Echt zielig, onze poes is gisteren geholpen volgens mij heeft de d.a een olifanten narcose gebruikt want ze is nog steeds niet goed , eet niet drinkt niet (geef ik nu met spuitje) en slaapt alleeen maar
gisterochtend of later? en wanneer mocht ze mee naar huis (nog slaperig of "wakker")
Ik zou haar idd ook water geven via een spuitje en dan even afwachten... Normaal moeten ze de volgende dag wel zelf gaan drinken. Eten moet iig morgen weer. soms de eerste dag al....
Sterilisatie is nu eenmaal een flink heftige ingreep, daar moet je poes weer even van bijkomen. Geef haar lekker even de rust, (waarschijnlijk als ze slaapt voelt ze de napijn ook minder)..
Als je blijft twijfelen, bel dan gewoon voor de zekerheid de dierenarts en vraag om advies. Dan ben je daarna zelf ook gerustgesteld..
Zou even contact opnemen met de dierenarts die haar geholpen heeft, zeker voor het weekend. Loop voor mijn opleiding stage bij een dierenarts en volgens mij moet ze wel weer redelijk "aanspreekbaar" zijn vandaag. Vraag anders wat pijnstiller voor de poes zodat ze met wat minder pijn misschien wel weer iets wil eten en drinken. Succes!!!
Zoals de meesten zeggen, contact opnemen met de DA. Bij ons in het asiel worden ze aan de lopende band gecastreerd en gesteriliseerd, dit maken wij zelden mee !
Niet compleet het zelfde, maar mijn konijn had ook erge pijn na de sterilisatie, maar MOEST gaan eten en drinken. Ik ben daarom een aantal dagen achtereen terug naar de DA geweest voor pijnstiller (injectie) en dan ging het goed. Zonder pijnstiller leek ze wel dood.
Katoo71