Mijn lieve Lieve nijn Leapy... maar 3 jaar geworden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Mijn lieve Lieve nijn Leapy... maar 3 jaar geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 03:19

Ruim drie jaar geleden kreeg ik van mijn ex een konijntje, ik was toen zelf heel erg depri en had wat nodig om mee te knuffelen, dit werd een konijntje, Depri...
Depri was volgens de dierenwinkel acht weken en klaar om bij mij te komen wonen, maar ze bleek helaas een stuk jonger en te klein, de eerste weken lag ze constant tegen me aan om warmte te pakken, ze was vel over been...

Ze heeft het gehaald en werd een echt schootbeest, maar omdat ik inmiddels door had dat het verhaal van de dierenwinkel: "konijnen kun je het best in hun eentje houden" niet waar was, en omdat ze erg veel knuffels nodig had kwam het plan om er een rammetje bij te nemen.

Na mijn nare ervaring met dierenwinkels, ben ik op zoek gegaan naar een opvangkonijn, en kwam uit bij bunnybin (www.bunnybin.nl)
Daar nam ik Depri mee naartoe (ja, op latere leeftijd konijnen koppelen kan heel lastig gaan, daarom moet je je konijn meenemen)
Ik werd verliefd op een mooi donkergrijs vosrammetje, Leapy, en het koppelen ging heel goed!
Leapy had recht op een mooi nieuw leven, in zijn vorige leventje werd hij voornamelijk gebruikt als stuiterbal... hij was zo schuw...
Maar ze werder dikke maatjes....
Dezelfde avond wilden ze al perse bij elkaar in de kooi....
Helemaal tam werd Leapy moeilijk, maar dat gaf niet, hij had ook teveel nare handen leren kennen... Op den duur leerde hij vertrouwen, en mocht ik heb zn nagels knippen en kroop ook hij op schoot als hij bang was...

Overdag liepen ze door het appartement, s nachts gingen ze in het hok en ze gingen op vakantie naar het dakterras....
De laatste vier jaar heb ik het niet bepaald makkelijk gehad, mijn relatie liep niet meer, de band met mn familie was stuk....
Ik heb heel veel keren een afscheidsbrief zitten schrijven, het leven deed me teveel pijn, maar steeds als ik bij de passage:"zorg goed voor de nijnen, knuffel ze elke dag, en als je het niet meer kunt opbrengen, breng ze dan naar bunnybin en laat ze beloven dat ze ze NOOIT uit elkaar halen" kwam, dan brak ik, dan brak mijn hart, ging ik bij mn knuffels zitten, huilde de longen uit mn lijf en besloot dat ik ze niet alleen kon laten.....
Klinkt misschien een beetje triest, maar zij waren mn alles....en nog...

In het huis van mijn nieuwe vriend (al een hele poos nu) hebben ze een eigen logeerkamer, en we waren bezig met een mooi hok en ren in de tuin, waar ik vroeger woonde kon dat nooit, maar hier wel dus we hadden besloten dat buiten leven ze goed zou doen...

Helaas.... heeft mn Leapy dit niet meer gehaald, geen idee waardoor, maar heb hem vanavond gevonden in zijn hok....
Vanmorgen nog voer, water en hooi aangevuld en toen huppelde hij nog rond...
Geen idee wat de oorzaak kan zijn, ze zijn geent, en hij lag net alsof ie sliep, maar werd alleen niet meer wakker...
Mijn enige geruststelling is dat hij er relaxed uitzeg, niet alsof hij heel veel pijn heeft gehad...

Depri staat nu op mijn slaapkamer.... die wil ik bij me houden want nu zie je hoeveel konijnen aan elkaar hechten.....
Ze at niet meer, dronk niet meer (inmiddels wel weer een beetje) en zit maar voor zich uit te staren.....

God, sorry hoor....zit echt tranen met tuiten te huilen maar ze betekenen zo veel voor me.... Depri is mn kindje, en Leapy net zo....

Ik hoop maar dat ze weer wat bijtrekt, zodra ze weer wat levendiger wordt ga ik proberen om weer via bunnybin een ander maatje voor haar te zoeken, want alleen kwijnt ze weg....
En dan maar met een ander konijn samen de buitenwoning onveilig maken......

Lieve Leap........ zij mist je, en ik ook kereltje...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 03:51

pfff...sterkte met het verlies!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 06:40

awww heel zwaar knuffels en ik weet hoe erg je je aan nijntjes kan hechten, mijne is 10 e gewoon mijn kleine zielverwant succes

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:37

sterkte! ik hoop voor je dat je een mooi/lief ander maatje vind bij bunny-bin

_Spooky_

Re: Mijn lieve Lieve nijn Leapy... maar 3 jaar geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:51

Depri eet gelukkig wel weer, is nog wel echt veel suffer dan normaal....
Arm beest....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:17

Sterkte meid
En hopelijk vind je konijntje gouw een nieuw maatje

veel sterkte

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:59

Gecondoleerd en heel vele sterkte. Het is een geruststelling dat hij zo mooi is heengegaan en een fijn leven heeft gehad. Het is eigenlijk nog het ergste voor Depri. Maar voor jou evengoed hoor. Nogmaals Veel sterkte, het is nooit leuk een liefhebbend iet of iemand te verliezen...

Boesboes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:38

sterkte:(

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:49

Sterkte!

suzan1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:03

Het beste , kreeg er tranen van in mijn ogen toen ik je verhaal las.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:42

Thanx iedereen....

Weet je, het klinkt dom, zoveel drukte om een konijn, maar toch is het zo...

Depri is weer een beetje aan het bijtrekken, heb een ander hok gehaald voor dr, een houten die eigenlijk buiten komt, maar nu in de keuken staat zodat ze ons om zich heen heeft, en dat doet dr goed...

Vandaag voor t eerst was ze weer wat vrolijker en valt ze weer aan op het voer als ik het neerzet, ze is wel nog steeds passiever dan anders...

En ik jank nog steeds af en toe... mis hem, kleine wollige dwarsligger...

Nu maar even afwachten of Depri dit herstel voortzet (had al een afspraak staan bij dierenarts morgen voor als ze nog steeds zo weinig zou eten, maar dat hoeft dan niet meer)
En dan maar op zoek naar een ander vriendje.....

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:36

awww heel veel succes ermee. meestal duurt rouwperiode bij een konijntje niet en vooral omdat ze jou heeft, en jij haar beste vriendin bent en andersom, verwerkt ze het wat makkelijker ook.
Snel een nieuw maatje uitkiezen voor haar

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:38

wat verschikkelijk zeg.
sterkte ermee !!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 10:21

@ Woogy: ja, is ook zo.... merk dat ze nu weer enorm aan mij hangt, meteen bovenop me springt als ik t hok open doe, meteen dr koppie onder mn hand duwt en echt heel veel knuffels nodig heeft, dat was ook de reden dat ik een maatje voor dr had gehaald, omdat ze zo aanhankelijk is dat ik t zielig vond als ik de hele dag niet huis was....

Ze eet wel weer goed, ze drinkt goed, ze heeft meer fut en wil ook weer lekker los lopen, en ik ben alleen maar blij dat ze erbovenop komt!!

Nog even t hok buiten af maken en dan een maatje voor dr zoeken, met een beetje geluk staan hier over een week of vier mooie foto's van Depri met dr nieuwe vriendje!

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:11

aaah wat vreselijk zeg ...
Helemaal niet raar hoor dat je verdrietig bent om je nijntje. Ik hecht me ook altijd heel erg aan mijn dieren.
Op een gegeven moment worden ze toch een soort kinderen van je.
Heel veel sterkte