Oculsan gebruiken bij kitten (2 weken oud)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Oculsan gebruiken bij kitten (2 weken oud)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 14:06

Een van mijn kittens had vanochtend een dicht oogje, door gele (pusserige) afscheiding. Ik heb het schoongeweekt en gespoeld met gedestilleerd water. Kan ik er een druppeltje Oculsan (Neomycine) in doen? Kan op internet niet vinden of je dat bij kittens mag gebruiken namelijk.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:38

Ik zou er erg voorzichtig mee zijn. Als de oogbol beschadigd is kan een verkeerde zalf juist veel schade veroorzaken. Staat er in de bijsluiter niets over leeftijden?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Oculsan gebruiken bij kitten (2 weken oud)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:33

Ik weet niet of je dat spul al mag gebruiken voor kittens, maar je kan in ieder geval je DA bellen en even vragen. Of je houdt het goed schoon, zoals je al deed en kijkt het een paar dagen aan. Als het niet minder wordt kan je altijd je DA even bellen.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:24

Ik zou geen oculsan gebruiken dat wordt bij een gewone oogontsteking niet snel gebruikt en al helemaal niet bij kittens. Zou het 3 tot 4 keer daags schoonmaken met gekookt afgekoelt water. En bij geen verbetering of juist verslechtering zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan.
Succes verder!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:16

idd niet gebruiken, als ik me niet vergis zitten er cortico's in en die mag je niet gebruiken bij een beschadiging. Chlooramfenicol en vitaine A zalf zijn redelijk onschuldig. (bijv. CAF of cavasan of fucithalmic)

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:25

ukkiepuk schreef:
idd niet gebruiken, als ik me niet vergis zitten er cortico's in en die mag je niet gebruiken bij een beschadiging. Chlooramfenicol en vitaine A zalf zijn redelijk onschuldig. (bijv. CAF of cavasan of fucithalmic)

Ja idd dat klopt van die cortico's

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:43

Helemaal dit topic vergeten. Ik heb maandag de dierenarst gebeld en het voorgelegd. Ze zei dat ik die Oculsan sowieso niet meer KON gebruiken omdat deze al meer dan een paar maanden open was en dat ik het oogje gewoon een paar keer per dag moest schoonmaken met gedestilleerd water en het even moest aankijken. Dit heb ik gedaan en sinds woensdag (even afkloppen) is het oogje weer helemaal schoon. Waarschijnlijk was het gewoon irritatie door de enorme hoeveelheid stuifmeel in de lucht.