Mijn Trix heeft de strijd niet gewonnen.......ze is nu dood.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pietje20199

Mijn Trix heeft de strijd niet gewonnen.......ze is nu dood.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 23:45

sjit hey ik moet echt ff mn verhaal kwijt.

Sinds vorig jaar heb ik twee dwerg geitjes. Bea & Trix.
Ik heb ze gekregen van een boer. Echt twee mooie schattige, leuke aanhalige geitjes. Bea lekker brutaal. En Trix wat schrikkeriger, maar zow schatje. Sinds het begin was Trix altijd al wat kleiner en tenger. Vanmorgen heb ik deze twee schatten lekker in een zonnetje buiten gezet in bepaalde hekken. Express rekening houden met giftige planten enzow. EInd van de middag zegt mijn vader op eens, kijk eens naar trix, heeft helemaal schuim op de bek. Bleek dus dat ze toch bij de giftige planten konden, kop der geheel doorsteken en strrekken. hoe dit nou allemaal is gebeurd is nog voor mij absolluut niet duidelijk. Dus dierenarts gebeld. Dierenarts zei dat ze een geit niet kunnen laten braken. Trix was al zelf bezig met overgeven. raar doen met de kop. Gehele hok heeft ze der helemaal onder gespucht. Oooooow en dat gejammer van haar, dat greep mij zow aan in mn hart. Zow gebleer dat ze zoveel pijn heeft. Idee was om haar water te laten drinken om haar lichaam te laten doorspoelen. Dus ik samen met mijn vader dit doen. Maar ik kon et gewoon niet aanzien. Doordat ik het absolluut niet kon doen door haar gebleer ben ik weggestuurd door mn vader en heeft hij zelf dit rot klusje gedaan. Oo wat doet dat zeer zeg als iets dierbaar pijn heeft! daarna was ze heel zwak. Gelukkig begon ze weer verder over te geven, want het moest eruit! We hebben haar toen in de zon gelegt uit de wind om zo ook op te drogen en bij te komen. Ik ben met mijn vader naar verscheidene mensen gegaan om advies te vragen. Meer als de helft van de mensen waren niet thuis. Onze huisarts kwamen we tegen en zijn bij hem wezen vragen en bellen. Maar we het advies bleef het zelfde, we konden niks doen. Zow balen he als je dier ziek is en je kan de niks aan doen. Dus wij thuis gekomen. Poos bij haar in het hok gezeten, en proberen haar gerust te stellen en dat ze verder alles der uit kon spugen. Maar ze was al zow zwak. Maar ik dacht ze is wel een vechtertje......We zijn toen even koffie gaan drinken, en ben direct daarna terug gegaan. Kom ik aan ligt Trix daar met haar hoofd heel apart en niet ademen. Dus ik aan haar voelen en schudden maar totaal Geen reactie. Familie er direct bij geroepen, maar trix was echt dood. Mijn lievelingetje Trix was te zwak om dit gevecht met deze stomme giftige te overwinnen. Wat is dat hard zeg als je der dan zo wezenloos ziet liggen. Bea op een afstaand. TRix ging ik de gehele tijd aaien om er echt zeker van te zijn dat ze niet meer leeft. Maar nee absoluut geen leven meer. Heb haar uit het hok getilt en ik schoon stro gelegt. Toen kwam er ook bloed uit haar mond, dus ze is zo wezen spugen dat het van binnen kapot is gegaan. En Bea maar op een afstand kijken.......triets koppie. Bea wilde ook niet veel aandacht. Alleen wanneer we wegliepen begon ze hard te bleeren.

Dus Trix is nu dood. Zwak lief beessie die de strijd niet heeft gewonnen......maar die mijn hart heeft overwonnen.
Bea niet ziels alleen in dat grote hok zonder háár zusje........Vooral voor Bea vind ik het sneu.

Sorry voor et lange verhaal maar ik moest het ff kwijt.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:31

LZP-->BB

kelliiee1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:19

wat erg zeg , krijgt bea nog een vriend(innet)je?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:22

Wat ik dus niet snap is, dat je de DA niet hebt gevraagd om een einde aan het lijden te maken, en ipv daarvan hebt zitten kijken hoe ze dood ging. Sowieso horen giftige planten niet in de buurt van dieren, ook niet als je denkt dat je ze er ver genoeg bij vandaan houdt.

Heel sneu van Trix. Ik hoop voor Bea dat jullie ervan hebben geleerd.

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:56

Cassidy schreef:
Wat ik dus niet snap is, dat je de DA niet hebt gevraagd om een einde aan het lijden te maken, en ipv daarvan hebt zitten kijken hoe ze dood ging. Sowieso horen giftige planten niet in de buurt van dieren, ook niet als je denkt dat je ze er ver genoeg bij vandaan houdt.

DA gaf aan dat de kans groot was dat ze het wel haalde.
We hebben veel vaker geiten gehad, dus niet denken dat we onervaren zijn Normaal gesproken lopen onze geiten niet in de eigen tuin. Maar door bepaalde probleempjes met hun eigen gras hebbe we een aparte verzetbare hok gemaakt. En die op het gras gezet, en rekening houdend met de gifitge planten. Maar op de een of andere manier zijn ze er toch bijgekomen.

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:57

kellynijntje schreef:
wat erg zeg , krijgt bea nog een vriend(innet)je?

Ja dat willen we wel! Zoals het nu lijkt twee kleintjes. Maar we wachten even af!

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:39

Cassidy schreef:

Mee eens Cassidy, ik zou minstens de planten eruit getrokken hebben, voor de zekerheid. Ik hoop ook dat jullie er wat van geleerd hebben

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:27

Hannette schreef:
We hebben veel vaker geiten gehad, dus niet denken dat we onervaren zijn

Jullie zijn zo ervaren dat jullie eerst allerlei mensen om advies vragen voordat je in de telefoon klimt om de (de DA? EEN DA!) DA te bellen. Wat een toeval dat jullie de DA tegenkwamen.... Wat hadden jullie gedaan als je hem niet was tegengekomen? Alsnog binnen gaan koffiedrinken? Of hoort dat ook bij de ervaring: een dier in nood zonder bijstand te laten creperen?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:30

Cassidy schreef:
Hannette schreef:
We hebben veel vaker geiten gehad, dus niet denken dat we onervaren zijn

Jullie zijn zo ervaren dat jullie eerst allerlei mensen om advies vragen voordat je in de telefoon klimt om de (de DA? EEN DA!) DA te bellen. Wat een toeval dat jullie de DA tegenkwamen.... Wat hadden jullie gedaan als je hem niet was tegengekomen? Alsnog binnen gaan koffiedrinken? Of hoort dat ook bij de ervaring: een dier in nood zonder bijstand te laten creperen?

wat een rare opmerking!!
Toen wij het merkten hebben we DIRECT de DA gebeld....!!!!!!! Maaaan........En nee we kwamen geen DA tegen nee mijn eigen HUISARTSS

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Mijn Trix heeft de strijd niet gewonnen.......ze is nu d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:11

Wat vervelend allemaal! Naar hoor voor jullie. Veel sterkte toegewenst.