Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hermlein1989 schreef:hey
ik heb 2 schildpadden
een zaagrug een een geelbuik ( ofzoiets)
groetjes sanne
altingd schreef:Ik zit er ook aan te denken om een buitenhok voor ze te gaan maken..
Maar ik denk wel dat er 1 of ander dak op moet,want er lopen hier veel katten in de buurt rond,en ik denk dat die katten schildpad nog wel lekker kunnen vinden...
Iemand nog tips voor een buitenhok/ren/vijver?
Goddess schreef:Heb zelf geen schildpadden, maar heb vorig jaar gezorgd voor zo'n kleine 80 schildpadden. (vandaar dat ik er zelf waarschijnlijk ook echt geen wil )
Werkte op een schildpadden ranch in FLorida met veel verschillende soorten, waarvan ik de nederlandse naam dus niet weet. Golden Greeks (wat dan neem ik aan griekse landschildpadden zijn), African Spur-tighed tortoises (=sporen schildpadden???, naja in mn profiel staat fred van zo'n 150 kg), Indian Star Tortoises (Met van die grote sterren op hun rug dus en uit India?), radiated tortoises (echt geen flauw id wat dat is in het ned. Gele kop en poten, donker schild met gele lijnen (radiated) en volwassen zo rond de 10-14 kg. Volgens mij voorkomend op madagaskar??), Florida Gopher Tortoises (inheemse holengravende landschildpadden), Alligator Snapper Turtles en nog wat andere waterschildpadden, en nog een stuk of 5 andere soorten waar ik bij god de naam niet meer van weet (valt me nog wel eens in). Heel leuke beestjes, maar als je er iedere dag 80 moet verzorgen en ook nog zorgen dat ze iedere week allemaal gemeten en gewogen worden zijn ze knap vervelend, geloof me