Aquarium, vissen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Aquarium, vissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:48

Ik wil erg graag een aquarium aanschaffen. Ik houd heel erg van vissen.
Maar waar moet je nou op letten? Tips? Hoe? Op Marktplaats staan verschillende aquaria. Maar hoe zit dat met zo'n pomp e.d.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:52

Licht ook aan de soort vissen die je neemt : welke temperatuur ze moeten, omgeving, etc.
Ik zou het eens in de dierenwinkel vragen. Kun je meteen kijken naar de vissen en de aquariums, etc.
Veel succes er mee!

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:22

Zorg er in iedergeval voor dat hij groot genoeg is.
Ik ben begonnen met een aquarium van 60 x 60 x 30, maar die werd me al snel te klein, toen omgeruild naar een 80 x 40 x 30, ook daar groeide ik weer uit en nu heb ik een aquarium van een meter. Daar kan je veel kanten mee op

Chely

Re: Aquarium, vissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:09

je moet vissen uitzoeken die qua leefomstandigheden bij elkaar passen. Dus niet 3 zoetwatervissen 6 zoutwater vissen.

Als je 'normale' vissen neemt hebben ze geen verwarmingselement nodig, tropische vissen heb dit wel nodig.
Voor de rest een voedingsbodem voor de planten, een donkere bodembekking. Filter die capaciteit genoeg heeft voor jouw aquarium, beter te sterk dan te zacht. Een zuurstofpomp *of een filter+ zuurstofpomp*
voor de rest moet je allerlei waterwaardes in de gaten houden, ph, waterhardheid, nitraatgehalte, co2gehalte e.d.
Je moet vissen kiezen die allemaal soortgelijke eetgewoontes hebben.
Je moet heel regelmatig je water verversen, nooit een heel aquarium te gelijk. Dit verversen is ene goede met emmers, en emmers en .....
als je aquarium goed uitgebalanceerd is groeien je planten goed, zijn je vissen gezond, en de waterwaarde goed. Maar dat is heel moeilijk *hoe groter je aquarium hoe makkelijker*
voor de rest vind ik het ook best duur....maar het is vooral in eerste aanschaf duur.......

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:12

Ik wil gewoon hemelkijkers en goudvissen waarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat een kom zielig is nl. ?

Chely

Re: Aquarium, vissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:12

idd, omdat een ronde bol weerkaatst de trillingen anders dan een rechte wand. Met behulp van de teruggekaatste trillingen bepaalt de vis hoe ver die nog kan zwemmen zonder ergens tegen aan te botsen. Bij een rond aquarium zul je de vissen veel meer tegen het glas zien 'tikken' dan bij een rechthoekig of vierkant waterparadijs.