Hond plast in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Hond plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:09

Mijn hond heeft nu 2 dagen achter elkaar in huis geplast. De situatie was 2 keer hetzelfde, maar niet anders dan anders.
Hij is rond een uur of 2 's middags lekker uit geweest, los gelopen in het park en met de bal gespeelt.
Nadat wij 's avonds gegeten hebben mag hij altijd een paar minuten met een piep balletje spelen, en daarna krijgt hij zijn eten. Dit is rond kwart voor 7. M'n vader pakt voer voor hem en hij laat spontaan z'n plas lopen.
Het is een 9 jarige jack russel reu (gecastreert). Ik heb hem nu 7 jaar en toen ik hem net had liet hij ook regelmatig zijn plas lopen. Dit kwam omdat hij heel zenuwachtig/onderdanig was, dit is helemaal over gegaan. Hij gedraagt zich nu ook heel anders als toen, dus ik denk niet dat het dezelfde oorzaak is.
Ik vind hem ook niet meer drinken als normaal.
Iemand tips wat het kan zijn, wat ik kan proberen?
Hoelang moet ik het aankijken voordat ik naar een dierenarts moet gaan?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:07

Niet zo heel lang aankijken

tjambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:37

vraagje, krijgt je hond altijd op de zelfde tijd zijn eten.
zo ja probeer dan eerst op andere tijden te voeren als hij het niet verwacht, misschien is hij wel zo blij dat hij voer krijgt en daar door zijn urine laat lopen. als hij dit blijft doen dan zou ik naar de dierenarts gaan. voor zijn blaas en prostaat te laten onderzoeken. dit is zowiezo verstandig bij een ouder wordende reu te laten doen, die willen wel eens problemen krijgen met de prosstaat

TinkerTreas

Re: Hond plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 14:05

Citaat:
vraagje, krijgt je hond altijd op de zelfde tijd zijn eten.
zo ja probeer dan eerst op andere tijden te voeren als hij het niet verwacht, misschien is hij wel zo blij dat hij voer krijgt en daar door zijn urine laat lopen. als hij dit blijft doen dan zou ik naar de dierenarts gaan. voor zijn blaas en prostaat te laten onderzoeken. dit is zowiezo verstandig bij een ouder wordende reu te laten doen, die willen wel eens problemen krijgen met de prosstaat

Ja hij krijgt altijd om dezelfde tijd eten. Maar hij heeft het nooit eerder gedaan omdat hij eten kreeg.
Maar ik ga het wel even uit proberen om hem een ander tijdstip eten te geven. Ik zal het ook niet te lang aankijken.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:10

misschien heeft hij wel iets aan zijn blaas en zodra hij een tijdje niet meer is uitgelaten en dan gaat spelen en dan ophoud dat hij het gewoon niet meer kan ophouden.
kijk eerst of het ligt aan het feit van het voer pakken of het spelen.
Maar niet te lang wachten met naar de Da gaan.