten in je bikini (ik was 8 jaar en mijn kat vond het altijd leuk om op mijn schouder de wereld over te kijken)
Totdat hij z'n balans verloor en via mijn rug naar beneden gleed..
Alleen dacht hij ik wil niet vallen en zet mijn nagels uit.
Waardoor ik krassen van net onder mijn schouder tot over mijn bovenbenen had..
Oef dat was zo pijnlijk...

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:48

Ja, niet laten zien dat je bang bent. En mischien eerst met iemand die ervaring heeft in dit soort dingen die het je kan "leren".
Succes er iig mee!

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:50

Gewoon pakken .
Als ze wat veder uit elkaar staan.. En nooit in de ogen kijken.. En prober ee beetje van achter te pakken

XxxX

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:21

daantjuhhh schreef:
Hey mijn ervaring is.. TREK NOOIT je hand terug als een kat z'n nageltjes in je hand zet!!!

Hahaha, ja dat hoorde ik laatst ook voor het eerst na 7 jaar kattenervaring. Vandaar dat ik nu een paar héle mooie littekens van een cm of 25 op mn bovenarm heb zitten.

Maar idd, even een ervaren iemand in de buurt zetten?

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:48

_Suus_ schreef:
Gewoon pakken .
Als ze wat veder uit elkaar staan.. En nooit in de ogen kijken.. En prober ee beetje van achter te pakken

XxxX

dit geld alleen voor honden. bij katten is het heel normaal om elkaar aan t staren, dit is vaak een teken van gegegenheid. bij honden het tegenovergestelde.
en juist niet van achter pakken want dan heb je kans dat ze schrikken en nagels uitslaan. gewoon rustig handelen, nooit druk doen bij katten. eerst aan je hand laten ruiken, dan rustig aaien en dan optillen.

Veirl

Re: Haha ik en katten. :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:32

Guh, je lijkt wel op mijn moeder!
Die moest een tijdje geleden de kat van mijn buurvrouw voeren en die ging dus elke morgen met regenlaarzen er heen, omdat die kat anders aan d'r been ging hangen.

Ik weet het niet, ik heb er geen problemen mee.
Wat vind je dan zo eng? Dat ze met die nagels aan je gaan zitten?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:22

Haha ja ik denk het Veirl

Voor gewone huiskatten ofzo ben ik niet bang hoor, vannacht leuk met de kat van Gerbenfroh op m'n schoot geslapen. [ Wie weet helpt die me van mn angst af ] Maar ja ik weet het niet