Castratie hond, complicaties bekend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Castratie hond, complicaties bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:59

Wij hebben onze hond afgelopen week laten castreren, en na een paar dagen schrokken we ons dood, heel zijn balzak zat vol met vocht.

Uiteraard zijn we weer teruggegaan naar de da, hij zei dat onze hond waarschijnlijk allergisch was voor de hechtingsdraden.

Heeft iemand ook zulke verhalen? Want mijn moeder twijfelt erg of de operatie wel goed is gegaan.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:19

Hoe is de hond gecastreerd? Dan bedoel ik waar is gesneden?

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:20

euhm.. moeilijk uit te leggen, maar volgens mij voor de ballen, dus meer richting de voorpoten.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:33

Oh oke dan is het idd wel een correcte castratie geweest.

Wat je ook wel eens ziet is dat ze in de balzak zelf snijden en dan krijg je idd vaak complicaties.

Sja allergisch voor hechtingen, daar heb ik nog nooit van gehoord, als het goed is mag dit ook niet gebeuren eigenlijk.

angela333

Re: Castratie hond, complicaties bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:36

Een reactie op de hechtingen komt helaas nog regelmatig voor en niet alleen bij dieren.
En dat de balzak is opgezwollen komt ook vaak voor, vooral de 1e dag en soms nog paar dagen daarna.
Meestal krijg je dan Antibiotica. Wat ook fijn is voor de hond is om het af te koelen met een koude natte washand, niet te veel op de wond zelf.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:21

Ja, hij heeft een fikse antibiotica kuur gekregen van 10 dagen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:24

Da's vrij normaal hoor die zwelling. D'r is nogal gewroet in dat gebied en als reactie gaat dat zwellen.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:46

Nou, die zwelling was abnormaal. Anders had hij geen antibiotica kuur meegekregen. Er zat verschrikkelijk veel ontstekingsvocht in.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:06

jajaja, klanten moet je tevreden houden en een AB kuurtje doet het altijd wel goed;-). Niet teveel zorgen maken Tulandro maar ik begrijp dat je dat wel doet.

angela333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:15

Rosita schreef:
jajaja, klanten moet je tevreden houden en een AB kuurtje doet het altijd wel goed;-). Niet teveel zorgen maken Tulandro maar ik begrijp dat je dat wel doet.

Haha ik dacht hetzelfde. Maar komt idd wel goed hoor. Maar leuk is anders.

ukkiepuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:22

angela333 schreef:
Rosita schreef:

Haha ik dacht hetzelfde. Maar komt idd wel goed hoor. Maar leuk is anders.

Komt idd vaaker voor, trekt vanzelf weg. Om de testikel uit het scrotum te halen wordt er wat gewrongen en ontstaat er een bloeduitstorting (al dan niet met wondvocht).

Als ik een gecastreerde reu afgeef vermeld ik dit altijd aan de eigenaren en als ze twijfelen of alles wel goed is kunnen ze altijd langskomen.

AB geven wij bijna nooit, maar een klant is natuurlijk koning

inge_aryn

Re: Castratie hond, complicaties bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:26

Mijn hond heeft dat ook gehad na zijn castratie. Ik twijfelde eerst nog aan mezelf, ik dacht dat ze hem misschien per ongeluk gesterilliseerd hadden. Het leek namelijk net nog of zijn ballen er zaten.

De boel was daar ontstoken en na het antibioticakuurtje had hij nergens geen last meer van. Mijn hond was ook al 11 jaar toen hij, door medische redenen(anders had het voor mij niet gehoeven), werd gecastreerd.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 06:45

Niet raar opkijken als je reu nu andere reuen achterzich aan krijgt, vanwege de hormoonverandering door de castratie ruikt zijn urine "vrouwelijker".

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:13

Nou, we waren al gewaarschuwd dat er vocht in de balzak kon gaan zitten, maar na 3 dagen was de balzak strak gespannen en paars en mijn hond was echt ziek ervan.. Dan schrik je toch even.

Maar het wordt nu al langzaam minder. En de reden van de antibioticakuur was vooral omdat de dierenarts bang was dat hij allergisch voor die hechtingsdraden was, ik heb een collie en die staan daar om bekend..

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:19

oh nou fijn om te horen (not) mijn jack gaat binnen kort ook onder het mes, maar dan weet ik in iedergeval wat er kan gaan gebeuren.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:27

Biepmiep schreef:
Niet raar opkijken als je reu nu andere reuen achterzich aan krijgt, vanwege de hormoonverandering door de castratie ruikt zijn urine "vrouwelijker".

Dat gebeurde al voor de castratie

Mijn hond loopt constant weg als hij loopse vrouwtjes ruikt en dan wilt hij niet eten etc. Maar als hij zo'n vrouwtje daadwerkelijk zag, snapte hij niet wat hij er mee moest doen En de mannetjes sprongen al op hem.