rare bobbel bij hond blijkt kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_15

rare bobbel bij hond blijkt kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:32

Hoi bokkers.
Ik heb 05-05-2006 een topic geplaatst over rare bobbel bij hond.
Dit blijkt nou kanker te zijn .
Maar het blijkt dat het niet alleen daar zit het zit ook in haar borst en in de heupen.
Je kunt niet zien dat ze er last van heeft en ze speelt nog met de kat, is nog aan het voedballen ze eet nog goet wil graag wandelen liefst de hele dag .
we moeten maar kijken als het niet meer wil met haar ja... .
En het heeft geen zin meer om het weg te laten halen want ze is als 11 of zow dus ja dan gaat ze tog dood over 4 a 5 maanden en dat willen we niet.
Maar ik weet niet wat ik zou doen maar haar niet laten lijden als ze pijn heeft.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:35

onze hond heeft dit ook gehad... het is geen fijn nieuws dat weet ik... maar onze Waldo heeft toch uiteindelijk nog 1,5 jaar met deze bulten geleefd terwijl de DA zei dat hij niet veel meer dan 4 maand te leven had...
Je merkt het vanzelf aan je hondje wanneer hij last krijgt en dan is er eigenlijk nog maar een optie... het is niet het leukste maar wel het beste voor het beestje...
Wij hebben waldo ook in laten slapen toen...

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:47

ja het is moeilijk als je een hond al 11 a 12 jaar hebt

ellepel

Re: rare bobbel bij hond blijkt kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:06

t was dus wel kanker?

he bah zeg....

mijn hond is ook overleden aan kanker, vertroetel het diertje maar lekker, doe alle leuke dingen met hem,maak veel foto's en zorg dat je mooie herinneringen houd....

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:07

oohh dat is niet zo leuk
Onze hond word dit jaar 14 maar het gaat ook slecht met em echt zielig en heeft ook bulten of het kanker is weten we niet maar et is niet leuk

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:29

He naar is dat toch.
Had ik het toch goed toch een beetje verstand van bobbeltjes:P

Maar het is erg naar hoor als je hond kanker heeft. Mijn oude hond heeft het ook gehad.. alleen het was lymfeklier kanker en uitgezaaid door de hele lichaam dus dat was binnen 3 dagen klaar.

Boesboes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:01

jh klopt eeen hond bij ons in het dorp had een bobbel zo groot als een tennisbal in zijn gezicht in zijn wangz eg maar

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:20

Bij mij zo'n beetje hetzelfde verhaal... Mijn duitse herder van 10 jaar heeft een bobbel onder d'r buik. Zo'n beetje in het midden. Vorig jaar in november ben ik met haar naar de DA geweest om te kijken wat het was. Het vocht wat ze uit die bobbel hebben gehaald bleek vol te zitten met kankercellen. Eerst wilde ik haar er aan laten opereren, maar heb besloten om het niet te doen. Wie weet komt ze niet door de narcose heen en ten tweede wie weet is het zo weer terug. Ik voel wel met regelmaat aan die bobbel en hij lijkt niet groter te worden. Ze rent nog vrolijk achter stokken aan en probeert nog baas te spelen over de andere honden. Als het echt niet meer gaat en ze krijgt pijn, dan zal ik haar in moeten laten slapen Hoe erg ik dat ook vind...
Heel veel sterkte met je hond

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:39

verschrikkelijk nieuws zeg !!
sterkte ermee !!

FiekeKendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:48

Als er net kanker geconstateerd is en het is nog niet te ver gevorderd, dan kan een verse rauwe voeding ZONDER KOOLHYDRATEN wonderen doen. Kanker leeft op koolhydraten en die zitten ontzettend veel in hondenbrokken. Kijk eens op www.barfplaats.nl als de gezondheid van je hond je lief is!

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:59

Heel veel sterkte ermee!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:20

Onze hond had dat ook, het begon met een heel klein bobbeltje en 8 maanden later was het bijna een tennisbal zo groot. Hij was ook al 12 jaar dus een operatie was veels te riskant omdat hij de narcose waarschijnlijk niet zou overleven. De DA heeft nog gekeken of het met een plaatselijke verdoving zou kunnen maar de bult zat op een plek waar veel aders zaten dus dat zou een bloedbad worden. Hij heeft er nog 8-9 maanden mee geleefd en is op 12 augustus 2005 om 10 voor 9 's morgens in mijn armen overleden. Hij heeft er nooit last of pijn van gehad. De laatste 4 weken van zijn leven was hij wel iets slomer als anders en at minder maar voor de rest is hij tot op het laatst goed geweest en is ook een natuurlijke dood gestorven. Geniet nog van hem zolang het kan en maak veel foto's, dat hebben wij ook gedaan en dat helpt goed bij de verwerking.

Heel veel sterkte!