Ja, ik heb eindelijk mijn ouders over kunnen halen

Ik mag een konijn!
Het liefst een vrouwtje.
Een jong konijntje van ongeveer 6 weken.
Ze mag elke dag eruit en krijgt genoeg aandacht.
Het liefst een wat bijzondere grappige konijn.
Ik woon in Assen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mlies schreef:Neem er liever 2
Elena schreef:Mlies schreef:Neem er liever 2
sorry?
Ik kan wachten tot 1 Juni, dan wil ik toch echt wel m'n liefe nijntje
Het zou handiger zijn als hier mensen nijntjes hadden in de buurt van assen.
Ik heb dus nog geen konijn
Ben trouwens opzoek naar een normale foormaat konijn
maaike93 schreef:Ik beprijp de reactie van Elena wel ..
Konijnen houden van gezelschap. Als ze alleen zitten en ze krijgen niet genoeg aandacht kunnen ze nog wel eens heel eenzaam worden...
Verder succes met de zoektocht!
Ohja.. voor bruikbare info over konijnen.. www.konijnen.nl
door_ schreef:Als ik jou was zou ik geen konijn alleen zetten, konijnen zijn dieren die gezeldschap moeten hebben, een maatje, en zich daar erg aan hechten.
Heel veel mensen weten dit niet, maar zien hun konijn ineens veranderen als hij een maatje heeft, veel vrolijker, blijer...
Denk er ook aan dat een konijn loopruimte nodig heeft, dus een groot hok, plus loopruimte buiten het hok, bv een ren in de tuin of de mogelijkheid om los door de kamer te mogen lopen (let wel op snoeren!)
Verder zou ik je willen doorverwijzen naar een konijnenopvang. Er zitten er een heleboel door t hele land, die konijnen oppikken van veldjes waar ze achtergelaten zijn, ze ophalen bij dierenwinkels waar ze verwaarloosd zijn, of bij particulieren vandaan waar ze het heel slecht hebben gehad!
Hier zitten vaak ook leuke jonge beesten bij, zelf nestjes, en je doet er absoluut goed aan om er daar een weg te halen!
Bovendien kun je daar twee konijnen halen die al aan elkaar gewend zijn, krijg je goed advies over voer en dergelijke want daar bestaan ook een hoop fabels over, en mocht het door omstandigheden niet lukken dat je je konijn houdt (door ernstige ziekte in familie ofzo) dan kun je hem terugbrengen en weet je ook zeker dat ze weer een heel goed plekje voor hem zoeken!!!
Meestal betaal je bij een konijnenopvang wel een wat hoger bedrag voor een konijn, maar dit zijn ze dubbel en dwars waard en zo kan de opvang ook blijven draaien!!
Verdiep je goed in wat een konijn nodig heeft om een fijn leven te hebben.... www.konijnen.nl is een goede site, en www.bunnybin.nl ook (opvang waar mijn konijn vandaan komt)
Veel succes!
Elena schreef:Hey,
Ja, ik heb eindelijk mijn ouders over kunnen halen
Ik mag een konijn!
Het liefst een vrouwtje.
Een jong konijntje van ongeveer 6 weken.
Ze mag elke dag eruit en krijgt genoeg aandacht.
Het liefst een wat bijzondere grappige konijn.
Ik woon in Assen
Elena schreef:bedankt _door
maar ik helaas niet de mogelijkheid om 2 konijnen te houden.
Wel gaat hij elke dag eruit en mag lekker op het gras heen en weer wippen.
krijgt ook zeker genoeg aandacht!
krijgt ook voldoende ruimte, dus dat moet goed zijn.
Mijn moeder heeft in het verleden ook konijnen gehad en op school heb ik laast nog een maand over konijnen gehad. (dierhouderij)
dus het is niet zo dat ik niks van ze af weet.
Maar bedankt voor de tips
Ik ga vandaag naar de winkel en koop een binnen en buitenhok en ga dan ook gelijk even kijken bij de konijntjes