ik heb een hele lieve witte herder teef van 9 jaar, nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn met zo'n trouwe hond? en waarom je voor het ras gekozen hebt?
Mijn overburen hebben er een.. en mijn buurman.. De mensen waar wij met de rijvereniging bij lessen, fokken deze herders.. Prachtige beesten.. en erg trouw!!
Ik, de naam is wel : Zwitserse witte herder.. (de officiele) Was vroeger Canadese herder, maar is officieel Zwitserse witte herder.. Het is een teefje van nu iets ouder daan een jaar, we gaan er normaal volgend jaar mee kweken, ze heeft stamboom enzo dusja, als je foto's wilt, pb me, of kijk eens op mijn profiel (daar staan er een paar)
Dit is ze : Is de jouwe langharig of stokhaar? Wij hebben voor dit ras gekozen omdat het honden zijn met een super karakter en die echt graag voor je werken... Ik doe er hondenschool mee (binnenkort wedstrijden) en ga ook bijna mijn bevret doen met haar.. Ben echt trots op haar, is een prachtige en lieve hond
een stokharige is ze, maar ze kan ondanks dat ze ene "korte"vacht heeft flink verharen! ze heeft zo'n dikke ondervacht! ben ook erg blij met haar al 9 jaar!!
De mijne heeft dus lang stokhaar zoals je ziet op de foto Ik woon in België en heb er twee uur ofzo moeten voor rijden om tot bij de fokker te geraken (want zij is de enige (officiele en "bekende") fokker hier in België)
Er zijn er weinig in België... Ze zijn pas 3 jaar geleden toegelaten in België, ze mochten hier niet binnen omwille hun kleur echt raar maar het was zo... Daarom dat we er ook zo ver om moesten gaan.. Heeft de jouwe stamboom en kennel (website) zoja, geef eens De mijne haar kennelnaam is Dissy (zo hebben wij haar genoemd, en spreek uit als Dizzy) Dissy Of The Beautiful White Angel : www.beautifulwhiteangel.be
nee ze heeft helaas geen stamboom, haar vader had het wel maar haar moeder niet. ik ben wel een keer met kelly op een keuring geweest voor hinden zonder stamboom en daar noemde ze haar een mooie rastypische zwitserse herder
, ja de mijne heeft stamboom.. Maarja, betekend niet zoveel vind ik.. Ik vind ze prachtig, ze heeft ook geen enkel schoonheidsfoutje dusja, haar pigment is goed..