puppy wil niets van mijn man weten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

puppy wil niets van mijn man weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 20:28

We hebben sinds een week een labrador pup van 8 weken.Met mij wil hij lekker spelen en mee lopen ,maar van mijn man wil hij niets hebben.Hij krijgt natuurlijk wel eens een standje maar dat krijgt hij van mij ook.Mijn man baalt hier zovan ik trouwens ook je doet dit toch met z n tweeen.Herkent iemand dit ook.Hij doet wel heel enthasiast naar de pup.Of heeft iemand tips.

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:00

Wie geeft hem eigenlijk te eten?

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:04

Laat de man eens alle positieve dingen met de pup doen. Laat hem het eten geven, een extra bot/hondenkoekje, een wandeling met een spel (aporteren ed.).
En trek je zelf gewoon eventjes terug van pup zodat de aandacht van de pup meer naar je man gaat.

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:09

doeraklover meestal geef ik hem teeten maar niet altijd.
Mijn geeft hem ook wel eens een extra tje die pakt hij aan en loopt dan van hem vandaan.Spelen wi hij ook wel met hem maar hij kijkt gewoon niet.Als ik het speeltje pak speelt hij wel.
Het is echt vervelend zeker voor mijn man want hij wil graag.Ik dacht zou het soms ook komen doordat een man een zwaardere stem heeft.Van mijn vader wil hij ook niets hebben.

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:11

laat je man eens een paar weken de hond te eten geven (ik heb het ook gedaan en want mijn hond die was de baas over mij en toen ik hem te eten gaf was het mijn beste vriendinnetje )

En mischien inderdaad met de stem laat je man veel tegen de pup praten, en misschien kan hij de pup ook wel een keer uitlaten..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:30

Laat je man eens z'n best doen om een hoog stemmetje op te zetten? Moet je kijken hoe leuk die pup hem gaat vinden;-) Wie gaat de puppycursus met de hond doen?

't Komt wel goed hoor daar heb ik wel vertrouwen in

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:32

Doe eens rustig aan, de pup is pas 1 week (!) bij jullie en is pas 8 weken oud!

Geef hem de tijd, hij moet overal nog aan wennen.

Dat komt waarschijnlijk allemaal wel goed, maar geef hem wat tijd.

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 12:41

'rosita ik ga de puppy cursus zelf doen mijn man is heel lang en als je dan een hondje aan de lijn moet leren lopen is dat niet makkelijk.Wij doen dat nl met een koekje voor de neus.
Furyomarloes je hebt wel gelijk hij is er nog maar net maar je wilt toch dat hij ons allebei even leuk vind.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:31

kom op........... je man kan wel bukken hoor....... 't is maar net hoe belangrijk hij het krijgen van een band met de pup vindt? Als hij dat niet zo belangrijk vindt dan moet'ie ook niet piepen.

Hoe lang denk je dat je met het brokje voor z'n neus moet lopen eigenlijk?

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 13:41

nee niet zo heel lang maar hij moet toch ook leren zit en af en dat gebeurd allemaal dicht bij de grond.Ik zal nog eens puschen om het toch tedoen..Hij wil wel graag een band krijgen want hij wil er ook wat mee gaan doen misschien wel jachttraining

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:28

En al die jagers laten heus hun vrouw de puptraining niet doen;-). Koos Blom is een bekende jachttrainer, misschien moet je eens op hem googlen voor inspiratie?

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:34

Eejj!! Ik zou het toch doen zoals de anderen zeggen! Jezelf terugtrekken en je man eten laten geven puppycursus enz. De hond is nog jong maar als hij ouder is en hij blijft bang voor mannen kan dit heel vervelend zijn, nu gaat ie nog weg omdat ie zo klein is, maar later wordt ie er mss agressief van als ie een man ziet!

Boesboes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:21

Mistralle schreef:
Laat de man eens alle positieve dingen met de pup doen. Laat hem het eten geven, een extra bot/hondenkoekje, een wandeling met een spel (aporteren ed.).
En trek je zelf gewoon eventjes terug van pup zodat de aandacht van de pup meer naar je man gaat.

idd

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:38

Niine schreef:
Eejj!! Ik zou het toch doen zoals de anderen zeggen! Jezelf terugtrekken en je man eten laten geven puppycursus enz. De hond is nog jong maar als hij ouder is en hij blijft bang voor mannen kan dit heel vervelend zijn, nu gaat ie nog weg omdat ie zo klein is, maar later wordt ie er mss agressief van als ie een man ziet!

Wow, overdrijven is ook een vak zeg...

Pluttersput

Re: puppy wil niets van mijn man weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:43

Hej,
Ik denk iidd dat hert handig is om jezelf gewoon even een beetje terug te trekken. Dan kan de hond even een band vormen met je man. Laat idd je man gewoon voeren, uitlaten, en toch gewoon spelen. Dan moet ie maar leren spelen met je man zou ik zeggen. Toch? Wij hebben hier ook een hond die bang is voor mannen met een zware stem. maar we laten die mensen toch altijd fleurig binnen. Dat hij er maar aan went. En weet dat je vrijwel elk beest veel kan laten doen met behulp van een brokje of iets anders lekkers. En hij is er ook pas kort. Geef hem idd even de tijd, en als het dan nog neit zo ver is, gewoon nog een keer proberen.
Groejtes, mij

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:52

Mijn buurvrouw heeft ook een puppy nu en die trekt ook meer naar haar toe dan naar de rest van het gezin.
(Zij is ook het vaakst thuis)
Ik denk inderdaad dat jezelf terugtrekken wel een goede is, of juist alles overdreven samen doen.
Zodat hij ziet dat je man geen bedreiging oid is.
Ik denk dat het wel goedkomt hoor.
Labradors zijn nou niet het type eenkennig
maar wel de leukste honden ter wereld

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 08:55

Onide ik vind het inderdaad ook de leukste honden terwereld.Ik ben daar echt verliefd op geworden.Eenkennig zijn ook zeker niet normaal lopen ze toch op iedereen af.Mijn vorige hond ging eerst naar mensen(vooral kinderen)en dan eens bij de hond kijken.

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:36

Waarom gaan jullie niet samen naar de puppie cursus? En dan bijv. de een het eerste gedeelte en de andere de andere helft.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:41

mijn pup had dat met mijn om iedere keer als mijn oom er was zat me hond bij de achter deur dit hebben wij op gelost door hem idere keer een koekje te laten geven. nu zijn die 2 bijna onafscheidelijk.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:42

Ik zou ook je man al leuke dingetjes laten doen, balletje weggooien, eten geven, koekje en volgen, enz... Vaak is het beter dat mannen op hun knieen zitten, zo komen ze niet zo bedreigend over en een hogere stem (als dat lukt) Laat hem ook niet direct in de ogen kijken of agressief spelen, dan wordt de pup bang. Laat hem zelf naar je man toekomen om een lekker koekje. Niet gaan forceren. En herhaling en belonen zijn het belangrijkste!